Account laat relic achter

Ik heb het email adres van mijn John Doe account laten verplaatsen naar mijn hoofd account. Ik ging er van uit dat mijn John Doe account zou worden opgeheven. Dat blijkt niet te kloppen, ik kan er nog steeds op inloggen. Kan ik met dit account nog iets nuttigs doen of moet ik het negeren?

Naast jouw hoofd-account kun je bij Mijn.Freedom.NL ook inloggen met elk mail-account dat bij Freedom is geplaatst. Dus zolang jouw John.Doe account nog een bijbehorende mailbox heeft, zul je daarmee nog kunnen inloggen.

(Zó kun je bijvoorbeeld per-mailbox de spamfilter regelen in de Mijn.Freedom.NL-omgeving)

Maar mijn john.doe account heeft geen bijbehorende mailbox ( afgezien van de sinenomine). mijn john.doe mailbox was de enige mailbox die mijn john.doe account had.

Misschien begrijp ik je verkeerd:

Is er helemaal geen john.doe-mailbox meer?

Of was john.doe eerst een compleet apart hoofd-account, dat nu is ondergebracht bij jouw andere hoofd-account?

In dat laatste geval blijft er een john.doe-mailbox, die is dan als het ware verschoven naar jouw (nieuwe) enige hoofd-account, en daar als-het-ware is “gedegradeerd” tot mailbox.
En kun je dus als john.doe inloggen op Mijn.Freedom.
Maar daar heeft die john.doe alleen nog maar rechten om dingen te regelen voor “zijn eigen mailbox” zoals bijvoorbeeld spamfilter.

Ik had twee founder accounts met elk een mailbox. Mijn nu hoofdaccount heb ik up gegraad naar een account met internet abonnement. Mijn john.doe email box heb ik laten verplaatsen naar mijn nu hoofdaccount. Als ik inlog met mijn john.doe email kom ik terecht in mijn john.doe account zonder email boxen. Ik kan daar ook geen nieuwe email box maken hoewel het beschikbare aantal op 4 staat. Ik schijn daar nog wel een domein te kunnen aanvragen. Ik heb voor dat account meer dan een jaar geen abonnement betaald. Op mijn nu hoofdaccount heb ik al eens een domein aangevraagd, dat weer gewist en nu kan ik daar niet opnieuw een domein aanvragen.

Ik meen een tijd geleden eerder iets te hebben gezien, dat hierop lijkt.

tip: Mail een korte complete samenvatting van dit geval naar de HelpDesk.
Zij kunnen achter de schermen kijken wat er aan de hand is …

( 't is wel druk daar, dus kan even duren )

Ik zie hier geen taak voor de helpdesk. Alles wat moet werken werkt. Ik hoef niet als john.doe in te loggen dus wat dat laat zien is irrelevant. Ik noemde domein alleen om aan te geven dat het john.doe account meer laat zien dan filter mogelijkheden. Ik heb een eigen domein bij Transip, niet ondergebracht bij Freedom, en dat bevalt goed.