[Amino:] beeld/geluid storingen (👹‍🔧)

Relevante vraag!
Ik heb al de suggestie gedaan dat het mogelijk ligt aan de verbinding:
Glasvezel wel problemen
VDSL geen problemen
Ik had bij mijn vorige providers (Solcon en Delta) via glasvezel wel vergelijkbare problemen maar nu via VDSL, van Freedom, niet. “Works for me”

Mocht het met CD niet tot een bevredigende oplossing komen, zijn er dan eventueel alternatieven voor CD?
Ik zou het betreuren als door TV problemen er een negatieve sfeer gaat ontstaan wat de groei en verdere uitbouw van Freedom afremt!

Dit lijkt me een goed plan!

Wij hebben een 5490 in de meterkast hangen. Die draait nog op Fritz!OS 7.12 en geeft aan dat dit nog steeds de nieuwste is. Hopelijk komen de updates ook nog eens een keer voor dit model.

Gerben

Mijn vrouw en ik willen nog heel even wachten of er inderdaad een televisie tevredenheids enquĂȘte komt en of TV verbeteringen serieus via een duidelijke transparante en heldere tijdlijn aangekondigd en ook daadwerkelijk opgelost gaan worden. De rest van ons huishouden zou het liefst vandaag nog van Freedom TV af willen en terug naar xs4all.
Ons compromis is gesteld op 1 september, is het dan nog slecht dan houdt het een keer op en zeggen we onze abbo op.

Vandaag, 4 mei 2021, is een oordeel van de consumentenbond over alles- in-een providers gepubliceerd:
“Televisiekwaliteit en negatieve uitschieters op televisiegebied. Net als in het vorige kwartaal scoort DELTA Kabel het beste voor televisiekwaliteit (7,6). Freedom Internet (DSL) krijgt het laagste oordeel voor tv-kwaliteit met een 5,9. Deze nieuwe provider doet voor het eerst mee in onze providermonitor. We publiceren alleen over hun DSL aanbod. Er zijn te weinig abonnees om ook uitspraken te doen over hun glasvezelaanbod”
Hoogste score: 7,6 (DELTA Kabel)
Laagste score: 5,9 (Freedom Internet DSL)

Consumentenbond panel: " Meerdere providers scoren dit kwartaal minder goed, maar een flinke (negatieve) uitschieter is nieuwkomer Freedom Internet DSL met hoogste percentage klanten die een storing melden: 37% (Freedom Internet DSL)".

Of we nu een enquete gaan houden weet ik niet. We weten momenteel heel goed welke problemen er ervaren worden en hoeveel dat voorkomt. Deze gegevens worden ook gedeeld met CD. Ook de lage score van 5,9 voor TV heeft CD weer lekker wakker geschud dat er echt iets moet gebeuren. Op de vraag van een heldere tijdlijn kan ik helaas niet nu een antwoord geven. Ja, er wordt eindelijk serieus effort in gestopt. Wanneer dat tot zichtbaar resultaat leidt weet ik niet, daarvoor moet er ook onderzoek plaatsvinden en zijn wij ook afhankelijk hoe snel CD dan kan schakelen. Wat we wel kunnen en willen doen is berichten als we ook daadwerkelijk iets kunnen zeggen daarover.

Excuses, verzuimd de consumentenbond link te vermelden,
https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste

Ook wij zijn wakker geschud dat er echt iets moet gebeuren. We zullen het zien.

Ik ben gezwicht voor het thuisfront en heb mijn Freedom abonnement opgezegd. Helaas tegen veel kosten maar dat vonden we het toch waard.
Sommige van de toezeggingen zijn inmiddels wel gerealiseerd maar weer met veel problemen waardoor het vertrouwen nu helemaal weg is dat het op korte termijn goed komt.
Misschien dat we volgend jaar weer opnieuw kijken of het dan beter gaat

Ik begreep al niet het topic Freedom als beste Provider getest. Ik had dus iets anders gelezen als uitslag test van de Consumentenbond wat betreft de TV.

Het is alleen jammer dat wanneer wij als consument bij het consumentenbondpanel een beoordeling gaan geven er eindelijk wel eens serieus wordt gekeken naar de CD TV problemen. Negatieve cijfers bij het grote publiek maakt blijkbaar toch meer indruk dan een handvol mensen die op dit Forum hun klachten/problemen melden. Eigenlijk is dit nu wel de omgekeerde wereld. Laten we hopen dat bij het volgende consumentenbond providers onderzoek het cijfer 5.9 minimaal een 7 is geworden.

Ook wij hebben inmiddels de vandaag, 5 mei, verzonden juichende nieuwsbrief over beste provider ontvangen: “Een unieke prestatie waar we supertrots op zijn”.
Maar nergens een verwijzing naar de slechtste beoordeling van dsl TV van alle providers met een alles-in-een pakket. Een link naar de bron/consumentenbond is volgens ons afwezig.

We willen Freedom oprecht feliciteren met het behaalde resultaat maar zijn net zo oprecht teleurgesteld over de eenzijdige berichtgeving in de nieuwsbrief.

Het is wel zo, dat Freedom net zo hard klaagt als de mensen op dit forum, dat moet zeer zeker ook gezegd worden.
Blijft wel het feit dat CD nu blijkbaar wel geschrokken is van deze cijfers. Nu maar hopen dat de schrikreactie bij CD tot resultaten lijdt.

Gisteravond was het weer raak. Een eerder opgenomen aflevering van red light bekijken. Continu haperingen, beeld staat stil, geluid valt weg en 1 a 2 seconden later gaat de wergave weer verder. Opvallend detail daarbij was dat indien de weergave weer verder ging na een pauze van 1 a 2 seconden, de weergave telkens iets verder was (ik weet niet of het ontbrekende deel even lang was als de duur van de hapering). Het tussenliggende deel werd gewoon overgeslagen, de haperingen zijn irritant, maar het feit dat er dus telkens kleine stukjes wegvallen maakt het zeer irritant.
Uiteindelijk de ontvanger uitgezet, de Fritzbox herstart en in de slaapkamer opnieuw gekeken (daar was het ondertussen wel tijd voor). Probleemloos verder gekeken. Het lijkt er dus op dat het probleem in de Fritzbox zit.
Beide ontvangers zijn verbonden aan een lan-poort die niet gedeeld wordt met standaard computer apparatuur. De ontvanger in de woonkamer zit in zijn eentje in lan-poort 2, de ontvanger op de slaapkamer zit samen met de ontvanger op de zolder in lan-poort 4.
De haperingen vonden gisteravond plaats tussen 22 en 23 uur.

Opvallend voor mij was dat er telkens fragmenten wegvielen. Bij live uitzendingen kan ik mij voorstellen dat bij haperingen fragmenten wegvallen, maar bij terugkijken van een opgenomen uitzending verwacht ik dat de opname naar de ontvanger verstuurd wordt, in de ontvanger gebufferd en omgezet in een signaal voor de TV. indien in deze situatie de buffer leegloopt zou ik verwachten dat na aanvullen van de buffer, de uitzending weer hervat wordt op het punt waar het was gebleven en niet iets later. Heeft iemand al eerder ervaren dat bij haperingen in de weergave van een opgenomen uitzending stukjes worden overgeslagen? Dit lijkt mij een probleem in de amino software.

De 5490 moet hier ook eens in de 30 dagen van de spanning af.
Doe ik dat niet, zie ik allemaal rare storingen.
Ook bij andere functies.

Goeiemorgen,

Gisteravond (6-5) rond 22.30 uur schakelde ik de Amino in voor kijken van lineaire tv. Het beeld bleef om de ~10 min. langdurig stilstaan met foutmelding S002. In de storingsmelding van freedom gister worden echter alleen problemen gemeld bij terugkijken van programma’s. Bij mij was live tv kijken dus niet mogelijk. Herstart van de Amino gedaan, wat traag verliep. Daarna hetzelfde weer met S002. Na een uur heb ik de Amino uitgezet.

Ik zie hier verder geen meldingen van. Een apparaat dat 24/7 online is, meldde in de logs geen verbindingsproblemen.

Heb je ook je Fritzbox herstart, dat wil ook soms helpen.

's Nachts heb ik de FB7590 voorzien van de software update naar FRITZ!OS 07.27, maar toen heb ik niet meer de moeite genomen om tv te testen.

De FB schijnt inderdaad na ~30 dagen een herstart nodig te hebben zoals hierboven door @Erik aangehaald. Dit was in XS4ALL-tijden met de FB7583 ook nodig hier.

Vrijdagavond was alles weer normaal met tv (wel met een DSL-uitval van 5 minuten rond middernacht: DSL not responding (no DSL synchronization). Geen idee waar dat vandaan kwam.

@Frits
Mijn ervaring is, dat de 7590 iets langer zonder herstart kan.
1750E kun je vaak niet updaten zonder ze eerst koud te starten i.v.m. het geheugen.
De 7590 heeft ook een keer zoveel RAM als de 5490

Vandaag geruime tijd “stotterend” geluid bij Radio 4 en Classic NL