Na bijna 20j naar een domme plasma te hebben gekeken gaat het er toch van komen, er komt binnenkort een LG smart TV. Nu komen die dingen tegenwoordig met standaard spionage software (voice control), dus eigenlijk wil ik dat ding als dom scherm gebruiken. Echter, we hebben ook nog de uitdaging Animo… via dat ding slaat de uitzending regelmatig vast.
Nu ben ik wat opties aan het uitzoeken en wil graag jullie mening.
- de TV africhten (alle spyware uit) en toch via een dedicated VLAN aan internet.
Is dat uberhaupt mogelijk? Kan die voice sut uit en ik gok dat er ook een camera in zit, kan dat ding ook uit? Daarnaast, kan ik z’n internet verkeer dusdanig inperken dat ie updates kan binnenhalen en de zenders, maar verder niets?
Wat moet ik doen om evt read-only shares te laten mounten voor de mediaspeler? Kan dat als ie niet in dezelfde ip range zit. (media streamers van m’n nas geven al uitdagingen bij sommige apparaten hier)
- Domme TV en dan via chromecast of RPi CD/NLziet en media player.
Wat zijn hier de mogelijkheden? Tablets zat die ik als bron voor de chromecast kan inzetten (Chromecast is ingebouwd), RPi kopen en er een media player van bakken is ook een optie, maar dan denk ik dat er geen CD/NLziet optie is…
De huidige optie is dat we de Animo voor TV (BBC First als enige zender) en een VU+ met openpli hebben voor series/films (HD device, 4K is kansloos), naast een DVD en LD speler (Scart naar HDMI is een andere uitdaging).