[Amino:] beeld/geluid storingen (👨‍🔧)

En nauwelijks 10 minuten later weer opnieuw zwart beeld en een herstart !!! Lekker om op deze manier te kijken CD!

1 like

Wat gaat de helpdesk hier nou precies mee doen?
Navraag bij de fabrikant o.i.d.?

Ik zie in ieder geval, dat ik niet de enige ben met dergelijke problemen :face_with_raised_eyebrow:

Herkenbaar. Sinds de update gebeurt dit vanzelf opstarten ook bij één van mijn twee Amino’s. En het beeld blijft hangen bij het terugkijken van opnames. Voor de update geen problemen gehad.

1 like

Bij ons ook: gisteren in de avond, opname kijken, arris bleef hangen. Stroom eraf, even wachten en weer aangesloten en het werkt weer.

1 like

Al meerdere keren soortgelijke problemen ondervonden, al meerdere keren gehad dat opnames niet willen opstarten en/of aangeven dat de opname is mislukt, beschadigd e.d.
Gisteravond een opname bekeken tot ruim 2u14 deze ineens geblokkeerd werd. Amino opnieuw opgestart, opname weer gestart, deze wist nog de gekeken tijd van 2u14, daarna werd de film met horten en stoten vertoond. Telkens een blokkering en weer opstarten.

1 like

Rechtstreeks kijken naar uitzending, pauzetoets indrukken, bij weer verdergaan begint er een ander programma wat eerder werd uitgezonden op dezelfde zender. ???
Komt dit iemand bekend voor ?

2 likes

Ja hier gisteravond exact hetzelfde.

1 like

Ook dit zal te maken hebben met de problemen met de laatste update. Is inmiddels in behandeling bij CD
Zie ook de Storingspagina

Ja, bij mij ook. Sinds de laatste update.

We hebben de storingsmelding op de website even aangepast en de problemen die we op dit moment herkennen even onder elkaar gezet. Dank je voor het melden!

1 like

Ook hier ondanks direct bekabeld en zonder toeters en bellen om de haverklap bevroren beeld, zwart beeld, herstarts, geen geluid, aftandsbediening reageert niet, foutmelding.

Canal Digitaal blijft een ramp, wat een inferieur wanproduct.

Ik kijk nu via begin gemist, een minuut ofzo nadat het begonnen is, de pauzetoets werkt daar wel goed

Ik heb vergelijkbare ervaringen. De ontvanger loopt vast bij terugkijken van opname. De Canal Digital app doet het dat wel.
De ontvanger is rechtstreeks met de Fritzbox verbonden. Geen switches of zo er tussen.

Robert

Nog steeds at random bevroren beeld en volledige restarts nodig.

Nog geen enkele hapering gehad in de afgelopen dagen terwijl diverse zenders al dagen achter elkaar aanstaan. Er wordt aan gewerkt, maar het blijft vreemd dat niet iedereen dezelfde ervaring heeft want dat zou je bij een algehele storing op alle ontvangers uit dezelfde series dan wel verwachten.

Na de volledige implosie van de ontvanger op 13 dec jl. werkt alles weer in mijn indirecte huissetting.

Mijn huisetting zal blijven als volgt (en bij xs4all daarmee nooit probleem gehad).

  1. Fritzbox (verder FB) in kamer 1e verdieping)
  2. FB Powerline 1 (studiekamer 1e verdieping) in stopcontact met kabel verbonden aan FB.
  3. FB Repeater 310 (slaapkamer 1e verdieping). In mesh verbonden met FB.
  4. FB Repeater 3000 (woonkamer begane grond) in mesh verbonden met FB.
  5. FB Repeater 1750 (woonkamer begane grond) in mesh verbonden met FB.
  6. FB Powerline 2 (woonkamer begane grond) in mesh verbonden met FB en met kabel verbonden aan tv-ontvanger.

Maar ik moet zeggen: voor de implosie waren er ook incidentele vastlopers, niet-reageren van afstandsbediening met de nieuwe devices die ik ontving. Kortom: ik denk dat het geen goede producten zijn die men heeft gekozen.

1 like

Lijkt beter te gaan, enkele haperingen bij terugkijken (NPO).

Echt heel slecht schokkerig beeld vanavond. Internet download snelheid ook maar 85 ipv 500 Mbps…
Een beetje minder bandbreedte is nog ok, maar 20% is echt te gek…
Weet niet waar Freedom mee bezig is, maar hoe kan ik dit nou vrienden en familie adviseren :confounded:

1 like

Gaat weer de foute kant op.
Opnieuw meer en meer haperingen bij NPO terugkijken, CD lijkt maar niet adequaat te kunnen
of willen repareren.
Dit begint langzaamaan potsierlijk te worden.

NB. Dit is inmiddels al opgelost door de Helpdesk, maar ik wil het toch met jullie delen.

Sinds gisteravond hebben wij last gehad van haperend beeld op de HD kanalen van CD.
Dit start na 10 seconden nadat het kanaal is gekozen.
Ook de afstandsbediening lijkt nog nauwelijks te reageren.
Op de normale (Ouderwetse niet HD) kanalen is dit fenomeen niet merkbaar.
Laptop aangesloten op de TV en via live.canaldigitaal.nl ook geen problemen.
Bandbreedte zelf is ook in orde

De Helpdesk heeft dit opgelost door in de Amino HD+ uit te zetten en gewoon terug te gaan naar normale HD.
Het is een instelling die we niet zelf kunnen doen (helaas).

Grtz,
Jan

1 like