[Amino:] beeld/geluid storingen (👨‍🔧)

Bedankt voor het melden hier, kan mogelijk voor meer mensen de (tijdelijke) oplossing zijn.

Zie je trouwens nog verschil in beeldkwaliteit tussen HD+ en HD ?

Ik heb nog geen verschil kunnen ontdekken.
Tussen SD en HD is het wel duidelijk zichtbaar.

Het is weer zondag (avond) en er is geen of soms stilstaand beeld en het geluid is fragmentarisch. Alles geprobeerd van tien tellen uitzetten van de ontvanger tot tien tellen uitschakelen van de stroom. Niets helpt. Hartelijk dank.

Hoe is je internetsnelheid als dat gebeurd? Want ik had hier ook veel last van vanavond, maar de internetsnelheid was dan ook maar 85 Mbps ipv 450, wat normaal is.

Internet snelheid is normaal (76 MBit) de systeem check van de Amino toont geen problemen.
Ik had gisteren ook last van haperend beeld, en dat op kanaal 32 (SD) terwijl de HD kanalen deze keer geen problemen hadden. Ik denk dat de servers van CD het aantal requests niet aan kon. Het begon met een beetje haperen in beeld en geluid en het werd steeds erger.

M.b.t. HD+ krijg ik het vermoeden dat de hardware van de Amino het niet aan kan: Als nauwelijks op de afstandsbediening wordt gereageerd is het systeem veel te druk bezig me het verwerken van het beeld.

Na het omschakelen van HD+ naar HD is in de online monitor van Fritz IPTV niet meer zichtbaar, het is dan normaal Internet verkeer geworden.

Gisteren inderdaad ook alleen op zender 32 NPO Plus. Half Nederland heeft dan ook gelijktijdig en voortdurend de Top 2000 op staan…

Sinds de update van 16-12 zijn de problemen van daarvoor weg. Af en toe bij een begin gemist wanneer ik wat terug spoel wil het beeld wel eens vast blijven staan. Maar dat is snel en makkelijk op te lossen. Daarentegen zie ik heel veel verbeteringen. Ik ervaar een goede vooruitgang.

2 likes

Terugschakelen naar HD ipv HD+ kan met een simpel telefoontje naar de helpdesk.
In de wacht staan en de reboot van de Amino duren langer dan het activeren.

Het XS4ALL tv platform is voor klanten ALTIJD het KPN platform geweest. Er was voor XS4ALL geen mogelijkheid om een ander te kiezen (gedwongen winkelnering).
De integratie van TV is dus al jaren geleden gebeurd.

Het verschil tussen CD en de KPN tv zit o.a. in de beschikbaarheid van het uitzending gemist bestand.
Ik heb het dan over de stream die je tijdens de live uitzending kunt aanspreken.
Als je b.v. 5 minuten te laat bent voor het nieuws.
Die is bij KPN nog een uur na einde op te roepen.
CD kapt die stream direct bij eindtijd van de live uitzending af.
Gaat dan op z’n dooie gemak de 7 daagse uitzending gemist aanmaken.
Dit duurt meerdere minuten. Een moment dat er alleen maar foutmeldingen zijn.

Paar keer haperingen bij terugkijken eerder uitgezonden programma’s. Geprobeerd op een later moment nog eens zelfde programma terug te halen: 2e en 3e keer haperingen op exact dezelfde plaats.
Het lijkt erop dat die haperingen al bij het opnemen door CD ontstaan.

@BertW
Dat was me ook al opgevallen.
Ik ben ook benieuwd of daar ook al onderzoek naar gedaan is, die dit bevestigd?

Heb het niet terug kunnen vinden, dus wellicht een idee…

Vandaag viel het me op dat de tvgids en menu’s wel 480p leken.
Uitzendingen waren wel 1080P
Na een herstart was alles weer oké.

Ik heb ook dat opgenomen programma’s steeds paar seconden stilstaan. We zijn blij dat we nog Netflix hebben, want dat CD blijft niet goed werken. Programma wat net is afgelopen kun je niet terug kijken is ook terugkerend probleem. Eerst paar minuten wachten voordat terug kijken mogelijk is.

Na omschakeling door Freedom-helpdesk van HD+ naar HD weer beeld-/geluidvastlopers tijdens kijken naar Poirot (optie: kijken vanaf begin).

Ik vraag me ondertussen af of de tv-ontvanger niet toe is aan een complete redesign.

Vanochtend haperend en meestal zelfs vastlopend beeld op alleen de Nederlandstalige zenders.
Alle buitenlandse zenders spelen prima.
Via de Android app geen enkel probleem.

Ten overvloede (ondanks dat het vrijwel zeker niet aan de STB ligt) de STB opnieuw opgestart.

Bijvoorbeeld journaal van 15 min eerder terugkijken gaat wel goed.

Zat gisteren OP1 te kijken met begin gemist.
En zo in de laatste minuten, ging het in een flits over in de live uitzending.(NOS nieuws)

Ook op zondag was, zondag met Lubbach niet te starten via begin gemist.
Ik was een paar minuten te laat voor het begin.
Is me eerder opgevallen, dat het oproepen van uitzendingen van de vorige dag het begin er af geknipt is.

En rare storingen in opnames, zitten steeds op dezelfde plek.
Terug spoelen en het hikt op dezelfde manier.

@Erik Als de storing steeds op dezelfde plek in de opname zit dan horen we het graag, dus stuur dat even in een mailtje richting de helpdesk. Graag hebben we dan de volgende gegevens:

  • Welk programma en welke zender
  • tijdstip van uitzending
  • op welk moment heb je het terug gekeken

Met daarnaast natuurlijk ook je persoonlijke gegevens, zodat we dit met Canal Digitaal kunnen uitzoeken. Als je namelijk een storing steeds op hetzelfde punt hebt in een opname lijkt het meer in de opname te zetten dan in het netwerk.

@Anton Ik kan het probleem bij mij thuis niet reproduceren. Op de televisieontvanger is bij mij alles lekker soepel aan het afspelen. Ik heb ook nog geen algemene storing voorbij zien komen over het haperen van live tv op alleen de Nederlandse zenders.

@bastiaan

Net Fritzbox gereset, kon hem via de webinterface niet meer benaderen, dus spanning er even af en weer op.
Nu loopt alles wel goed. Blijft wel heel vreemd waarom buitenlandse zenders de hele dag probleemloos draaiden, net als terugkijken van de nederlandse zenders en radio zenders, maar het probleem alleen zat in life kijken naar de nederlandse zenders.
In ieder geval weer wat geleerd en een tip voor andere leden met soortgelijk probleem.