👨‍🔧 [Amino:] uitzending gemist terugkijken

Hier is mijn 2 cent bijdragen:

Ik maak hier al zin’s jaar en dag gebruik van.
Tijd om je televisie het raam uit te gooien. :thinking:

Bovenop de slingercentrifuge, cassettedeck, secretaire, valgordijntjes, platenspeler, wastobbe, koffiemolen, Royal Albert, Boerenbont, buizenradio, sigarendozen en Beatrix gedenkborden bedoel je ?

Ondertussen zoek ik even die 8 bit video game consoles op die ergens halverwege de stapel moet liggen want daar schijn ik de tweede revival al van gemist te hebben.

En wat nu als Sonja Barend haar comeback maakt voor Op1 op vrijdagavond?

Die heb ik al gedoneerd aan een museum.

Leeft die nog dan. Dacht dat die al onder de groene zode lag.

Vertel het haar maar niet in het gezicht, menigeen die het er tenauwernood vanaf hebben gebracht :laughing:

1 like

Dat zou een hele verbetering zijn voor de kwaliteit van de tv uitzendingen.

1 like

Ik heb het wel vaker gezien, het komt regelmatig voor dat de backends voor video opslag van het pad af zijn.

@Noci
Geldt dat ook voor audio? De afgelopen twee dagen heb ik gemerkt dat wanneer, na terug te schakelen vanuit de modus ‘Begin Gemist’ of van ‘Terugkijken’, het geluid van het op dat moment draaiende live programma sterk vervormd is/overslaat en gepaard gaat met hoge geluiden. Dat geluid is overigens snel te herstellen door even van zender te switchen en daarna weer terug. Maar toch, het viel me op.

Dat was in april wel vaak het geval, maar sinds ik Dolby omgezet heb niet meer.
Dat was een tip van de helpdesk na opleveren van een filmpje… Ik had niet bedacht dat Dolby zo’n fout signaal zou kunnen produceren als provider van "kwaliteits-"geluid.

1 like

Zal morgenvroeg even met een frisse blik de instellingen nakijken. Bedankt voor de tip. Afgelopen week hebben we stroomuitval gehad, mogelijk dat de laatste update een wijziging heeft doorgevoerd. Tot dan toe probleemloos met Dolby gekeken.

Edit: instelling op Dolby

Gisteravond 13 september rond 22:00 NPO1 via “Begin gemist” proberen te kijken: slechte kwaliteit, haperingen, in beeld en geluid. TV service is nog steeds niet op een goed niveau. Ik ben hier niet tevreden over. Een video opname is hiervan beschikbaar.

TIP:
Mocht je tijdens een uitzending de functie “Begin Gemist” willen gebruiken dan werkt de functie feilloos als je de volgende stappen volgt en aanleert:

  1. ga naar de betreffende zender (als je daar al niet op afgestemd bent)
  2. druk op de selectieknop ‘rechts’ (in beeld verschijnt programma-info)
  3. druk direct nog een keer op de selectieknop ‘rechts’ (in beeld verschijnen extra functies)
  4. “Begin Gemist” staat als het goed is al in rood gemarkeerd
  5. Druk op selectieknop “OK” (het programma begint automatisch)

dus
:diamond_shape_with_a_dot_inside::arrow_right: :arrow_right: :ok:

Mijn eigen ervaring is dat deze manier van “Begin Gemist” selecteren altijd werkt en nauwkeuriger is dan de functie via de programmagids/menu

Ik gebruik daarvoor meestal deze knop.

@Erik
Dat is de snelste optie idd. Die is in mijn ervaring minder nauwkeurig dan bovenstaande en werkt die knop niet altijd wanneer het programma nog maar net begonnen is, YMMM

Dat verschil zou de ontwikkelaar van de software terug kunnen vinden.

Dank alvast. Dit ga ik zeker proberen. En als het zo is als jullie schrijven (waarom niet?) waarom is dit dan niet de standaard procedure? Ik laat het resultaat weten.

Bijzonder dat in dat geval de beeldkwaliteit verbeterd, terwijl het over bediening lijkt te gaan.

Daar is geen sprake van. Misschien doel je op de gebruikte term ‘nauwkeurig’? Daarmee bedoelde ik de meer exacte tijd (frames) voor aanvang.