Amino begint niet meer op 'TV'

Sinds vorige week ervaar ik (naast de erger wordende problemen met “begin gemist” en “programma gemist”) problemen met de Amino in het algemeen. Normaal gesproken begint de amino op de TV-stand zodat ik direct het lopende programma kan bekijken. Maar nu begint het met een menu met “grote vensters” waarvan het bovenste de hele breedte bestijkt (reclame voor een film), daar onder vier blokken (“Televisie”, “Films”, “Series” en "Sport) en daar onder weer een rij van drie blokken met “Nu op TV”.

Ik wil weer dat hij meteen met het weergeven van live TV begint maar krijg dat niet voor elkaar. Ook terugzetten naar fabrieksinstellingen werkt niet.

3 likes

Klopt, dit is met de laatste update gewijzigd. Een andere ergenis is dat bij het raadplegen van de gids je meteen je programma kwijt bent. (Niets meer in de achtergrond, zelfs geen geluid) Dan moet je ook tig levels terug via het menu naar je zender.

Was mij ook al opgevallen dat het lang duurt voordat je bij live TV bent. Zoek al tijden naar alternatief. Enige wat wat zou zijn is NLZiet. Maar die heeft geen ondertiteling bij Nederlandse programma’s bij live tv. En mijn vrouw is slechthorend en heeft die ondertiteling nodig.

Hier helaas nog geen alternatief gevonden voor de enige zender die we kijken, BBC First.

Maar ik wil graag het oude gedrag terug, hoe krijg ik dat voor elkaar? Hoe kan ik bijvoorbeeld downgraden?

1 like

Helaas, niet is het enige antwoord dat ik kan vinden/ontdekken. Dat is de pest met niet je eigen hardware kunnen gebruiken, je zit vast aan wat de leverancier, in dit geval CD, afdwingt.

Helaas is de vrije markt voor TV die voordelig zou zijn voor de consument verworden tot een gesloten markt met 2 grote (KPN/Ziggo) en 1 kleinere speler (CD) die de dienst uitmaken. Streamen is voor sommige zenders geen optie, want die is alleen via deze 3 te ontvangen.

Dat kan op dit moment niet.
Om de zoveel dagen druk ik op de reset knop, in de hoop dat de beloofde verbetering klaar staat.
Ik heb zo het vermoeden dat CD dit eens per half jaar doet en dat we tot die tijd in de stront kunnen zakken.
En dan is het ook maar hopen, dat de update een verbetering is.

1 like

Ik lees net op Tweakers dat NLZiet , o.a. BBC First gaat opnemen in haar Extra pakket (€9,95/mnd, dwz €2 duurder dan het basispakket).

1 like

Dat is goed nieuws, scheelt €7 voor die ene zender die we kijken. (als ik dit gebruiksvriendelijk aan het werk krijg) Eindelijk, een alternatief… (en wat knutselwerk, eens kijken of kodi op de rpi 3 die ik ‘over’ heb bruikbaar is)