Amino problemen

Hallo !!

Ik heb de laatste tijd steeds meer problemen met de amino stb. haperend beeld, stoppend beeld, soms loopt mijn stb helemaal vast. zowel bij live als opgenomen programmas of even gestopte programmas Herstarten FB helpt niet (wel eens gehad, eerder met eerdere firmware in de fritz (igmp helper niet super stabiel in fb)) en problemen zijn soms dagen weg en beginnen dan opeens. Ik heb het idee dat de fw in de amino echt nog steeds niet echt stabiel is.

Heeft ook niet met de bandbreedte gebruik op mijn lijn te maken. Wellicht is misschien ook de hardware van de Amino niet helemaal fris. Apps van CD op zelfde lijn op ios, in browser of op tv werken perfect.

Anderen die zelfde issues hebben, of een oplossing kunnen voorstellen?

Rudi

Heb je de Amino zelf al reset? Kan via het menu - instellingen. Dat werkte bij mij goed.

Met deze firmware heb ik het, als ik met vooruitspoelen ga spelen.
Dit is bekent en Freedom heeft laten weten, dat ze in overleg zijn met CD voor een oplossing.
De stekker er even uit, is de noodoplossing.
Ik spoel nu niets meer door en heb ook geen problemen van traagheid en vastlopen.
Opnames kijken, doe ik zelden. Gemist en begin gemist gebruik ik dagelijks.

Mocht je er iets reproduceerbaars in zien.
Zoals, als ik dit doe dan gaat het mis
Dan hebben ze er wat aan, als je het meld.

En Fritz heeft af en toe ook een schone start nodig.
Dat is een stokoud probleem.
Als dat zover is, gaat als eerste de DECT moeilijk doen.

Ik heb a en toe ook het probeem dat de amino tijdens het kijken naar live (of soms ook even gestopt, dus tcp) opeens terugswitched naar het menu, en niet goed meer reageert op de afstandsbediening. IK denk echt dat mijn amino en / of de current firmware wat brak is. Enige dan is powercyclen van de stb.
Hier in huis wordt er behoorlijk geklaagd, ik ga straks maar even via de officiele kanelen (helpdesk) freedom aansturen, wellicht is vervangen van de amino een optie.

Rudi