[Amino:] nieuwe afstandsbediening

Graag zou ik willen weten welke universele goede afstandsbediening er op de markt is. Het gaat om een afstandsbediening die werkt met de tweede TV onvanger die we kregen na de omruil. De huidige afstandsbediening is van slechte kwaliteit en bevat daarnaast te veel knoppen. Eveneens reageert hij schlect op drukken hoewel er nieuwe batterijen in zitten. Heeft iemand een idee?

Zelf gebruik ik de logitech harmony 350. Werkt prima. Zie ook Logitech harmony koppelen
En er zijn inmiddels meerdere leden die deze of een vergelijkbare logitech harmony gebruiken.

2 likes

ik gebruik de Harmony Hub. de werking is in feite gelijk aan de Harmony 350, die Anton gebruikt, maar het grote verschil is ,dat de hub zijn commando’s via wifi ontvangt. Dus als je op een tablet of smartphone de Harmony app installeert kun je vanaf ieder punt in huis (mits in hetzelfde wifi-netwerk) commando’s geven aan je AV-installatie en andere apparaten als slimme verlichting. De Hub zet t.b.v. de AV-installatie de commando’s om in IR-commando’s. ik werk er al vele jaren mee en het werkt prima. Ook de service van Logitech Harmony is uitstekend, goeie helpdesk bijv.

2 likes

Weet waarvoor je kiest:
De Andoid app (en dat zal ook voor iOS gelden) gebruikt Facebook analytics, Facebook login, Google admob, …
(Dus ga er vanuit dat alle acties die je ermee doet bij FB aangemeld worden).
M.i. allen vrij onzinnige tools voor een luxe IR afstandbediening.

1 like

TS heeft het over:

Dan lijkt mij een Harmony niet een goede vervanging.

1 like

Ik heb er een van oneforall Werkt uitstekend op TV, mi-box en amino. Deze is bv super simpel

2 likes

Overdreven onzin, gebruik de hub met de ios app al jaren op mijn iPad. Ik wordt nooit lastig gevallen met social media reclame of andere troep.

Ik sluit me bij LodewijkR aan, De Logitech Harmony app, op mijn iPad, werkt uitstekend met de Hub.
Je moet alleen de Amino Aria 7x kiezen in de Logitech database.

De Faceboek development kit is gebruikt, ==> er wordt data naar Facebook geexfiltreerd.
Om die reden is het ook uit de hartslag.nu app gehaald. (De ontwikkelaar “wist het niet”, maar dat is beetje slap excuus, als je wel die API gebruikt).
Mobads is niet NIET het advertentie platform van google, dat is (met name double click) het is een App monetization platform… (het kan ook streamlined advertenties doen, maar dat is maar een van de functies, er worden er meer genoemd met name data collectie).
Maar kijk eens naar het netwerk verkeer. dat zegt meer over het kastje.
(Werkt het kastje uberhaupt zonder internet verbinding?)

Ze zouden dus bv. tijdstip + gekozen knoppen kunnen doorsturen. En daarmee vaststellen op welke momenten je van kanaal wisselt of bepaalde functies op apparaat X or Y aankiest.

Zijn er mensen die momenteel al de Logitech Harmony 950 gebruiken of de Harmony Elite incl Hub? Heb je wat tips voor een goede werking met Sony Bravia KD-43XD8077, de Amino afstandsbediening en ontvanger (na omruil naar nieuwe versie), Bose Soundtouch 30 met Bose afstandsbediening.

Ik zou 3 afstandsbedieningen in 1 Logitech 950 willen opnemen en 3 apparaten (Sony, Amino en Bose

Ik gebruik de Logitech Hub en de Harmony app op mijn iPad
Als je de app geïnstalleerd hebt dan moet je gebruikte apparaten ingeven dus merk en typenummers bij de hand houden. Vervolgens definieer je activiteiten zoals TV kijken, film kijken, muziekluisteren enz…
Er worden door de app een aantal vragen gesteld over de gewenste configuratie, voor de rest de vragen volgen. en klaar.
Let wel voor de Amino Aria moet je de Aria 7x kiezen en niet 710.
Succes.

1 like

@Samuel
Heb je die Oneforall afstandsbediening handmatig moeten inleren of was er een code voor de Amino?

Bedankt voor de info.

Handmatig ingeleerd. Ik heb geen Amino code gevonden. Ook niet echt naar gezocht. Inleren is fluitje poepscheet. :smile: :smile:

1 like

Vanwege de te kleine standaard-afstandsbediening van de Amino met te kleine toetsjes, ben ik dankzij de tip van @Samuel hierboven bij de OneforAll Essence 2 (URC 7120) https://www.oneforall.com/universal-remotes/urc-7120-essence-2#/step-1 terechtgekomen.

Na aankoop (18 euro) bleek dat mijn Sony tv wel ondersteund werd door deze afstandsbediening, maar de Amino 7X niet. Zelf herprogrammeren voor de Amino 7X met software die OneforAll beschikbaar stelt, kan niet met deze afstandsbediening. Een inleerfunctie heeft hij ook niet.

Op eigen kosten opsturen naar Enschede was de geboden oplossing van OneforAll. Hij kwam na 4 weken (incl. kerst) terug met de meeste toetsen voor de Amino 7X correct ingeprogrammeerd. In de doos zat ook een ansichtkaart met Groeten uit Enschede! Er waren verder geen kosten, ook niet voor het opsturen vanuit Enschede aan mij.

Tijdens de hele software upgrade procedure was er continu terugkoppeling door OneforAll via e-mail, voorbeeldig! Wat betreft klantgerichtheid een 10. En het kwaliteitsgevoel dat de afstandbediening zelf geeft, is 3 klassen beter dan de standaard Amino-afstandsbediening. En meer passend bij een internet/tv-provider die kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan…

Als je 2 of 3 apparaten wilt bedienen met een OneforAll, dan zou ik de Essence 3 URC 7130 kiezen, omdat die ook de video stop/start/vooruit/achteruit spoelen toetsen heeft. De Essence 2 van mij heeft die niet, dus die functies heb ik onder andere ongebruikte toetsen moeten stoppen.

2 likes

Bijzonder! Denk je dat de nieuw te leveren versies van deze afstandsbediening vanaf nu wel ondersteuning bieden voor het Amino platform?

Heel netjes inderdaad. Maar wel een heel gedoe voor je hem goed werkend hebt, en vooral byzonder dat ze er geen kosten voor in rekening brachten, anders dan de verzendkosten die je mogelijk heb moeten maken.

Maar zoals ik al eerder schreef, zelf gebruik ik de Logitech Harmony 350. Bij Informatique 49 euro.
Programmeren kan je zelf kinderlijk eenvoudig uitvoeren via de bijbehorende app.

@Optimist
Dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dit:

Elke afstandsbediening op deze pagina heeft een link (onderaan) Get Support for this Device. Daar is een handleiding te vinden.

Als daar een code list bij zit waarin code 1898 en 1615 wordt genoemd voor de Amino, dan gaat de afstandsbediening out of the box niet werken met de Amino. Dan zul je hem naar Enschede moeten opsturen, zoals ik gedaan heb en de correcte code voor de Amino 7X moeten laten inprogrammeren…

Als je dit alles wilt omzeilen, kun je een afstandsbediening kiezen die de functie Learning feature heeft. Dan kun je zelf met de originele afstandsbediening elke toets van de OneforAll handmatig programmeren.

1 like

Denk ook eens aan de Harmony hub, niet alleen voor de Amino maar eventueel ook voor de TV, receiver,
en andere apparatuur en kan bediend worden via een app bijv. op de iPad.

Is ook een mooie mogelijkheid, maar wel weer een andere prijsklasse.

Tweakers:
Logitech stopt met productie van Harmony-afstandsbedieningen