Amino Aria 710 gaat standby

Sinds enige tijd valt de Amino Aria 710 na enige tijd in de standby-modus. Dat is heel vervelend, want ik wil 24/7 de radio aan hebben. Er kan in de instellingen bij Auto-standby alleen gekozen worden voor 2, 4 of 8 uur. Is het een bekend probleem en weet iemand hier een oplossing voor?

Zo te zien, is uit geen optie meer.
Dat zal wel weer met een milieu regel te doen hebben.

Inderdaad, uit was een optie tot de vorige update, nu max 8 uur aan. Voor ons (BBC First de gehele avond aan) is dat net aan genoeg. (net aan valt wel mee, maar meer dan 4u zonder zender wissel is standaard)

Dergelijke wijzigingen zijn best wel irritant, zeker als men dan, indien je uit had, default niet naar langste tijd gaat maar naar 4u…

Voor radio hebben we een simpele oplossing, zo’n ouderwetse hark op zolder (had 'm liever buiten) en FM. Op het moment dat FM eruit gaat, dan zie ik dan wel of ik nog radio ga luisteren. Er staat in elk geval nog een squeezebox waarmee radio via internet kan, maar de eigen muziek collectie op random kan ook. (Kan ik ook jaren mee vooruit)

Ik irriteer mij hier ook mateloos aan en snap niet goed wat de achterliggende reden hiervoor is. Geen oplossing behalve misschien maar weer op het wensenlijstje te zetten.

Ja heel irritant vooral als je de hele dag Classic NL op hebt staan .
Svp snel weer “uit” toevoegen, milieuregel of niet!!

Helaas werken milieuregels in het algemeen niet zo. Ze zijn niet vrijblijvend. Ik vind het ook irritant dat classic.nl niet gewoon de hele dag blijft spelen. Maar nog niet zo irritant als het koffieapparaat dat na pakweg een kwartier zichzelf uitschakelt (dat is verplicht).
Vreemd genoeg is er nog geen milieuregel dat wanneer de Amino op standby gaat hij maar iets als 0,1 Watt mag verbruiken. Wij zetten het ding altijd helemaal uit (met een stekkerdoos met afstandsbediening) want anders blijft hij zoveel stroom trekken dat het kastje gewoon warm wordt.