Afstandbediening stoort op soundbar

De afstandsbediening van het nieuwe Amino tv ontvangerkastje stoort op mijn Teufel THX soundbar.
Elke toets van de ab die ik indruk geeft een geweldig kabaal uit mijn speakers. Ook als ik de Amino niet aan heb (ff afgeschermd).

Is dit te verhelpen? Op deze manier kan ik de soundbar nooit gebruiken bij een film (of de radio.

Hoor je dat ook als je de afstandsbediening niet op je soudbar richt? Ik kan me namelijk niet echt voorstellen dat de afstansbediening hoog frequente storing veroorzaakt. Net als ik me niet voor kan stellen dat jouw soundbar (wat toch geen goedkoop china spul is) gevoelig is voor hoogfrequent storing.

@Josvanb

Ben benieuwd of je dezelfde storing met de AB ervaart

  1. als je de TV aan hebt en de Amino uit (voeding eruit)?
  2. als je de TV uit hebt en de Amino uit en tóch op de AB drukt?
  3. In bovenstaande situaties maar dan op flinke afstand van de TV?

Ik heb n L vormige kamer. Als ik buiten de zichtlijn ga staan reageert de soundbar niet, maar als ik de ab richt of via reflectie (via n muur) weer wel.

TV aan of uit heeft geen invloed
Amino stroomloos maakt wel verschil, dan reageert de soundbar niet.

Als ik de audio verbinding tussen Amino en de soundbar (koper) verbreek is het probleem weg.

Daar zit naar mijn idee de oorzaak.

Ik zal eens testen met een optical connectie…

@Josvanb

De mogelijke infrarood storing (ook die TV’s kunnen afgeven) lijkt hiermee uitgesloten. Benieuwd naar je resultaat met de optische verbinding vanaf de Amino.

Afhankelijk van de aanwezigheid van ARC ondersteuning van de TV en eventuele andere componenten die verbonden zijn in je keten, zou je nog kunnen overwegen om uitsluitend via HDMI te verbinden.