Actuele prijzen abonnement in prijsvergelijkers

Af en toe check ik even hoe Freedom eruit komt in prijsvergelijkingen. Gisteren b.v. de vergelijker van de Consumentenbond eens bekeken omdat men wees op de prijsverhoging per 1 juli a.s. bij veel internetproviders.

Tot mijn verbazing werd de prijs voor een 1 Gbit/s glasvezel abonnement op Freedom gemeld als 76 euro per maand, terwijl ik sinds begin dit jaar netjes een GPON 1 Gbit/s abonnement voor 49 euro per maand heb…

Als dit bij meer prijsvergelijkers het geval is, lijkt me dat voor de werving van nieuwe klanten niet erg handig. Natuurlijk kan Freedom niet op prijs winnen, maar waarom zou je niet op z’n minst erop staan dat juiste prijzen in de vergelijkers genoemd worden ?

De prijs via KPN XGSPON voor 1Gb/s is op mijn adres 67 Euro/maand inclusief modem.
Ik weet niet waar de consumentenbond haar prijs op baseert.

Wat zoek je dan precies op? Het laagste Freedom tarief dat ik bij de Consumentenbond zie is €51 (€602 eerste jaar) voor 1000 Mb/s zonder TV enzo.

De prijs is afhandelijk van het netwerk en de belichter.
Voor een overzicht kun je kijken op Netwerken en prijzen

1 like

Op het enige verkrijgbare glasvezelnetwerk (van KPN) op mijn adres betaal ik voor 1Gb/s bij Freedom zoals ik eerder al schreef 67 Euro/maand incl. modem.
Volgens de Consumentenbond zou ik voor Freedom op hetzelfde adres 76 Euro betalen.
@Gerard heeft gelijk: dat klopt niet!

Het gaat er mij vooral om dat Freedom scherp moet zijn op de prijzen die in vergelijkers genoemd worden. Als de eerste indruk meteen al is dat je verreweg de duurste aanbieder bent, dan lijkt me dat lastig om nog weg te krijgen. En dat terwijl er dus een goedkoper aanbod van Freedom is. Vergelijkers zijn toch vaak de eerste plaats waar nieuwe klanten gaan kijken, niet de bestelpagina van Freedom.

En inderdaad, de prijs voor een aansluiting om mijn adres in Eindhoven van 1 Gbit/s staat bij de Consumentenbond dus op 76 Euro/maand, terwijl het ook 49 (51 incl. router) kan zijn…
Hetzelfde geldt voor Internetten.nl, en wellicht ook voor andere vergelijkers.

Ik kan het nabootsen. Als ik een willekeurig woonadres neem in Eindhoven en die invoer in de postcodecheck van Freedom dan krijg ik het €51 abo. Voer ik hem in bij een vergelijker dat komt het €76 abo terug.

Ik denk een foutje bij de API leverancier van al die sites.

Dank voor de observatie, we gaan kijken wat er in het geval van de consumentenbond misgaat.

1 like