👨‍🔧 [Amino:] uitzending gemist terugkijken

Als ik een uitzending heb gemist of het begin wel terug zien, hapert het beeld in de haverklap. Wat doe ik hier tegen? Ook rond 21:00 en 22;00 bevriest het beeld en moet ik soms over schakelen alvorens het verder gaat.
Ik heb hier al een tijdje last van!!

Bij mij hetzelfde. Heel erg vervelend. Inderdaad opvallend dat het altijd gaat om een uitzending die ik kijk middels [Uitzending Gemist] en altijd tussen 21.00uur en zeg 22.00uur. Overigens helpt het blijkbaar om de uitzending te pauzeren. Daarna loopt het weer normaal.

Klopt, maar ik lijk wel een dj dan :neutral_face:

Ook in de avond bij een gewone uitzending, ook tussen 2100 en 2200 is het altijd 1 of 2 keer en dat los ik op als ik even schakel tussen twee zenders. Dit gebeurt al van af het begin!

Voor de zekerheid en verwijzend naar dit topic, is de software van de FRITZ!Box up to date?

Melding is overigens gedaan bij de Helpdesk.

Versie was en is: FRITZ!OS: [07.21] - [Versie up-to-date]
Dat moet dus goed zijn.

Ik heb een fritzbox 5490 en die krijgt nogsteeds geen update naar 7.21 ik zit dus nog op 7.12!

Dat is bij mij ook het geval, gaat dat niet allemaal gelijk.

Nee, dat gaat per type, soms is het een reparatie voor heel specifieke onderdelen die alleen in bepaalde modellen voorkomen of een vernieuwing die niet door alle modellen ondersteund kan worden.
Misschien zijn er nog wel meer redenen om het af en toe uit de pas te laten lopen.

Volgens de website van AVM zou 7.12 de nieuwste versie zijn, of in ieder geval, de nieuwste versie die te downloaden is.

FRITZ!Box 5490

Klopt, dat had ik ook geconstateerd. Het was dat ik las dat iemand een update naar 7.21 en daarmee ook kennelijk het probleem van het stilstaan van het beeld had opgelost. Dus was ik nieuwsgierig naar de versie.
Overigens heb ik nogsteeds het probleem dat mijn beeld ergens tussen 21:00 en 22:00 minimaal 1 keer vast staat en ik het probleem oplos door naar een ander net schakel of even op de pauze knop druk. Overigens met veel gesputter van de dames in huis! Dus ik ben benieuwd of iemand anders een oplossing heeft!?

Nieuw fenomeen. Wil graag Voice of Holland terugkijken middels tv. Kan alleen klikken op [Bekijken], terwijl het programma al meer dan een half uur voorbij is. Beeld stopt na een aantal seconden. Geen beweging meer in te krijgen. Diverse malen geprobeerd.
Start ik echter de app op mijn mobiel dan kan ik Voice of Holland wel terugkijken. Rarara.

Tsja, voice of holland… :sunglasses:

Het was vandaag wel heel erg triest.
De meeste uitzendingen waren niet te kijken via ‘Uitzending gemist’
Het breekt af.
De ontvanger loopt vast.
De ontvanger probeert een hele andere uitzending te starten, die er niet is.

Blijft een vreemd verschijnsel. Vooral ook vreemd dat sommigen er meer last van lijken te hebben dan anderen.

Als de beelden wel juist beschikbaar zijn.
Dan raakt er dus wat anders beschadigd.
Het doet me denken aan die fratsen met de oude ontvanger.
Data van de EPG beschadigd, dat was toen duidelijk zichtbaar.
Is nu de data die je nodig hebt om een gemiste uitzending te bekijken beschadigd?

Heb je dat trouwens bij een bepaalde zender, of bij alle zenders?

Vanochtend hetzelfde probleem bij Vroege Vogels… Al of niet cultureel verantwoord speelt dus blijkbaar geen rol. Jammer, anders hadden we misschien een aanknopingspunt… :wink:

NPO1 en SBS6
Ik gebruik die functie ook niet op alle zenders.

Bij kijken detective Poirot heb ik dit bevriezen van het beeld ook. Heb in Fritzbox 7590 met laatste versie-update 7.21 de prioritering van de TV en Fritzbox Repeaters ingesteld op advies van Helpdesk Freedom. Dat heeft probleem echter niet opgelost. Bij de oude eerste ontvanger was dit bevriezen heel erg. Nu dus minder bij de nieuwe maar komt nog voor en bij sommige programma’s. Ook tijd 21.30 22.30 is wel herkenbaar. Heeft iemand een andere oplossing.

Vanavond stotterend beeld. Gebeurde bij een uitzending die werd bekeken met [Begin Gemist], EN waarvan de opname reeds eerder gestart was.
Later de uitzending alsnog opgenomen uitzending bekeken. Geen gestotter meer…