Amino tuner gaat schokken als hij te warm wordt

Hi Arien dank voor je toevoeging. Enige tip voor mij? Ik begrijp toch dat veel mensen de dream machine draaiende krijgen. Met de configuraties via udm-iptv. Kan het echt niet aan de Amino liggen?

Ik sluit mijn onkunde overigens niet uit, want ik weet dat de fout meestal tussen het beeldscherm en de rugleuning zit.

Hi Arien, ik krijg via Copilot de tip om de amino direct op de huwai aan te sluiten om te zien of de TV dan wel werkt (om zo te controleren of the Amino ully provisioned is). Ik twijfel een beetje of dit wel kan en mag. Kan jij dit aanraden of ontraden? Dank!

Dat lijkt me sterk…
Video gaat over VLAN4, vziw heeft de Amino GEEN VLAN support … dus zou dan ook niets zien.
Als je een switch hebt met VLAN support kun je de WAN aansluiting evt. op VLAN 4 + VLAN 6 zetten, vervolgens een andere poort op VLAN 4 daar de Amino op aansluiten en een andere poort op VLAN 6 met daarop de Router.
Heb je hier al eens geken naar diagnose:

1 like

Dat gaat zeker niet werken.

De dream machine hoort een RFC6598 IPv4-adres (100.x.x.x ) via DHCP te krijgen op de VLAN4-interfaces. Daar hoort een IGMP-proxy naar te luisteren.

Dezelfde IGMP-proxy hoort ook op het interne netwerk te luisteren naar de IGMP-berichten van de Amino. Die moet gewoon een RFC1918 IPv4 adres hebben.

Ik begrijp dat de multicast stream na 5 minuten stopt? Dan denk ik als eerste aan IGMP-queries die niet worden beantwoord. Ik zou op zoek gaan naar IGMP querier instellingen. Of tcpdump op de dream machine er bij halen.

2 likes

Ja dank. Die udm-iptv via github heb ik inderdaad gebruikt. Daarmee kreeg ik beeld (wat ik eerst niet had). Maar slechts voor 5 minuten. Dus er zit ergens nog een knik in de kabel. Maar ik denk dat niet gewoon te hoog gegrepen is voor deze ouwe knar.

Er staat een heel stuk over diagnostiek in de readme van die github (leesbaar onderaan de github bladzij).

Wat een coole tip! Na een schokkend EK heb ik vandaag eindelijk genoten van een vloeiende afsluiting van de Tour des Femmes.

Dank @hayopc!

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.