Hier was het langer dan āevenā. Kreeg weer foutmelding āzenderlijst leegā. Herstelde niet vanzelf, twee keer moeten herstarten.
Herstarten. Dat deed ik de eerste keer ook.
Ik heb nu alles gewoon aan laten staan.
Paar minuten later draaide het weer.
Ik vermoed zelfs als het een DDoS geweest is, je het erger maakt met herstarten.
Zou bij een DDos niet ook het internetverkeer plat liggen? Dat werkte naar behoren.
Hier werkte dat ook niet lekker.
Beste Freedom, wanneer kunnen we nu eens eindelijk fatsoenlijk opgenomen TV programmaās gaan terugkijken plus alle overige ergernissen? Je schrikt al als je een programma wil terugkijken of de pauze even moet gebruiken, erg veel haperingen enz. enz. Als dit nu interactive TV moet zijn bij CD! Elke keer zien en lezen we ā het is doorgezet o.i.d. naar Canal Digitaal) maar oplossen door CD schijnt nog een puntje te zijn! Vanaf de laatste Firmware update in december zien we geen nieuwere versie meer verschijnen die mogelijk een verbetering kan gaan geven! Is het misschien toch een soort geheugen buffer probleem in het Amino kastje en zou daar iets kwalitatiever voor moeten komen? Bij ons zitten de beide TVās allebei bekabeld op een aparte LAN poort.
Mijn vrouw hoor ik regelmatig zeggen waarom zijn we een half jaar geleden overgestapt van een prima werkend XS4all TV systeem naar dit ā¦ā¦ā¦ā¦ product. Probeer dat nu nog maar eens goed te praten! Over het internet en telefonie gedeelte is er totaal geen klagen daar doen jullie het uitstekend zelfs. Hoop een klein beetje dat jullie zelfstandig nog eens met interactieve TV beginnen.
Ook hier thuis twijfels over de TV overstap. Ik heb besloten bij Freedom te blijven voor internet en te stoppen met Canal. Hoewel er bewonderenswaardige acties van Freedom zijn uitgevoerd is het Canal-product onder de maat. Canal App gaat goed.
Ik ga mijn kijkgedrag wijzigen en leggen op voldoende hoogwaardige (en ook gratis) appsās voor Duitse zenders, waarmee je met een betaald Express VPN account ook goed geografische obstakels omzeilt. Vorige week Britbox.com met US-account kunnen aanmaken. Samen met de apps waarmee je per maand betaalt als je eens echt wilt kijken zonder reclames ligt de toekomst van TV wellicht niet meer bij een ondermaatse TV ontvanger maar op hoogwaardige apps met een maandelijks opzegbaar abonnement zonder reclames.
Ik moet erkennen dat de TV-ontvangst sinds mijn start in augustus 2020 werkelijk is verbeterd van zeer slechts naar goed. Maar de gehele opzet en beleving van het Canal-product is voor mij ondermaats en te schreeuwerig. Waarschijnlijk ben ik met 66 te oud voor deze digitale storm. Ik wil zelf de regie over de kijkbeleving. De Duitse gratis apps voor publieke zenders zijn talrijk, hoogwaardig en samen Netflix, Apple, Acorn en Britbox kan ik maandelijks de regie nemen. Uitgebreid met de niet hoogwaardige Nederlandse TV apps voor publieke zenders kan ik denk ik meer plezier beleven aan kijken. Maar laten we zien wat de toekomst wordt van TV bij Freedom.
Dat je een hoogwaardig alternatief voor CD zoekt kan ik heel goed begrijpen. Maar het is natuurlijk van de zotte om allerlei omslachtige manieren te gaan zoeken. Door Freedom is gekozen voor Canal Digitaal (een samenwerking overeenkomst) en dan mag je verwachten dat men ook een deugdelijk product gaat leveren en tot op heden is dat nog steeds niet gelukt, gezien ook het feit dat tal van voormalige medewerkers van X precies weten wat kwaliteit zou moeten betekenen. Ik heb nog steeds het idee dan men m.n. bij CD e.e.a. niet al te serieus neemt (heb ik al eens eerder gezegd), en dan onder het mom van āhet probleem zal wel bij de aansluitingen e.d. van de klant liggenā.
Daar sluit ik mij graag bij aan DMP. Ik ben een van de founders van freedom en ik blijf Freedom trouw omdat ik in ze geloof, maar de keuze voor CD betreur ik zeer. Met hulp van freedom heb ik een aantal maanden zorgeloos met de Amino 7 TV kunnen kijken maar ook programmaās kunnen pauzeren en terugkijken. De laatste weken is het weer helemaal mis. Gisteren reageerde de Amino nergens meer op. Vandaag schakel ik weer over naar de app op de smart TV, maar dit is toch geen doen. Weg met CD!
Gisteren overgestapt naar de app, maar het was geen doen. Wij zijn trouwe kijkers van Gardeners World op BBC2. De app was bijna nog erger dan de Amino. Toch maar weer de Amino aangesloten en gelukkig konden we zonder haperingen de aflevering af kijken. Er zat een tierende huisgenoot naast me die onmiddellijk een andere provider eiste.
Beste Freecom, ook bij mij was het gisteren weer een drama, zowel live TV als begin gemist. Constant freeze in het beeld. Ik krijg in huis nu zoveel commentaar, dat ik over weg CD de deur uit te doen. Onlangs heb ik de FB5490 ingeruild voor de FB5530. Het internet is stabiel, maar de TV niet. Het vreemde blijft dat met de app ik geen problemen heb, maar via het Amino kast is het ronduitslecht ondanks meerdere keren resetten en fabrieksinstellingen terugzetten. Graag wederom onder de aandacht brengen. Ander moet Freedom maar eens gaan reclameren bij CD, alle berichten lezende op dit forum. Of wellicht terug naar de andere TV provider!!!
De APP gaat via een ander weg dan het live kijken en beiden hebben die hun eigen probleempjes.
Het live kijken zou het stabiels moeten zijn tenzij in het modem het verkeer niet goed gaat en hier is een test protocol voor via AVM de maker van de 5530.
https://community.freedom.nl/t/amino-beeld-geluid-storingen/1260/93
Beste Team Freedom waarom komen jullie niet met een reactie op alle CD problemen? Ik geloof best dat dat het allemaal doorgegeven is aan Canal Digitaal. Als dit zo doorgaat moeten we helaas in de toekomst een goed alternatief gaan zoeken voor alleen het TV gedeelte en daar zit ik nu echt niet op te wachten en kan mij ook niet voorstellen dat jullie hier blij mee zijn zeker niet als het streven is om tot de top van de beste providers van Nederland te gaan behoren! Zoals al eerder mijn opmerking op het internet en telefonie gedeelte daar is absoluut geen klagen over, dat is allemaal prima in orde, daar scoren jullie een 9+ maar TV is een dikke onvoldoende.
Op dit moment lijkt het er bij CD allemaal op of het hun allemaal weinig interesseert dat men tevreden klanten heeft en dan zeg ik het nog erg mild!
Met groot verdriet moet ik hier als founder en crowdfunder melden dat ik afscheid neem van Freedom. Helaas is de grote ergernis over CD de reden om te stoppen met Freedom. Misschien dat we over een jaar weer terugkeren wanneer eindelijk de problemen met het TV aanbod zijn opgelost.
Jammer om te lezen.
Moet zeggen dat ik lang niet zoveel problemen ondervind als sommigen van jullie melden. Dat het beter kan, absoluut. Hier af en toe een storing, zoals ik hier wel heb gemeld, maar over het algemeen kijk ik ongestoord naar behoorlijk goede kwaliteit.
En dat met max 40MBā¦
Ook ik ervaar soms storingen, maar weet dat er hard een getrokken wordt en het gras aan de overkant misschien wel groener lijkt maar vrijwel nooit echt groener isā¦
Hmm, 2x S002 Zenderlijst binnen een half uur is niet ok.
Al lijkt 2e (rond 22:20) op een algemene storing? Ook geen internet en emailverkeer.
Zelfde constatering hier in korte tijd. Nu (22:30 uur) lijken zowel TV als internet weer normaal te functioneren.
Ook nu weer een storing op CD? heb geen verbinding meer met CD even een korte intermezzo, maar helaas van korte duur. Nu helemaal geen beeld meer Ook niet op de apps!!
Inmiddels nu wel weer in de mobiele apps beeld, maar niet op de SmartTV app en de Amino kastje!
Hier ook een korte storing, geen verbinding melding, terwijl internet nog prima werkte.
Herstarten van de Amino lostte het vrijwel direct weer op.
Deze storing lag gezien de vele meldingen zeer zeker niet aan de Amino maar aan een (korte) storing bij CD zelf.