AI Takeover: koopkrachtreparatie 2022 - computer says no

Kabinet zegt '“computer says no”. Het is dus zo ver: “artificial intelligence has become the dominant form of intelligence on Earth” (tenminste in Holland). Misschien iets voor de geschiedenisboeken? We zijn nu blijkbaar slaven van de computersystemen van de belastingdienst. “God” help ons :slight_smile:

Waar gaat dit over? Kan je een linkje naar het betreffende bericht plaatsen?

Artikel in het AD.nl

Computersystemen van belastingdienst laten koopkrachtreparatie 2022 niet toe.

Kwam in Holland dus blijkbaar niet al te veel “intelligentie” bij kijken voor computersystemen om de boel hier te beheersen.

Tsja, maar belastingdienst en computers, ehhh wat zeg ik, overheid en computers …

1 like

Hier is niets ‘computer says no’ aan. Er is decenia lang te weinig geinvesteerd in computers/mensen door de overheid. Ze hebben externe partijen nodig die iets komen vervangen en dat meestal via zulke langdurige trajecten dat de designs verouderd zijn voor er een krabel is gezet.

Bureaucratie (o.a. inkoop/aanbestedingstrajecten) heeft nadelen. (is er eigenlijk een voordeel anders dan vooruit kunnen schuiven van problemen?)

Goed punt. Waren niet mijn woorden. Was natuurlijk ironie, sarcasme en cynisme van mijn kant.

O, en jouw vraag was natuurlijk retorisch dus daar hoef ik verder niet op in te gaan.

1 like