Alleen NPO 1, 2 en 3 via live te kijken

Sinds gisteren is het zender aanbod voor Live TV gelimiteerd tot de publieke zenders. Geen commerciële zenders, geen buitenlandse zenders. Ik kan wel opnames kijken of terug kijken, maar Live is zo dood als een pier. Zelfs begin gemist werkt niet op deze zenders.

De publieke zenders werken compleet, zowel live (multicast) als gepauzeers (unicast). Bij een een andere zender zie ik wel de stream binnen komen op vlan4 en uitgaan aan kant van het vlan voor de ontvanger, maar de ontvanger kan hier niets mee blijkbaar… Voor NPO 1-3 komt de stream op dezelfde manier binnen en door en werkt wel.

Standaard is dan de Fritz opnieuw opstarten en de ontvanger maar als ik mij goed herinner heb jij een andere router.

NTU herstart, alles op de TV vlans herstart samen met igmp proxy en de ontvanger herstart.

Als niks het zou doen of multicast niet en de rest wel, dan kan ik me er wat bij voorstellen. De stream gaat echter netjes door de igmpproxy heen voor alle zenders, alleen de ontvanger accepteert 'm niet als het niet NPO 1-3 is. Kan het er mee te maken hebben dat mijn ipv4 reverse is aangepast naar een naam in m’n eigen domein? (iets met subscription check via internet oid?)

Klinkt aannemelijk. Is er een verband tussen het moment van oplevering reverse en de TV-problematiek?

Reverse DNS wordt echt niet gecheckt,

Wat NPO anders maakt dan alle andere zenders is dat de laatste versleuteld zijn. De NPO-zenders zijn niet versleuteld.

Ik denk eerder dat de problematiek daar in zit. Dit lijkt me dus iets in de STB. Mogelijk is er iets mis gegaan met hernieuwen van de sleutels. Opnieuw opstarten is het eerste, mocht dat niet helpen dan de helpdesk inschakelen.

1 like

Herstarten heb ik al een paar keer geprobeerd, geen reactie. Wordt bellen dus. (morgen bellen, helpdesk al dicht, dan maar even via email)

Edit 2: zucht nu moet weer poort udp/3478 open naar internet, amazonaws (35.156.116.167) doos voor iets…
Ik gok dat dat de keys zijn die ik nodig had, maar weet het niet zeker. Hij blijft daarop hameren als ik een encrypted zender wil kijken, maar werkt wel nadat ik even de firewall unrestricted open heb gezet voor uitgaand verkeer van de ontvanger internet op. Het blijft smerig freubel werk, dat IPTV van CD. (voor KPN was alleen ntp nodig internet op als je niet die apps wil gebruiken)

Dat ‘iets’ is STUN en dat heeft de Amino nodig om NAT-traversal te kunnen doen.

Ik ben het hartstikke met je eens dat het heel veel netter zou zijn als de Amino niet zo praatgraag met derde partijen zou zijn.

Praatgraag met 3e partijen vind ik iets minder erg als het gedocumenteerd is. Kan hier een item in de FAQ voor komen? Welke verbindingen ‘naar internet’ (adres + protocol/poort) heeft die ontvanger nodig om te werken (software, zenderlijsten, keys) en wat is luxe voor bepaalde apps. Niet zozeer voor de fritzbox gebruikers, die zal het een worst wezen (anders hadden ze die fritzbox niet), maar voor de rest is het erg nuttige info. (Zeker met de russen die vervelend aan het doen zijn, je wil ze niet in je netwerk, als ie het maar de TV ontvanger)

Voor mij is de ontvanger een niet door mij beheerd apparaat in mijn netwerk, waardoor ik 'm niet (blind) vertrouw en afgezonderd heb in een eigen vlan op een aparte fysieke kabel. Zelfs m’n thuiswerkplek zit zo aangesloten en mag niets anders dan naar buiten, maar ik vertrouw m’n werkgever meer dan een externe leverancier. TV naast het lijntje van Freedom is meer vanwege de WAF, van mij hoeft TV niet, er is toch niets op. (Dus die moet het wel enigszins voorspelbaar voor m’n vrouw en veilig voor mijn gemoedsrust doen)

STUN…zit er dan soms een microfoon in de afstandsbediening. Probeer een met het aanroepen van “ALEXA” in de richting van de afstandsbediening! :wink:

Use the Amazon Alexa app to manage Alexa-enabled devices, control music playback, view shopping lists on the go, keep track of upcoming reminders, check on active timers and much more. When you enable hands-free with Alexa, you can talk to Alexa by simply saying “Alexa” when the app is on your screen. The more you use Alexa, the more she adapts to your voice, vocabulary and personal preferences.

DISCOVER MORE

• Get more out of your Echo device through personalized feature recommendations from Alexa

• Discover and enable recommended Alexa skills

• Pick up where you left off directly from the home feed with lists, shopping, or recently played Music and Books

MANAGE YOUR DEVICES

• Set up your Alexa-enabled devices, control or check status of your compatible smart lights, locks and thermostats at home or on the go

• Create routines to automate your smart home devices

MUSIC & BOOKS

• Connect to music services like Amazon Music, Pandora, Spotify, TuneIn, and iHeartRadio. Choose a song or playlist and listen on your Alexa-enabled devices

• Create speaker groups to play music across your compatible Echo devices for multi-room music

ORGANIZE YOUR DAY

• View and edit shopping and to-do lists on the go, get weather and news updates, manage timers and alarms, and more

STAY CONNECTED

• Use Drop In from your app to connect instantly with your compatible Echo devices, like a two-way intercom

• Call or message supported Alexa-enabled devices, at no additional cost.

By using this app, you agree to Amazon’s Conditions of Use (www.amazon.com/conditionsofuse), Privacy Notice (www.amazon.com/privacy), and all of the terms found here (www.amazon.com/alexaterms).