[Amino:] nieuwe afstandsbediening

Heel slecht nieuws en onbegrijpelijk besluit, zoals ook in de commentaren op tweakers te lezen is.

Ik belde naar een leverancier over de Logitech Harmony in combinatie met het Amino kastje, maar die zei dat ik er beter niet aan kon beginnen…

Zei die ook waarom? (of had die er gewoon de b*llen verstand van)
Ik gebruik nog steeds de harmony tot volle tevredenheid.

@Adrom
Het verlieslijdende Logitech heeft aangegeven te stoppen met de Harmony series. De Harmony zou ik zeker wél overwegen, het is al jaren een uitstekend product.

Ik heb een fors gehoorprobleem en gebruikte tot nu toe de ondertiteling zonder problemen. Met de meegeleverde Amino Aria is het een ramp. Je klikt en klikt eindeloos op het “text” knopje en hoopt dat het gaat werken. Ik zie doorgaans het lampje op de receiver knipperen en toch komt er niets. En na 8 keer of zo heb ik ineens ondertiteling of teletekst. Kortom: het is allemaal niet leuk meer.

1 like

Verwant punt: is het mogelijk om de ondertiteling op de TV ook mee te nemen bij Begin gemist en Opgenomen programma’s? Nu verschijnt de ondertiteling alleen bij live kijken.
Ik zou daar zeer mee geholpen zijn.

Het oproepen van de ondertiteling is voor zover ik kan zien wel verbeterd. Een keer kort op de text knop klikken.

Canal Digitaal is en blijft een ramp. Ik ben door een gehoorprobleem veelal afhankelijk van ondertiteling en die ontbreekt bij Begin Gemist en bij opgenomen programma’s, waardoor die functie in feite waardeloos is. Bovendien flippert bij diverse uitzendingen het beeld van 16:9 naar 4:3 en terug bij gebruik van ondertiteling. De bediening is absoluut ongeschikt voor mensen met wat dikkere vingers. Het beeld van de interface is totaal chaotisch (grijze letters op een zwarte achtergrond en een tijdlijn die soms niet meer te volgen is).

Check. hier is de 665 in gebruik. Juiste model is inderdaad wel nodig, de 7X doet het, met de codes van de 710 heb ik geen enkele reactie van de ontvanger gekregen.

Is er een mogelijkheid (waar te verkrijgen) voor een tweede AB voor de Amino ? Ik zou graag een identiek model willen hebben

Rudi

Dat zou je even op moeten nemen met de helpdesk, stuur ze even een mailtje.
Ik zie ze iig nergens on-line los te koop.

Je zou eventueel ook kunnen overwegen om 2 identieke universele remotes aan te schaffen.
Helaas is Logitech gestopt met de harmony remotes. Die werkten perfect.

Deze lijkt een goed alternatief en kan 4 apparaten tegelijk bedienen.

Hij heeft codes voor de Amino, (en kan zelf leren) maar heb zelf geen ervaring met deze afstandsbediening.

Ik zie hem op dit moment alleen te koop op Amazon voor een 25 euro (ben alleen op zijn zachtst gezegd geen liefhebber van Amazon)

Misschien andere leden hier die de Inteset Int-422-3 of een andere goed werkende universele remote kennen?

Een 2de alternatief zou deze zijn

http://sofabaton.com/u1.html

Alleen synchroniseert deze met de cloud en een app. En of je daar nu blij mee moet zijn…

Hij kan dan wel weer macro’s waardoor onder 1 knop meerdere commando’s te programmeren zijn.

1 like

Dankjewel voor de tips… Ik heb even de vrienden / vriendinnen van de helpdesk gemailed.

Super tip. Ik frustreerde me mateloos tien ik de 710 in had geladen en niet werkte maar Aria 7x is tha way to go.