Als je iets nieuws wil uitproberen in file sharing

Ik ben iemand die graag nieuwe dingen uitprobeert op het gebied van computer technologie. Dus ik wil met julie iets delen waar ik inmiddels een halfjaar gebruik van maak. In dit geval gaat het om een nieuwe manier om met een ieder files te delen via de blockchain wereld wijd. Ik ben hier inmiddels er erg positief over geraakt. Het programma heet IPFS wat staat voor “Internet Protocol File Sharing”.

Als je ook geïnteresseerd bent kun je alle informatie vinden via de link. En de software downloaden enzovoorts. Vrijwel elk besturing systeem heeft een ondersteuning. Ook help is voor elk van deze OS te vinden. https://ipfs.io

Maar lees jezelf er eerst even op in. Dit is niet geheel onbelangrijk. Deze software is al in gevorderde beta status. Maar de ontwikkelaars kunnen altijd goede feedback gebruiken. Mocht je ideeën of toevoegingen hebben. Help met meedenken via de blog pagina. Van de eenvoudige gebruiker tot experts op het gebied van computers software.

Ik heb hier ook al een tijdje geleden freedom.nl over aangeschreven via email. En ze hebben aangegeven het in de gaten te gaan houden. Voor toekomstig gebruik.

Hier kun je een interview zien met de ontwikkelaar. Toen het net begonnen was. Hierdoor is mijn intresse onstaan.

Hieronder is een file van mijn op de IPFS die ik met julie deel. Als voorbeeld hoe het er in de praktijk eruit ziet. Een bureaublad achtergrond van een getekende auto. Je kan het downloaden als je het wilt en gebruiken. Maar let eens op hoe de url is opgesteld via de blockchain. Je files zijn veilig op de blockchain waar jezelf verantwoording over en in heb.

Veel plezier iedereen.

1 like

Wat ik mis is op die website is een duidelijk lijstje met voordelen en gebruiksdoelen.

Dat zie je vaker op dat soort websites. Als je iets aan de man te brengen hebt, toch een primair doel van die websites dan zou ik verwachten dat dat er klip en laar staat. Een sales pitch.

Zelfs de afkoring IFPS wordt niet uitgelegd.

Iemand hier dat dat duidelijk kan maken?

Ik heb iets gevonden: What is IPFS? | IPFS Docs

IPFS staat voor Interplanetary Filesystem en het is bedoeld als een store once, never forget filesystem.
waarbij falen van enkele storage nodes niet mag leiden tot het kwijtraken van data.
Waarbij het ook niet mogelijk is om datalocatie te achterhalen (zodat een raket of bom of DDOS het niet kan laten verdwijnen).
Censor proof, Disaster Tolerant data storage.

1 like