[Amino:] beeld/geluid storingen (👨‍🔧)

Heractiveren:
Ik lees wel dat je voor de satelliet de ontvanger een uur op NPO1 moet laten staan.
En dan nergens aan komen.
Wellicht is dat voor ons ook wel zoiets.

1 like

Erg frusterend zo en er zijn pagina’s om trachten te achterhalen. Naast de pagina bij Freedom is er ook een pagina bij AVM gericht op de Fritz!box:

https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7590/knowledge-base/publication/show/592_Storingen-tijdens-televisiekijken-via-IPTV-aansluiting/

En ik kijk dan naar punt 7 als oorzaak.

1 like

Ook bij ons haperingen, vooral bij terugkijken van tv (Sterren op het doek, Matthijs van afgelopen zaterdag) via Amino box. In de log van mijn Fritz!box 5490 geen meldingen over IGMP-multicasts. Verbinding lijkt volledig in orde.

1 like

Terugkijken en ‘live’ kijken gaat over twee verschillende paden. Live kijken normaal het stabielst (zonder onderbrekingen). Dit gaat via UDP en je kunt dat vergelijken met een kraan die openstaat en als je de beker niet onderhoudt dan verlies het water wat uit de kraan komt en wat ook weg is. De beker is jouw buffer, en als je een gaatje onderin in de beker prikt waar het straaltje wat uitkomt wat jouw TV signaal is.

Bij terugkijken worden een langere tijd de gegevens gebufferd en het kan zijn dat de gebufferde gegevens op zijn terwijl er nog nieuwe gegevens binnen zijn. Het voordeel is dat je niet analoog (live) kijkt en zo wel kunt aangeven dat je terug wilt spoelen of opnieuw beginnen…als dat toegestaan wordt. Terugkijken gebruikt het TCP protocol.

UDP → User Datagram Protocol
TCP → Transmission Control Protocol

1 like

Geldt dat (UDP live, TCP terugkijken) ook voor het gebruik van de Canaldigitaal app?
Dan zou het een optie zijn om te kijken of die wel doorloopt. Alleen is dat volgens mij dan geen full HD, dus daardoor al minder datatransport.

1 like

Zat op NPO2 te kijken naar journaal,journaal regio,eenvandaag.
Alles op de tv-gemist methode.
Toen eenvandaag begon, paar minuten later, journaal regio begon vanzelf opnieuw.
Gewoon door laten lopen en toen bleef eenvandaag wel staan.

1 like

Vanavond mijn.canaldigitaal geactiveerd om te kijken via een browser of APP. De browser kreeg ik niet aan de praat en de APP op Android ging wel.

Ik ben toch onder indruk omdat navigeren en selecteren intuïtief is en vlot. Er zijn ook min puntjes zoals ontbreken van ondertiteling als die niet standaard al in beeld zit. Ook tijdens het afspelen kun je vaak 30 seconden vooruit en terug springen. Tijdens het live kijken kan terugspringen maar de button voor vooruitspringen is niet aangegeven omdat daar de button voor naar Live springen staat. Je kunt wel vooruitspringen maar dan moet je afspeelbalk gebruiken.

Bij het snel vooruitspringen en dan terugspringen is de buffering niet perfect maar ook niet anders dan ik zou verwachten. Ik heb dit getest, gebruikmakend van een glasvezel verbinding.

Dit is niet op een Amino settop box getest omdat ik die niet heb en zelf via satelliet kijk.

1 like

@Msatter:
Bedankt voor de nuttige pagina die zou rustig op de help pagina mogen staan.
Laatste update:
Ondertussen een uur of 3 met de helpdesk bezig geweest en de laatste versie van de Fritz box geladen en pas na de reset van Fritz box is alles gelijk gebleven de storing is doorgezet naar Canal Digital aangezien het nu niet bij de spullen van Freedom zit. (geen DSL fouten enzo) Momenteel kijken we naar de Canal digital app anders is er niet de rest komt niet meer in actie
Wordt vervolgd

Over de overstap naar 7.24+ lees ik vaker, dat je beter even alles wat fritz is, even opnieuw moet opstarten na de update. Browser Cache leeg gooien is soms ook nodig, heb ik door de jaren heen ondervonden.

Op kanaal 66 WDR is de tv gids hier verdwenen.

@Erik Thanks voor het melden. Ik heb dit even doorgezet naar Canal Digitaal.

Ik heb nu regelmatig geen beeld tijdens live kijken. Melding is “kan zenderlijst niet laden of netwerkfout” Alleen herstart Amino helpt om weer verder te kunnen kijken.

Rond 18:05 was de tv even weg.
Geen onderbreking in het Fritz logboek te zien.
Herstelde zich vanzelf.

Hier op dit moment regelmatig even een seconde stilstaand beeld op Ned 1, bij terugkijken van uitzending van uurtje terug.
Herstart Fritzbox en STB geen verbetering.
Life tv geen problemen.

Ik heb hetzelfde probleem. OOk bij terugkijken journaal. Halverwege valt het beeld helemaal stil en kan ik alleen maar overcshakelen naar live tv. Dit soort problemen blijft zich voordoen bij mij. Reden om uit te gaan zien naar een betrouwbare tv provider. Dit is geen doen.

Zucht…

Ehh… tsja… eigenlijk best begrijpelijk. “Are you being served” lijkt er toch een klein beetje op als je het vertaald. :smiley:

Maar ik zal deze eens even doorgeven bij Canal Digitaal.

Ik denk dat het ingevoerd is door een vakantiewerker.
Die die oude serie niet kent.

Een Millenial:
search engine → Images → enter [Are you being served] → Save as → Done :rofl:

Of iemand die juist teleurgesteld is dat die serie niet meer zo vaak te zien is en het zo probeert te pushen… :mag: :female_detective: :male_detective: :mag_right: hmmmmm…

1 like