[Amino:] IR extender op de Amino Aria gebruiken

Op de Amino Aria zit achterop een 3,5mm aansluiting voor een IR extender (kabeltje) , zodat je het kastje in de kast en via de IR sensor en afstandbediening kan bedienen. Dit werkt ook al niet. !!!

Welke extender heb je gebruikt?
Er is natuurlijk wel wat meer informatie nodig om er op in te gaan.
Heb je een link ervan?

De onderstaande IR extender heb ik gebruikt aangesloten achter op de Amino de 3,5 mm IR aansluiting

Docooler CHT-D12 1,2 m/4 ft IR-sensor-module infrarood afstandsbediening ontvangslijn televisie-ontvanger repeater externe extender voor afstandsbedieningssystemen STB DVD Car Audio

Docooler CHT-D12 1,2 m/4 ft IR-sensor-module infrarood afstandsbediening ontvangslijn televisie-ontvanger repeater externe extender voor afstandsbedieningssystemen STB DVD Car Audio

Het zal waarschijnlijk het verkeerde model zijn. Ik zie meerdere modellen IR-extenders. Mogelijk dat Amino ook hier niet de standaard aanhoudt.

Een work-around zou een extender-repeater zijn
IR- extender repeater

Aan bovenstaand antwoord van Anthon heb ik niks “ het zal waarschijnlijk wel “
Kan er misschien wat meer duidelijkheid komen wat betreft de 3,5 mm aansluiting achter op de Amino Aria. Is deze software matig geactiveerd, zo ja voor welk type extender dan.

Heb je helemaal gelijk in. Voor de minidin aansluiting hebben we het zelf uit kunnen vogelen. Zelf heb ik inmiddels een goed werkende audiokabel kunnen maken.
Deze aansluiting zal moeilijk zijn zelf uit te zoeken. Er bestaat volgens de handleiding een officieele extender kabel, alleen waar die bestelbaar is, is onduidelijk.
Er is door Frederique een vraag gesteld bij CD over de minidin kabel, maar voor zover ik weet is daar nog geen antwoord op.

Op verzoek van “Geuz4Freedom” (Harry Geuzinge) deel ik hier graag hoe hij een gekochte IR extender die het niet leek te doen op de Amino toch werkend heeft gekregen:
Het betreft hier de OKS-67197 en Harry meld het volgende
“Vandaag heb ik met hulp van een goede vriend de infrarood ontvanger uit het kapje (lensje) gehaald en hebben we 2 draden op het printplaatje los gesoldeerd en omgekeerd weer aangesloten; de witte en de rode draden werden dus omgewisseld. Hierna de infrarood verlengkabel weer aangesloten op de tv-ontvanger en zowaar nu reageert de tv-ontvanger wel goed op de het signaal van de afstandsbediening.”

5 likes

Joshua, Harry, dank. Dit was voor mij vandaag de oplossing!

1 like

Gisteren ook de OKS-67197 besteld, en vandaag al binnen.
Aansluitingen blijken net iets anders te zijn, maar de oplossing is dezelfde, rode en witte draad omwisselen. (op onderstaande foto heb ik de draden al omgewisseld)

(voor de electronica techneuten onder ons, het enige verschil is R1, een 100 Ohm weerstandje, die bij mijn versie in serie met de plus draad stond en in de versie van Harrie niet gebruikt wordt)

De amino zelf heeft een vrij kleine “kijkhoek” van misschien maar 90 graden en is daardoor behoorlijk richtingsgevoelig. Deze IR verlenger heeft een zeer grote kijkhoek. Ik heb het niet exact nagemeten, maar het zal de 180 graden benaderen.

Met recht een zeer goede “inverstering” en een echte aanrader.

1 like

De kijkhoek van de Amino is behoorlijk groot. Ik heb mijn Logitech Hub naast de Amino staan (kijkhoek 180 graden) en de Amino reageert correct. Mogelijk is de zendenergie van de afstandsbediening erg laag of het Ledje vuil.

Dit ging over de originele afstandsbediening.
Signaal zal idd niet zo sterk zijn waardoor je puur afhankelijk bent van de kijkhoek van de ontvanger.
Heb je een sterkere afstandsbediening dan komen ook de reflecties via muren en meubels nog sterk genoeg aan op de ontvanger.
Met mijn Logitech had ik zelf ook geen last van de kleine kijkhoek.
Kijk je sowieso naar het mechanisch ontwerp van de Amino, dan zie je al dat de kijkhoek niet erg groot kan zijn. Er zit een klein ir venster met daarachter de ontvanger. Dat ontwerp is de beperkende factor van de kijkhoek.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.