👨‍🔧 [Amino:] uitzending gemist terugkijken

Ik was deze week ook weer net te laat voor “zondag met Lubach”
Hij ging niet terug naar het begin, maar net daarna.
En net voor het einde zo zonder waarschuwing, stond er ineens iemand met een condoom te friemelen.
Dat bleek de live uitzending te zijn.(Splntr!)
Bij andere uitzending moest ik een heel reclame blok doorspoelen.

Zelfde ervaring. Zondag een aantal vergelijkbare ervaringen, zowel met ‘terug naar het begin’ als met ‘uitzending gemist’. In plaats van de pop-up met de melding dat het volgende programma wordt geladen een abrupt einde.
Heb o.a. bij ‘Zondag met Lubach’ geprobeerd te starten met het voorgaande programma en dan door te spoelen naar bijna het einde, zodat ik toch het begin kon zien. Zondag verschillende keren abrupt einde, maandag leek dat weer goed te gaan. Behalve met "zondag met Lubach’…

Gisteren eerst Duitsland gekeken omdat je dat niet kunt opnemen.
Toen Mathijs draait door opgestart op NPO1.
Laatste stukje uitzending is er gewoon niet.

Er komt een dag dat ik de zelfbeheersing verlies.
Dan een grote hamer pak en dat Amino kastje helemaal in elkaar stamp.

Na Mathijs Studio Sport Eredivisie, daar was maar 3 minuten van opgenomen.
Ligt niet aan Amino, via web dezelfde uitkomst, CD heeft het gewoon niet (volledig) opgenomen.

Ik weet ook wel dat het niet aan het kastje ligt. Maar er gebeurt te weinig om dingen op te lossen.
Als die voetbal uitzending volledig was geweest, had ik ook het einde van Mathijs kunnen zien.
Het knipje zit vaak op de verkeerde plek.
Ook na de uitzending duurt het even totdat een uitzending weer beschikbaar is.
Bij een korte uitzending gaat dat sneller als bij een lange uitzending.
Bij een uitzending van een uur, zit je al snel op 7 minuten verwerkingstijd.

Ben bang dat het erger is. SSE startte netjes in de reclame net voor het programma en eindigde ruim 3 minuten na het begin. Dat betekent dat er een knip zit tussen het moment dat Matthijs eindigde en het volgende programma was opgenomen. Dat stukje is dus niet opgenomen. De knip tussen de volgende programma’s was ruim vermiste 50 minuten.
Bijzonder slordig!

Het begon gisteravond al bij wie is de mol?
Wij gingen dat gisteravond rond 22.30 terugkijken, dus ruim na afloop van het programma.
Na een kwartier stopte wie is de mol en ging de uitzending spontaan verder met Matthijs gaat door. In Matthijs gaat door start altijd met een muziekstuk, de inzet na de overgang vanuit wie is de mol zat halverwege dit openingsnummer. Het eerste volledige item in Matthijs draait door werd getoond en tijdens het intro filmpje van het tweede item werd er overgesprogen naar voetbal.
Vanochtend nog eens geprobeerd op TV en app, maar in beide gevallen met hetzelfde resultaat.

Mijn vrouw is er al enige tijd klaar mee, maar elke keer dat zoiets gebeurt wordt het chagrijn groter en groter!

P.S. via NPO.nl is de uitzending gewoon terug te kijken. Dus misschien moeten we voor televisie maar gewoon overstappen op kijken via de NPO website.

Vandaag NPO1
Journaal 12:00 na 2 minuten stop
Buitenhof daarna, na een paar minuten stop.

Helemaal niet meer aan gedacht, goed idee!

Ik kan ook bij de buren op bezoek gaan, die hebben een andere provider.

Kon ik op wachten :grimacing:
Is wel tekenend dat enige meligheid toe begint te slaan. Vertrouwen zakt nu ook bij mij langzamerhand naar een dieptepunt. Dit moet beter!

Ik heb dat tv kastje voor ontspanning en dat is een paar keer weer behoorlijk verstoord.
We leven momenteel met een ophokplicht voor mensen en dan is een niet werkende tv de druppel.
Het gevoel, het komt niet meer goed met CD leeft hier ook heel sterk.

De problemen met opnames en het terugkijken van programma’s van het weekend zou opgelost moeten zijn door Canal Digitaal. De uitzendingen zouden nu netjes te zien moeten zijn van begin tot het einde.

Dit had te maken met het feit dat begin en eindtijden niet goed stonden, waardoor je deze problemen had. Dat is 11:30 vanochtend opgelost.

Dank jullie wel voor het aandragen van voorbeelden. Hierdoor hebben we het snel bij Freedom kunnen oppakken en melden bij Canal Digitaal.

5 likes

Zelfs met terugwerkende kracht programma’s hersteld. Programma’s van zaterdagavond, waar we over klaagden, zijn alsnog te zien. Begin klopt in ieder geval, niet alles helemaal uitgekeken, maar de duur die werd aangegeven klopt met wat het zou moeten zijn.
Fijn, hopen dat CD dit volhoudt!

1 like

De belangrijke vraag wordt hiermee: Waarom stonden begin en eindtijden niet goed? Canal Digitaal slaat op eigen servers op en ik neem aan dat zij dit instelt op basis van (EPG?) gegevens die zij van te voren krijgen. Indien uitzendtijden aangepast worden is dit vaak al van te voren bekend, dan is het slechts een kwestie van deze informatie delen tussen uitzendorganisatie en TV-signaalprovider om deze instellingen op tijd aangepast te krijgen.

Zoals al eerder besproken in dit forum https://community.freedom.nl/t/verbeteringen-software-amino/475/127 kon in de jaren 80 van de vorige eeuw met een analoog signaal dat via een hark op het dak wordt opgevangen al de opnametijd (start en stop) van een lokale videorecorder worden aangepast op basis van PDC (Program Delivery Control).

Ik krijg het mijzelf niet aan het verstand dat iets dat we in de jaren 80 van de vorige eeuw met een hark op het dak voor elkaar kregen, met de huidige technieken niet lukt.

Het lijkt mij een kwestie van goede afspraken met de uitzendorganisaties over het tot vlak voor de werkelijke aanvang van de uitzending synchroniseren van start- en eindtijden van de uitzendingen en de eigen instellingen daar op aanpassen.

1 like

Dat is zeker een goede vraag. Alleen kan ik het antwoord daarop niet geven. Wel kan ik aangeven dat de begin en eindtijden wel goed in de systemen verwerkt zijn, want nu staan ze iig weer (zover als mogelijk) goed.

Ik weet ook dat Canal Digitaal hard bezig is om start en eindtijden van programma’s preciezer te krijgen en dat dit binnenkort ervoor moet zorgen dat de tijden beter aansluiten op de uitgezonden programma’s.

2 likes

Voor PDC had je VPS en die paste zich aan als een uitzending te later/eeder begon of uitliep. Helaas waren de reclame blokken belangrijker en kwam er PDC die je niet de reclame blokken liet overslaan in de opname op de videoband.

Als een uitzending later begint dan help alleen als er handmatig de begin en eindtijden aangepast kunnen worden door CanalDigitaal. Dit vereist ook dat de stream helemaal opgenomen word ongeacht begin en eindtijden.

Je hebt dan twee versies van de stream. De eerste is diegene die de EPG volgt en die is direct beschikbaar voor de klanten. De tweede versie wordt gebruikt om achteraf een uitzending compleet te maken als de eerste versie ernaast zat met de tijden.

Ik zelf via satelliet en ik kan een vaste marge instellen voor opnames en kan hem bijvoorbeeld 5 minuten eerder laten beginnen en 10 minuten later laten eindigen.
Als ik opname wil bewaren kan ik die bijsnijden en de marges eraf halen. Ook kan ik de reclames er dan uithalen.

Misschien in het overleg meenemen dat er bij een paar zenders consequent fouten in de programmering blijven komen. Heb e.e.a. vergeleken met de opgave van de zenders zelf en met name bij National Geographic Wild blijven flinke fouten in de programmering terug komen. Vind het teveel werk om alles na te lopen, maar het lijkt me belangrijk dat CD dat zorgvuldig gaat doen

Deze is bekend en wordt aan gewerkt. :wink:

1 like

Vandaag 12:45 NPO1
Ik wil Journaal 12:00 terug kijken.
Laad niet.
Druk op stop.
Maak keuze live tv kijken: ja.
Ontvanger loopt vast.
Ook uit zetten met de afstandbediening lukt niet meer.
Stekker er uit.
Procedure herhaald.
Loopt weer vast, uitzetten kan weer niet.
Na een tijdje wachten reboot de ontvanger vanzelf.