Amino 710 met WiFi

Weet iemand of er Amino’s met WiFi geleverd zijn of worden?
Volgens de handleiding is dat optioneel.
Ik ging er vanuit dat Freedom-TV via Wifi kon. Blijkt dat niet zo te zijn.

Heb de vraag al aan de HelpDesk gesteld. (#9224240)
Maar die hebben (na een aantal dagen) nog niet geantwoord.

Vraag me ook af, met de storingsgevoeligheid of dit wenselijk is op dit moment.

WiFi is zeer gevoelig voor verstoring. Dus een video signaal via WiFi is niet de meest voor de hand liggende keus voor een medium dat best een redelijk stabiele verbinding vereist.

Komt de vraag nog bij of de snelheid van Wifi voldoende is, vooral bij wat meer afstand/betonijzer/gipsplaten tussen router en STB.

Vergeet de nabijheid van een aquarium niet, met name voor 2.4Ghz WiFi ook een aardige barriere.

Je kunt natuurlijk altijd 2 (Fritz) powerline kastjes gebruiken. De ene aansluiten met utp op je Fritzbox en de andere via utp op de Amino 710. Zover als ik weet wordt dit ook door de providers gedaan indien een directe kabelverbinding tussen Fritzbox en router niet mogelijk is.

Bedraad is altijd beter dan onbedraad

2 likes

WiFi en multicast streams is meestal niet heel handig. Als je het enigszins kan mijden, niet aan beginnen.

Wij hebben twee devolo boxjes in gebruik. Dat werkt vrijwel altijd goed.

Vooral geen reclame voor maken in de buurt.
Dan blijven ze goed werken.

2 likes

Als klantenservicemedewerker bij één van de concurrenten kan ik je zeggen nooit wifi te gebruiken voor live tv. Met on demand dingen als Netflix gaat het wel omdat mogelijke verloren packets opnieuw verzonden kunnen worden zonder merkbare achteruitgang. Doordat live tv live is bestaat die ruimte niet om te corrigeren en merk je packet loss al snel terug in bijvoorbeeld blokjes of haperend beeld. Zelfs bekabeld wil dat nog wel eens een issue zijn. Opties via het lichtnet kunnen werken maar dat is een beetje afhankelijk van afstand en kwaliteit van de bekabeling. In de regel mits je binnen dezelfde groep blijft en een huis hebt van na 1970 gaat het wel goed. Wanneer je over groepen heen moet of erg oude bekabeling hebt wil ook dat nog wel storingsgevoelig zijn. Het beste is een gewone UTP kabel.

1 like

Allen dank voor de antwoorden
Ondertussen heb ik ook antwoord van Freedom Helpdesk zelf gekregen.
En is de FAQ hiermee aangevuld.