Amino en ER4 ubiquiti router

Hallo,

Sinds kort maak ik gebruik van freedom en ook van Canal plus voor TV.
Ik probeer de Amino box aan de praat te krijgen met mijn Ubiquiti edgmax ER4 router.
Het meeste werkt:

  • terugkijken van eerdere programma’s
  • bekijken van live programma’s

Wat ik nog niet werkend heb ik “Begin gemist”: terugkeren naar het begin als een live stream wordt bekeken.

Aan de hand van een tcpdump trace kan zien dat de Amino dan overschakelt van het gebruik van multicasting naar een RTSP stream.
Ik kan zien dat de server en de Amino een dialoog hebben en op een gegeven moment adverteert de server de poorten die de server gebruikt (10000,10001) en de poort op de Amino (begint bij 2000, vor latere sessie loopt dit op.

In de handleiding van Freedom.nl staat de RTSP plugin op de router moet worden geactiveerd; dat heb ik gedaan. Maar ik zie niet de RTSP stream. Als alternatief wordt genoemd dat ik een DNAT kan doen. Maar ik weet niet van te voren welke client poort gebruikt wordt.

Mijn vragen:

  • hebben mensen dit werkend op een edgemax, en zo ja hoe?
  • hoe kan een DNAT instellen, naar welke poort van de amino moet ik dan forwarden?

groet,

– Jaap

DNAT, alles van inkomend vanaf VLAN 4 zenden aan de STB. Je kunt dan maar één Amino gebruiken.

De RSTP stream komt bij mij van VLAN6, de Internet VLAN dus. En daar kan ik niet alle poorten DNATten naar de STB,