Amino TV ontvanger en Home Automatisering

Ik ben bezig om mijn huis te automatiseren en zou ook graag Freedom TV daar aan toe willen voegen. Ik kan echter niet contact vinden met de Amino TV ontvanger.
Ik draai een Home Assistant op een externe NUC op hetzelfde netwerk en heb ook een Logitech Harmony Hub staan. Deze herkent mijn TV, speakers en met de hand (Amino Aria Model 7) wel de tv ontvanger maar ik kan met geen mogelijkheid een signaal sturen.

Ik zag al dat er meer problemen met de Amino ontvanger zijn, vervangen zou een goede optie zijn, maar voor nu; zijn er mensen die met succes contact hebben gelegd met de Amino om deze op de een of andere manier aan een thuisnetwerk aan te sluiten of is dat een verloren zaak?

Grote vraag aan mijn kant is wat je precies probeert te bereiken.

In principe zou de Amino gewoon een IP-adres moeten ophalen van een DHCP server die je in je netwerk hebt hangen (als dat de FRITZ!Box is, is dat iets van 192.168.178.xxx).

Maar als je het over home automation hebt, dan heb ik eerder het idee dat je de Amino vanaf afstand zou willen besturen/aan-uit zetten? Is dat meer waar we aan moeten denken?

Met de Harmony hub en de Harmony app kun je prima de Aminio besturen i.p.v. de bijgeleverde afstandsbediening. Ik doe dit bijv. op de ipad. In de app heb ik voor de Amino 2 items aangemaakt TV kijken en Radio luisteren. Ik bestuur hiermee ook de Soundbox en CD/ DVD/ BR player. Geen afstandsbedieningen meer alleen de Harmony app.