Vanwege de te kleine standaard-afstandsbediening van de Amino met te kleine toetsjes, ben ik dankzij de tip van @Samuel hierboven bij de OneforAll Essence 2 (URC 7120) https://www.oneforall.com/universal-remotes/urc-7120-essence-2#/step-1 terechtgekomen.
Na aankoop (18 euro) bleek dat mijn Sony tv wel ondersteund werd door deze afstandsbediening, maar de Amino 7X niet. Zelf herprogrammeren voor de Amino 7X met software die OneforAll beschikbaar stelt, kan niet met deze afstandsbediening. Een inleerfunctie heeft hij ook niet.
Op eigen kosten opsturen naar Enschede was de geboden oplossing van OneforAll. Hij kwam na 4 weken (incl. kerst) terug met de meeste toetsen voor de Amino 7X correct ingeprogrammeerd. In de doos zat ook een ansichtkaart met Groeten uit Enschede! Er waren verder geen kosten, ook niet voor het opsturen vanuit Enschede aan mij.
Tijdens de hele software upgrade procedure was er continu terugkoppeling door OneforAll via e-mail, voorbeeldig! Wat betreft klantgerichtheid een 10. En het kwaliteitsgevoel dat de afstandbediening zelf geeft, is 3 klassen beter dan de standaard Amino-afstandsbediening. En meer passend bij een internet/tv-provider die kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan…
Als je 2 of 3 apparaten wilt bedienen met een OneforAll, dan zou ik de Essence 3 URC 7130 kiezen, omdat die ook de video stop/start/vooruit/achteruit spoelen toetsen heeft. De Essence 2 van mij heeft die niet, dus die functies heb ik onder andere ongebruikte toetsen moeten stoppen.