@Erik meldde eerder al dat hij niet meer herstart. Heb ik nu ook niet gedaan. Verbinding keerde vanzelf weer terug na een paar minuten. De 2e duurde deze keer langer dan 5m
Inmiddels weer ontvangst!
Hier eerder al DNS problemen, met websites vandaag.
tv viel hier ook uit. plm 22:23
De glasvezel verbinding was er wel, maar geen internet.
Op het Reconnect knopje gedrukt in de fritzbox.
Dit gaf een foutmelding:âLog in with internet service provider failed. CHAP authentication failure, unit 237â
Na een tweede keer herstelde zich alles.
Herstarten wist je logboek,
En dan weet je helemaal niets over het incident.
Daarom een andere strategie.
Een apparaat hier dat 24/7 online moet zijn, heeft deze meldingen in het log:
2021-04-06 19:51:27.398761 [V] Failed to resolve remote socket address pclient-upload.xxxx.net 80: Name or service not known (errno: -2)
Dus ook een DNS-probleem.
Eerste melding (UTC):
2021-04-06 19:51:27
Laatste melding:
2021-04-06 20:24:41
Rond 20:00 UTC heb ik een herstart van de FB7590 gedaan.
Zelfde probleem gehad (S002).
Ook de app op mân telefoon wilde niet starten.
Na een aantal minuten (5+) werkte alles weer
Dat er gisteravond even een hiccup was is correct. We waren bezig met de DNS server en die lag er iets langer dan gewenst uit.
Melding van de beheerder:
âHet interne netwerk was iets langer dan gewenst (72 sec) onderuit, daardoor konden anycasted applicaties niet meer bereikt worden vanwege hun lagere DNS TTLâ
Dus excuus!
Ook hier regelmatig hickups. Ben sinds 24 maart overgestapt (als FoundingMember). De internetverbinding is hier stabiel (glasvezel via FritzBox 5490, firmware 7.12). Ik heb het gehele stappenplan doorlopen (Problemen oplossen met Televisie van Canal Digitaal | Freedom), op de site van AVM gekeken (Storingen tijdens televisiekijken via IPTV-aansluiting | FRITZ!Box 7590 | AVM Nederland), maar dit helpt niet. Vanwege de belabberde verbinding krijg ik vanuit het gezin de vraag: was het overstappen echt wel nodig? (hiervoor jaren lang klant bij X met TV van KPN, nooit dit soort problemen). Wordt er eigenlijk nog een oplossing vanuit Canal DIgitaal verwacht op korte termijn?
En heeft iemand al (persoonlijk) naar alternatieven gekeken?
Arnold
Toen ik vorig jaar de overstap naar Freedom Internet maakte, was het nog niet mogelijk om televisie van Canal Digitaal aan te vragen. Ondanks dat ik al jaren geleden was overgestapt van Ziggo naar KPN/XS4ALL voor televisie, heeft Ziggo de coax aansluiting niet afgesloten. Als alternatief heb ik dus het standaard digitale kabel pakket van Ziggo (NPO[1-3] in HD en de rest in SD) aangevuld met online streaming diensten zoals NPO Plus via AppleTV.
Zojuist zie ik in Mijn Freedom dat ik nu wel televisie kan bestellen maar gezien de ervaringen die ik hier lees, zie ik daar nog vanaf. Mogelijk als Canal Digitaal een native app voor AppleTV beschikbaar gaat stellen en Freedom Internet met een proef abonnement van bijvoorbeeld 3 maanden komt in plaats van meteen een jaar contract, dan wil ik de televisie dienst wel gaan proberen.
Red light via uitzending gemist terug kijken was weer drama. Beeld bleef om de paar minuten ongeveer 30 seconden bevriezen. In juli loopt het eerste jaarcontract met Freedom af. Gaan we beslissen of doorgaan of niet.
Ik heb Red Light ook gekeken vanuit âBegin gemistâ, geen enkele hapering gehad.
ik dus de volgende dag via uitzending gemist. Ik weet niet of er technisch een verschil is tussen uitzending gemist of kijken vanaf begin.
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat terug kijken via uitzending gemist (via de epg) niet lukt. Vaak krijg ik de melding dat het kijken van het item wordt âvoorbereidâ. In een aantal gevallen start het programma na een (lange) wachttijd, een andere keer krijg ik een foutmelding. Ik kan dit oplossen door mijn fritz!box 5490 opnieuw te starten. Hierna start datzelfde programma wel op. Wel vaak nog bevroren beeld tijdens het kijken van aan aantal (tot 15) seconden.
weet iemand hier een oplossing? (Dit alles de laatste maand, daarvoor had ik nooit last)
Er zijn nu zowat bij elk opgenomen programma regelmatig haperingen! Ook gisteravond bij RTL4 Beau live tv een aantal malen bevriezingen van het beeld. Het is een grote ergernis om op deze manier tv te moeten kijken en we zijn het behoorlijk zat ook al omdat er niets met alle klachten hier op dit forum wordt gedaan! Zit het specifiek in het Amino kastje en zo ja is er een ander merk/type box die daar geen last van heeft, ik wil deze eventueel zelf ook nog wel aanschaffen als dat een issue is. Doe er iets aan Canal Digitaal / Freedom en geef eens een reactie!
Allen, allereerst bedankt voor jullie input in deze community en het signaleren van problemen. Ook wij zien storingen bij veel klanten, met name als het gaat over het kijken van opnames en uitzending gemist. Natuurlijk leggen we dit ook neer bij Canal Digitaal. Komende week is er een spoedoverleg met Canal Digitaal om ook technisch te kijken wat er gebeuren moet om op korte termijn significante verbeteringen door te voeren. Wij zijn van mening dat er NU echt iets moet gebeuren bij Canal digitaal. Ik zal kijken wat we hierover volgende week kunnen zeggen.
Ik ben benieuwd welke verbeterlijst Canal wil doorvoeren. Momenteel overweeg ik bij Freedom te blijven voor supergoed en stabiel internet met visie en Canal+ op te zeggen in augustus. De algehele TV-beleving was vanaf de startperiode van slecht naar beter, maar toch onvoldoende om voor die dienst dat maandbedrag te blijven betalen. Alle inzet van het Freedom team ten spijt. TV moet iets zijn dat niet opvalt en gewoon werkt met goede randapparatuur en een prachtige interface. Over de hele linie scoort Canal op die punten een onvoldoende helaas en ik zag geen wijzigingen (favorieten kunnen niet als default ingesteld worden, er zijn zover ik kan beoordelen geen regelmatige softwareupdates, in een lijst met te kijken programmaâs kun je ze niet alle selecteren en verwijderen etc.) Canal lijkt weinig te doen als het om ontwikkeling gaat maar moddert wat aan met hun randapparatuur. Helaas
Beste Anco, dank voor deze reactie. Ik hoop echt dat er bij jullie ââspoedoverlegââ ook snel een daadwerkelijk en een goede definitieve oplossing komt. Dit zal bij veel klanten een hoop ergernis weg nemen.
Ik hoop niet dat Canal Digitaal de kop gaat kosten van Freedom. Ik weet niet hoeveel van de Freedom klanten ook TV hebben. Of Freedom er last van heeft als die weg gaan. Ik wil graag bij Freedom blijven en de TV via andere provider. Maar dat gaat dus niet. De enige mogelijkheid is TV via de kabel van Ziggo. Maar dan kun je niet opnemen etc. Dat kan alleen met interactieve TV en dat is alleen samen met het internet abonnement van Ziggo.
Hallo,
Ik heb niet alle reacties gelezen maar het probleem lijkt op wat wij hebben ervaren.
Als ik de Amino en Sony TV tegelijk aanzet is er geen beeld en de box reageert niet op de afstandsbediening.
Na wat proberen en analyseren lijkt de oorzaak bekend.
De Sony start namelijk nogal langzaam op en het lijkt er nu dus op dat de handshake bij opstarten niet goed gaat. Als de TV nl aan ging was de input geen HDMI maar een andere (standaard?) ingang signaal wat niet past bij de Amino.
Nu zetten we de Amino pas aan als de tv beeld geeft en sindsdien werkt het weer zoals andersâŚ
Een tip die ik je in dit ook mee kan geven:
Ga in de Amino naar het Menu â Meer â Tv-instellingen en zet de HDCP versie vast op V1 of V2 (en niet op auto). Daarmee wil dit probleem ook opgelost worden. Deze is bekend en er wordt aan een fix gewerkt.