Advies VOIP APP

Binnenkort stap ik over naar Freedom internet en telefonie. Nu ben ik op zoek naar een VOIP clientapplicatie voor macOS (laptop) en voor Android (smartphone). Ik krijg binnenkort een Fritzelbox geïnstalleerd en ga geen gebruik maken van bedraad of DECT telefonie. Ik wil direct gebruik gaan maken van software op mijn devices zodat ik ook buitenshuis altijd bereikbaar ben.

In de FAQ en hier in het communityforum heb ik het antwoord op mijn vraag nog niet gevonden. Vandaar dat ik dit topic start.

Vervolgvraag, is het bijzonder dat ik geen bedrade telefonie of DECT ga gebruiken? Is het bijzonder om uitsluitend gebruik te maken van een clientapplicatie?

Dank, twee maal!

Die SIP-trunk was ik nog niet tegengekomen op de freedom.nl site, noch in de FAQ of in de community. Er wordt op die site gesproken over login op freedom.nl en in hoeverre is het bedrijf Voys gelieerd aan ‘de provider’ Freedom?

:rofl: Ga je hem in de kelder hangen? :joy:

1 like

Ok, dan is het goed :slight_smile:

Ik noem hem Franz Joseph I.

Wel even opletten dat de registratie van je telefoonnummer maar op 1 plek tegelijkertijd gedaan kan worden (om iig belletjes te ontvangen) bij ons Bellen abonnement. Heb je het telefoonnummer op 2 apparaten tegelijk geregistreerd staan dan doen die haasje-over met het hebben van de registratie.

Je krijgt het telefoongesprek dan soms op het ene apparaat aangeboden en soms op het andere apparaat. Maakt het in principe dan wel weer spannend. :wink:

2 likes

Voip trunk is toch alleen voor uitgaand gesprekken?

Inkomende gaan via het normale account en daar kan maar één telefoonnummer gelijktijdig actief zijn. Zoals Bastiaan schrijft gaat het haasje over als een tweede met het zelfde telefoonnummer registreert.

Blijft het binnen de Fritz dan is het geen probleem en kun je regelen welke toestellen bij een inkomend gesprek overgaan.

Verder is er een telefoon app van AVM die met de Fritz werkt: https://nl.avm.de/producten/fritzapps/fritzapp-fon/

Update, je kunt natuurlijk wel meer dan één nummer gelijktijdig actief hebben zolang het maar afzonderlijke telefoonnummers zijn.

1 like

Leuk, telefoonroulette :wink:

Dank voor de toevoegingen. Ik ga volgende maand als de boel is aangesloten rustig alles doornemen. De reden dat ik het topic begon was omdat ik in de FAQ helemaal niets kon vinden over clientsoftware. Alleen hoe je een telefoon aansluit, bedraad of via DECT. Beide zijn wat mij betreft redelijk achterhaalde concepten. Mijn kantoor is waar mijn laptop / smartphone is en niet daar waar mijn internetaansluiting is.

Hallo allen,

Ik ben al een tijdje klant bij Freedom maar sinds gisteren ook een VOIP telefoonnummer genomen. Ik wil via een app op mijn iphone bellen, maar ik kom er niet goed achter wat de instellingen daarvoor zijn. Ik heb het al geprobeerd met mijn user id van Voys en met het wachtwoord van zowel de Voys omgeving als van mijn Freedom account. Ik het de sip.freedom.nl domeinen aangewezen en iets met de serverinstellingen gedaan, zoals ik dat op mijn Fritzbox heb gedaan maar alles geeft een 403 error terug.
Registration failed (Forbidden (403).

Ik heb hiervoor de Zoiper app geprobeerd.

Dat van die siptrunk zie ik trouwens niet in mijn account terug, weet ook niet zeker of ik dat nodig heb…

Het is mij gisterenavond gelukt om Zoiper te installeren en te activeren, door in de settings Voys als provider te kiezen en dan de username en password uit voip.freedom.nl in te voeren.

Ik had dit al eerder op de dag geprobeerd en toen lukte het niet, misschien was nog niet alles digitaal aan elkaar geknoopt…

In ieder geval kan ik nu uitbellen en telefoontjes ontvangen op mijn mobiel via de app, heel fijn.

2 likes

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.