[Amino:] Batterijklepje afstandsbediening

Ik krijg van beide afstandsbediening die ik heb het batterijklepje met geen mogelijkheid open. Ik heb de tips van de Freedom site geprobeerd maar niks lukt. Omdat het Amino kastje zo slecht op de afstandsbedieningen reageert wil ik de batterijen vervangen maar dit lukt mij niet. Moet ik hiervoor een monteur laten komen of zijn er nog andere opties?

Ze gaan inderdaad zeer moeilijk open. (terwijl er ook klachten voorbij gekomen zijn dat die veel te makkelijk open gaat.)

Het is in ieder geval een ‘gewoon’ schuif systeem zonder verborgen truukjes. “gewoon” dus wat meer kracht zetten.
Heb je al geprobeerd met een stukje ducktape zodat je meer grip hebt?

Je pakt de afstandbediening met 2 handen vast en legt hem op wijsvinger en middelvinger.
Met het klepje naar je toe.
Schuif dan met beide duimen tegelijk het klepje open.

Bedankt voor je reactie.
Ja zelfs met ducktape lukte het niet.
Ik ga maar zo’n Logitech bestellen.
Eigenlijk te gek voor woorden dat Freedom dit allemaal laat gebeuren.

Bedankt voor je reactie.
Ook dit werkt bij mij niet. Geen beweging in te krijgen.
Ik ga maar zo’n Logitech bestellen.
Eigenlijk te gek voor woorden dat Freedom dit allemaal laat gebeuren.

Stuur hierover even een mailtje naar de helpdesk. Eventueel zou je afstandbediening vervangen moeten worden of zo. Het kan nooit de bedoeling zijn mensen te dwingen een vervangende afstandsbediening aan te moeten schaffen.
Overigens kan ik je de logitech harmony 350 erg aanraden, gebruik hem zelf ook in plaats van de originele afstandsbediening.

1 like

Hoi Anton,

Ik heb inmiddels de Logitech Harmony 665 besteld, de 350 is nergens meer te krijgen. Ik heb het probleem met beide originele afstandsbedieningen. Misschien was de monteur die het geïnstalleerd heeft beresterk. Ik niet, ik ben 68 en krijg er echt geen beweging in. Ik hoop nu ook van het heel precies naar het Amino kastje moeten richten af te zijn. Dat alleen is me de €90,- al waard. Ik zal het aan de helpdesk doorgeven maar die weten al van de klepjes ellende af wat ze hebben er een stukje tekst over met o.a. het ducktape advies.

Ook ik ben nu een slachtoffer van deze afgrijselijke afstandsbediening. Ik heb er twee en krijg geen van beide open (nee, ook niet met geweld en hulpmiddelen!). De tweede is nieuw en daar zit nog geen batterij in en kan daardoor dus niet gebruikt worden.

Gelukkig heb ik er geen last van en gaat het klepje vrij makkelijk open.
De “haakjes” zitten aan beide uiteinde van het klepje.
Dus afstandsbediening ondersteboven neerleggen, dan 1 duim op het pijltje de andere duim aan het andere kant van het klepje, lichtjes naar beneden drukken en schuiven in de richting van het pijltje.
Het “deukje” in het dekseltje dus vergeten, als je daar te hard op drukt gaan beide uiteinden omhoog en krijg je het niet open.

2 likes

Dank voor deze methode, helaas is er bij mij ook op deze manier ook geen beweging in te krijgen.

M.vr.grt.
Rob