👹‍🔧 [Amino:] uitzending gemist terugkijken

Wat is er met de Belgen aan de hand?
Opnemen kan (voorlopig?) niet, daar heb ik me bij neergelegd. Uitzending gemist dan maar doen - tot een dag of 10 geleden. De series willen ineens niet meer: breken af na enkele minuten / of springen naar de volgende uitzending / of geven de melding ‘aan het voorbereiden’ maar vervolgens komt er niks
 terwijl er toch echt wel een terugspeelicoontje bij staat.
Ik noem ‘greyzone’, ‘Brot’, ‘Blackout’. De app idem dito, dus het ligt niet aan de Amino.
Andere programma’s van Ă©Ă©n en Canvas doen het gewoon, het lijkt haast wel een beetje pesten!
Dat zal het niet zijn neem ik aan, maar aangezien het tot eind november goed ging moet dat toch te repareren zijn?

1 like

Ik heb toevallig gisteren Brot (Walhalla Murders) van zaterdag teruggekeken zonder problemen.
Brot is trouwens ook op Netflix te zien.
Dus kennelijk toch iets anders aan de hand.

En het is weer vrijdagavond, NET8 gaf deze keer gestotter. In ieder geval tussen 21.00uur en 22.00uur. Kan er geen logica in ontdekken, dus meld ik het maar gewoon, misschien kan iemand er iets mee.

Nu zaterdagavond, hapert-ie weer. Geluid loopt gewoon door, beeld hapert. SBS6, programma gestart middels [Begin gemist]. Haperen is begonnen rond 21.30uur. Erg vervelend. Ook het commentaar van de familieleden


Vanavond (1-1-2021) tussen 22:00 en 22:40 uur Ook veel (>10) vastlopers gehad bij uitzending gemist van de oudejaarsconference van .Guido Weijers.
Is er al zicht op een oplossing?

2-1-2021: Uitzending gemist terug gespoeld en afgespeeld en nu geen enkele vastloper.

@corannezwaan
Goed dat je het hier meldt zodat men inzicht kan krijgen in wannĂ©Ă©r deze ‘vastlopers’ zich voordoen. Hetzelfde programma kijk ik vanaf het begin (zonder op pauze te drukken) probleemloos. Het geeft dus niet aan onder welke omstandigheden het zich wel of niet voordoet. Daar schiet jij nu natuurlijk niets mee op en het is vervelend, alleen het geeft wel aan dat het fenomeen moeilijk te reproduceren is, dus ook voor Canal Digitaal.

Correctie 23:10 uur:
bij het teruglezen van je bericht zie ik dat je het hebt over uitzending gemist. Toeval wil dat het nu ook op TV te zien is op RTL4, vandaar even de verwarring.

As we speak, de tuner doet niets meer ontvangt geen zenderlijst (S002) meer, beeld is bevroren. Zelfs aan en uit zetten helpt niet! Op mij tablet gewoon beeld!

Ik heb die uitzending van Guido vanavond ook even in uitzending gemist opgestart.
Als ik dan terug spoel komen de fouten op de exact dezelfde plek.
Met opnames van de NPO heb ik zelden problemen.
Zou de opname beschadigd opgeslagen zijn bij CD?

@Erick
Voor zover je dat nog niet hebt gezien of gedaan, zie deze post (en die daaronder). Aangezien je tablet het wel doet zou ik zeker even kijken in je FRITZ!box instellingen welke permissies en toegankelijke uren zijn ingesteld.

Dat zou goed kunnen Erik. Een aantal weken geleden viel me bij het terugkijken van een (serie)aflevering op History Channel 32 op dat de ondertiteling ook niet juist werd weergegeven (verkeerde tekens, woorden, etc.) daar waar deze anders altijd wel goed is bij deze serie. Ook bij later bekijken van dezelfde aflevering bleef deze opname dezelfde nukken vertonen.

Twee observaties/vragen:

Er is al vaker gerapporteerd dat bij het bekijken van een programma via de begin gemist functie, het beeld nogal eens tijdelijk stil bliift staan. Bij ons valt me op dat het kijken via begin gemist in eerste instantie, zolang de originele uitzending nog loopt, soepel gaat en later, rond de eindtijd van de originele uitzending, het ‘stotteren’ begint.

Zouden mensen willen opletten bij het kijken via begin gemist en indien jullie ook merken dat begin gemist soepel loopt zolang de originele uitzending nog bezig is en begint te haperen rond de eindtijd van de originele uitzending, dit te bevestigen. Maar ook om dit te ontkrachten indien jullie observatie anders is.
Mogelijk dat de ontwikkelaars bij CD daar iets mee kunnen bij het zoeken naar een oplossing.

Gisteren, net zoals vorige week geprobeerd Zondag met Lubach via begin gemist te kijken. Beide keren niet gelukt om begin gemist op te starten. Nou geloof ik dat Zondag met Lubach een erg populair programma is, hebben we hier te maken met een capaciteitsprobleem?

@gerben

  1. Lubach via Uitzending gemist probleemloos kunnen bekijken, geen sprake van enige hapering. Keurig op tijd ingesprongen en niet voortijdig afgebroken. Dit is overigens in het algemeen mijn ervaring.
  2. Capaciteitsprobleem is voor mij niet te beoordelen. Als je nu - een dag later - dezelfde uitzending weer zou bekijken, ervaar je dan dezelfde hapering(en), op hetzelfde moment? Dan is het verstandig de instructie te volgen zoals ook van toepassing is bij opnames.

De uitzending van Zondag met Lubach was trouwens een zinvolle vanwege de ‘tweede helft’ gericht privacy en veiligheid op het Internet en met name de ‘Digibetocratie’, daarmee de onkunde van de politiek die ons op dit gebied zou moeten beschermen, weer eens pijnlijk boven tafel komt.

@anon17744841
Nee, wij zien de problemen alleen indien we de uitzending ‘zondag met Lubach’ via begin gemist willen bekijken. Andere uitzendingen starten probleemloos op via begin gemist en lopen probleemloos totdat aan het eind de haperingen beginnen.
Indien we wachten tot ~5 minuten na afloop van de uitzending ‘zondag met Lubach’, dan kunnen we deze probleemloos bekijken via uitzending gemist.

Zelfde ervaring, er gaat een bepaalde (?) tijd overheen voordat terugkijken mogelijk is. Zou prettig zijn als dit wat sneller kon.
Overigens ‘zondag met Lubach’ ook zonder hapering terug kunnen kijken. Aanrader!

Eerder, ook gemeld, ervaring met een hapering bij terugkijken. Later nog eens zelfde programma teruggekeken, de hapering bleek er nog in te zitten. Blijkbaar bij opname door CD gebeurd en niet gecorrigeerd

Heb je dezelfde ervaring gehad met de uitzending van vorige week? Voor aankomende zondag misschien een idee om de aflevering ook op te nemen en kijken of er een overeenkomst is.

Dat is de meer voor de handliggende verklaring die hier ook vaker is geopperd. @gerben , weet je nog hoeveel tijd ertussen zat (einde uitzending → terugkijken of lopende uitzending → terugkijken)?

@gerben meldt ~5min, ik heb de ervaring dat dit ook wel langer duurt. Weet niet meer exact het voorbeeld maar afgelopen week een aantal keren meer dan 10min.

1 like

@anon17744841,
Die ~5 minuten is een schatting, indien we aankomende zondag weer te laat zijn, zal ik eens timen hoe lang het duurt voordat we het terug kunnen kijken.

1 like

Zondag met Lubach was hier pas na de 7e minuut na aanvang met uitzending gemist op te roepen.
Wel was alles storingsvrij.

Daarnet het staartje van hetzelfde programma in de herhaling gekeken en daarna geprobeerd de uitzending opnieuw te laten afspelen. Een S904 melding en inderdaad na 5 minuten was het mogelijk de uitzending te starten, zonder problemen