Amino Aria 710 (of een ander geschikt model) aanschaffen in plaats van huren?

Ik overweeg om mijn televisie wellicht t.z.t. over te zetten naar Freedom / CD. Ik wil daarvoor graag ontvangers aanschaffen en zelf beheren, in plaats het huren ervan. Weet iemand je een eigen Amino Aria 710 of een ander geschikt model STB kan aansluiten? Welke modellen zijn geschikt? Waar zou je die kunnen kopen?

De vraag is, wil C+ die eigen 710 toelaten?
Freedom moet het mac adres aanmelden om te kunnen kijken.

Ik had 3 van die dingen. Niets anders dan ellende. Ik had ze graag alle drie teruggestuurd, maar dat kan niet, je moet er één houden als je TV hebt via Freedom. Die ligt nu werkeloos in de kast.
Wij kijken via Chromecast en de CD App. Chromecast gebruiken we ook voor Netflix. De CD App is ook niet goed, maar beter dan het Amino kastje. Pauzeren werkt met de CD App niet goed, meer dan een paar minuten pauzeren kan niet, als het volgende programma begint ben je het huidige programma vaak kwijt.

Je kan beter NLZiet op een Chromecast overwegen, maar voor ons zitten daar een paar zenders bij die je niet kan opnemen wat bij CD wel kan.

Ik denk dat het niet aan de App ligt maar aan het niet meteen beschikbaar zijn van streams wanneer een programma is afgelopen. Als je in vertraging kijkt en de stream moet overgaan naar het volgende programma en dat programma is net afgelopen dan is die stream nog niet beschikbaar. Het gaat dan fout, met de Amino, Chromecast, de app… maakt niet uit want de server heeft de stream nog niet beschikbaar.
Wij gebruiken sinds wij onze tweede Amino hebben teruggestuurd in de woonkamer altijd de Amino en in de slaapkamer altijd een Chromecast. Het werkt op beide plaatsen vrijwel vlekkeloos maar met dezelfde issues bij het met vertraging kijken van een programma. Wij hebben lang problemen gehad met de Amino (en uiteindelijk de tweede teruggestuurd) maar dat bleek helemaal aan het netwerk (buitenshuis) te liggen en aan de Amino software… maar het netwerkprobleem is opgelost en de huidige Amino software lijkt het ook goed te doen.
Wel een kanttekening: de Amino verbruikt nogal wat stroom in stand-by dus bij ons zetten we het stopcontact alleen aan wanneer we ook willen kijken (of radio luisteren). Dus steeds een cold-boot.

Ik heb ook één stuks Aria 710. Ben er totaal niet van onder de indruk. 4k upscaling is gewoon een heel stuk minder dan bijvoorbeeld met een Ziggo mediabox next. Heb ik een mooie 65" OLED, is de feed brak. Dus wij kijken met de CD app van de TV. Maar ook dat is niet geweldig; sommige zenders lijken in 25 Hertz te worden weergegeven. Met name bij voetbal valt dat erg op. Op ESPN valt het mee maar op NPO1 en de andere commerciëlen is het duidelijk minder. Ik heb ook een Apple TV 4k met fantastisch beeld (HDR+) waar ik F1 mee kijk. Genieten! Op die Apple TV heb ik ook de CD app werkend maar daar zit geen guide in? Welke knurft heeft dat bedacht … :frowning:

Lang verhaal kort: de Aria zit op zolder aan de TV op de logeerkamer.

(Disclaimer: ik gebruik geen FritzBox maar een Mikrotik router met VLANs en zelf ingestelde IGMP proxy et cetera, wellicht is de beeldkwaliteit met een FritzBox beter, maar ik denk het niet want ik zou dan zelf niet weten waarom…)

Als ik het goed begrijp is Kodi op een RPi 4 o.i.d. dus de betere oplossing?