Zondag 18 april Golddigger terug proberen te kijken, was opgenomen. Na een kwartier stopt de aflevering ineens. geprobeerd via programma terugkijken te kijken. Hetzelfde effect. Toen via de app proberen terug te kijken. Weer maar een kwartier terug te zien.
Ook ik (of met name mijn vrouw krijgt genoeg van de ellende van CD. Nog steeds haperingen, of met name bij opnames dat het beeld stilvalt.
Bij KPN nooit problemen gehad. Waarom kan CD geen goed product leveren.
als zij niet uit het pakket gaan, moet ik helaas mijn abonnement opzeggen.
Hier precies hetzelfde verschijnsel met een Sony Bravia uit 2009. Behalve het bovenstaande kun je op de tv ook een keer switchen naar een ander HDMI-kanaal en dan weer terug naar de HDMI waar de Amino aan zit.
Hier zelfde euvel met sony 65xe9305. Zelfs af en toe reboot van tv zodra settopbox geinitialiseerd wordt.
Verder zaken als, opgenomen programmaâs die halverwege stoppen, regelmatig zenderlijst leeg. En sinds week of drie na 2000 uur 's avonds regelmatig lag in zin van om de 10 sec kleine stottering in beeld en geluid.
Vrijwel dagelijks noodzaak om settopbox van stroom te halen, wegens feit dat bij langere idle/stroomspaarstand van grofweg langer dan 4 uur, settopbox bij aanzetten direct in âsneeuwbeeldâ springt. (hardware reset of uitschakelen spaarstand in interface helpt niets).
App werkt hier stabieler dan settopbox, maar beeldkwaliteit dan minder, en kan de beperkte zenders met âpauzerenâ functie, dan helemaal niet gebruiken. âfunctie wordt niet ondersteundâ
Internet is prima. Tv over hele linie drama wat mij betreft, waarbij stabiliteit hier althans achter uit gegaan is ipv voor uit.
(betreft hier 1gb glasvezel, settopbox direct aan modem/router, eerst fritzbox 5490 nu fritzbox 5530)
Bedankt voor deze update. Kan/mag er ondertussen al iets gedeeld worden over de verbeteringen die verwacht kunnen worden op de korte termijn? Ik had namelijk wel wat hierover verwacht in de laatste nieuwsbrief. Ondanks dat ik zelf geen televisiediensten afneem, ben ik een beetje huiverig om Freedom Internet aan te raden aan anderen wanneer men ook televisiediensten afneemt van huidige Internet providers zoals KPN en Ziggo.
Of is Canal Digitaal momenteel te druk met het overnemen van de klanten uit het faillissement van Joyne en heeft het leveren van betere kwaliteit een lagere prioriteit? ![]()
De recente TV problemen herken ik niet. Internet/ Tv via VDSL 100Mb
Gisteravond wederom haperende beelden bij tv kijken middels Begin gemist. Wordt meer dan dubbel vervelend nu familie zich steeds vaker, terecht, gaat roeren, en dat komt dus steeds vaker op mijn bordjeâŠ
Kortom handhaving abo staat onder druk, alleen maar door de tv. Erg jammer.
Vandaag op de site van de consumentenbond:
Voor het eerst hebben we ook een oordeel over de nieuwe provider Freedom Internet. Deze provider is in 2020 ontstaan uit XS4ALL en stoot meteen naar de top als Beste uit de Test met een 8,3. Vooral de kwaliteit van het internet krijgt een hoog oordeel en ook de providerwaardering door klanten is zeer hoog. Minpunt is wel de kwaliteit van televisie. Met een 5,9 krijgt deze provider daar het laagste oordeel van alle providers voor. Relatief veel klanten rapporteerden storingen in het televisiesignaal in het eerste kwartaal van 2021.
Help, ik houd het hier thuis niet meer,
Nog steeds geen verbetering. Situatie wordt lijkt het alleen maar slechter.
Problemen van deze week:
- afspelen van opnames op de Amino onmogelijk. Opnames zijn niet te vinden / te laden vertel het maar?
- deel van de opnames wel via een tablet en Chromecast te zien. Ga dat maar weer eens uitleggen hoe dat moet.
- een deel van de opnamen maar gewist om niet nog eens een paar minuten gefrustreerd naar het laad circel symbooltje te moeten kijken en dan te horen te krijgen âik zei het toch hij doet het nietâ
- toegezegde mogelijk Canvas op te nemen nog steeds niet in zicht. (Doekje voor het bloeden)
Het is dat ik vast zit aan een jaar contract anders kreeg ik de opdracht direct op te zeggen en er voor te zorgen dat er weer ânormaalâ tv te kijken is.
Wie heeft een oplossing, mag wat mij betreft het nodig extra kosten, zodat er gewoon stabiel tv te kijken is is zoals vroeger bij x?
PS. Amino en Fritz opnieuw opgestart, daaraan kan het niet gelegen hebben
Hallo,
Ik heb besloten bij Freedom te blijven als founding member met een internetjaarabonnement. TV heb ik opgezegd voor mijn nieuwe jaar. Ook hier was thuis vanaf het begin rumoer over de kwaliteit en waarom we over zijn gegaan. Ik pas mijn kijkgedrag aan, zoek de TV streaming apps op, gratis of betaald (Duits, Zwitsers, Oostenrijks etc.). Canal is niet de TV dienst voor mij. Ik betaal liever voor bv Netflix 1 maand om te kijken naar kwaliteit dan te betalen voor dingen waaraan ik mij erger. Wellicht komt het ook door mijn leeftijd (66). Ik heb genoeg van TV kijken met reclames op allerlei ongewenste momenten. Laat onverlet dat men er vanuit Freedom alles aan deed het technisch goed te krijgen. Mijn genomen besluit geeft rust en focus op wat ik plezierig vind.
Geen idee of dit al gemeld is.
Pauzeren van een programma op Eén (BRT1) lukte gisteravond, maar vervolgens herstarten van het programma niet. Hij bleef op pauze staan. Er zat niks anders op dan terug naar de live uitzending.
Klopt, begin gemist werkt wel maar als je tijdens een lange film even naar het toilet moet kun je niet pauzeren. Ik neem aan als binnenkort opnemen van EEN en Canvas mogelijk is het pauzeren probleem ook opgelost wordt.
Het blijft me verbazen dat zoveel mensen zoveel storingen ondervinden. Wij kijken ook vaak via uitzending gemist, of eerder opgenomen maar hebben zelden last van storingen.
Eerder opgenomen op pauze zetten probleem kennen we wel, maar daar is een eenvoudige work-around voor. Niet op pauze zetten, maar stoppen, en dan later weer opnieuw starten. Je krijgt dan vanzelf de vraag of je verder wilt kijken waar je gebleven bent.
Nu kijk ik zelden tot nooit TV en neem al helemaal niks op (vraag me nu af waarom ik het ĂŒberhaupt in mijn abonnement heb genomen), dus deze problemen gaan aan mij voorbij. Toch verbaas ik me over deze uitspraak. Deze doet mij denken aan wat er gezegd wordt in mijn vakgebied (software-ontwikkeling) nadat een gebruiker een bug heeft gemeld: âBij mij werkt het welâ. Het geeft de gebruiker het gevoel dat hij niet serieus wordt genomen.
Als jij van je gezin dagelijks op je sodemieter krijgt over de kwaliteit van de TV omdat jij zo nodig moest switchen van provider, dan is het niet echt een argument om te zeggen: âNou, bij Anton werkt het wĂ©l!â. Ik kan me goed voorstellen dat de personen die Freedom een heel warm hart toedragen, maar nu op de schopstoel zitten over de TV, op een gegeven moment moeten toegeven aan de druk van het gezin en een andere oplossing gaan zoeken.
Tuurlijk begrijp ik dat je ze niet met een kluitje in het riet wilt sturen en dat je deze klachten serieus neemt, zeker als moderator, maar âWorks for me!â roepen helpt niet echt. En natuurlijk zijn Freedom en CD druk bezig om het beter te krijgen, maar die oplossing komt voor hen waarschijnlijk te laat.
Wat misschien zou helpen is meer transparantie over het TV probleem. Laat zien welke problemen CD prioriteert, wanneer welke verbetering doorgevoerd gaat worden, regelmatige updates over een oplossing die in zicht is, misschien zelfs een officiële reactie van CD. Als er maar uitzicht is op een oplossing, en die is er nu niet.
Helemaal mee eens. Ik denk vooral dat gebruikers een roadmap moeten zien van zaken die wel en niet worden opgepakt. Omdat die nu ontbreekt kun je ook geen planning maken (opzeggen of toch nog het thuisfront even overtuigen dat er wat aankomt (zie timeframe en roadmap wanneer zaken worden aangepakt). Mede omdat beide ontbreken (alleen omwisseling ontvanger en afstandsbediening en de uitspraak van Anco: er moet NU iets gebeuren, waren zichtbare momenten; de rest voor mij onzichtbaar) zag ik bij mijzelf ook geen toename van vertrouwen in het TV-deel. Naast andere overwegingen heb ik de TV daarom ook opgezegd en ga alleen verder met internet bij Freedom.
Ik hoop niet dat je als moderator ook namens freedom schrijft⊠Zo ja, dan drijf je me (founding member) met bovenstaande opmerking naar de rand van weggaan bij freedom. Ik ben het helemaal eens met @WarnerJan hierboven: âWorks for me!â roepen helpt niet echt!
Zoals ik eerder vertelde. Mijn FritzBox veroorzaakt ook storing.
Afhandelen van WiFi verkeer heeft prioriteit boven tv.
Ga je wireless lopen zuigen, krijg je blokjes op tv.
Hopelijk is dat met de komende 7.26 update verholpen.
Volgens een oude traditie schuift AVM de updates naar een later tijdstip.
De update scanner loopt hier 2 maal per dag zonder noemenswaardige updates voor mij.
Er zijn op dit forum een klein aantal mensen die zogenaamd geen of weinig problemen ervaren. Erg jammer want dat is voor CD weer een extra stimulans geen prio. Helaas behoor ik wel tot die personen die vaak problemen heeft met de genoemde items bij CD. Alles is gecheckt wat tegen beter weten in eigenlijk zinloos was.
Misschien is het voor Freedom een idee om eens een enquĂȘte te houden over de tevredenheid van TV dan wordt het ook duidelijk hoeveel er problemen ervaren.
Ruim twee weken geleden zou er tussen Freedom en CD een spoedoverleg komen volgens Anco. Tot op heden is daar verder niets positiefs meer over gemeld. M.a.w. graag reactie (mag ook met een privé bericht)
Zoals reeds eerder gemeld hebben we inmiddels een uitgebreide sessie gehad waarin alle genoemde problemen aan bod zijn gekomen en ook de lijst met verbeteringen/suggesties is besproken. Daar zijn op korte termijn in ieder geval een paar acties uitgekomen:
- Medio mei begint CD een proef met het verbeteren van de start/stoptijden van opnamen en uitzending gemist. In eerste instantie voor de Nederlandse zenders en bij succes wordt dit wellicht uitgebreid.
- Onze technici en die van CD zijn nu samen diep in het netwerk aan het graven of daar punten zitten die verbetering kunnen brengen. Ook hier wordt voornamelijk gekeken naar opnames. uitzending gemist en begin gemist aangezien daar relatief veel storingen voorkomen. Ook live-TV wordt geĂŻnspecteerd. We hopen dat, door het meer samenwerken, hier natuurlijk snel verbeteringen te zien.
Dit zijn voor nu even de focuspunten voor korte termijn. Ook is er veel gesproken over zap-snelheid om te kijken of daar verbeteringen mogelijk zijn.
Er zijn natuurlijk nog veel mer wensen/verbeterpunten maar bovenstaande heeft voor nu de eerste aandacht.
Beste Anco,
Dank voor deze reactie.
We gaan het hopelijk spoedig merken!
Jammer dat mijn posting verkeerd begrepen is, dat houd dus in dat ik het niet duidelijk genoeg geschreven heb, mijn fout dus.
Ik schreef mijn bericht absoluut niet om klachten (of klachten postende leden) te kleineren of het nutteloze âbij mij werkt het welâ commentaar.
Zelf kom ik in mijn werk ook met enige regelmaat dat soort reacties tegen.
Ik schreef het veel meer met het technische achterliggende probleem in mijn achterhoofd, dat ik niet begrijp wat de oorzaak is van deze storingen. Hoe het komt dat de ene aansluiting wel goed werkt en de andere niet.