Amino Aria weigert NPO1 weer te geven

Sedert een week lukt het mij niet om NPO1 te onvangen op de Amino Aria. Ik krijg alleen een zwart scherm.
Sedert een week of drie problemen dwz dat als er eerst een andere zender werd geselecteerd en daarna weer terug werd gegaan naar NPO1 dat hij het dan wel deed, echter de tussenpozen dat hij op die andere zender moest staan, werden steeds langer met als uiteindelijke resultaat helemaal geen NPO1 meer.
Kijk nu op via kanaal 220 naar NPO1 GOS.
Heb al tig keren de stekkers uit zowel de Amino en Fritzbox 5530 gehaald, zonder resultaat. Wie oh wie weet de oplossing om NPO1 weer op kanaal 1 te krijgen?
Bij voorbaat dank

Werkt uitgesteld kijken wel? Dus NPO1 even op pause zetten (ook al is er zwart beeld) en zeg 10 seconde wachten om daarna weer verder te kijken?

En… indien:

1/ U een Fritz!box 5530 heeft die rechtstreeks op de glasfiber is aangesloten;
2/ u deze Fritz!box een oudere firmware versie dan 7.80 draait;
3/ uw buurtgenoten klant zijn bij andere providers die dezelfde multicast-boom gebruiken als Canal+ op dezelfde PON-segment zitten.

Dan zullen uw buurtgenoten en u last hebben van elkaars ‘zap-gedrag’. Dat gaat als volgt:

U kijkt naar NPO1 en een buurtgenoot ook. De buurtgenoot besluit naar NPO2 te zappen. Dan heeft u geen beeld meer. Als u vervolgens naar NPO2 zapt en weer terug naar NPO1, dan kan het zijn dat uw buurtgenoot potentieel geen beeld meer heeft. Die zapt naar NPO1 en weer terug en dan heeft u weer geen beeld. enz, enz. Met meer dan twee buurtgenoten op hetzelfde PON-segment (en dat kunnen er zo’n 64 zijn) wordt het pandemonium alleen maar groter.

Dit is opgelost in versie 7.80 en hoger van de Fritz!box software.

Hallo Arien, in eerste plaats bedankt voor je snelle respons.
Ik begreep er helemaal niets van. Alleen NPO1 weg.
Vanavond weer de amigo aangezet en het eerste wat ik kreeg was een melding over een update 7.81 dat die was geïnstalleerd…
Volgens mij ben ik nu van het probleem af, althans ik heb voorlopig weer NPO1. Bedankt.