Amino update: Is er nog gewoon lineair tv te kijken?

Vreemd?
Na de update van de Amino (april 2023) springt deze bij keuze van een live-kanaal op zwart (zo ongeveer bij de kanaalnummers van 1 tot boven de 10).
Er is dan alleen te kijken door 2x op de play [>] toets te drukken. Aan het einde van het programma spingt deze dan uit de kijk modus.
Is er nog gewoon lineair te kijken op de kanalen onder de 10?
Wat te doen?

Ik zou de FB even van de spanning halen, vaak is dat de oplossing voor vreemde Amino problemen.

Ik heb nog steeds de versie van 13 maart?

Ik ook, 13 maart. Maar die kan natuurlijk in April online gezet zijn.
Maar in het algemeen is dit weer niet transparant.
En er zitten nog veel andere deel-componenten met een versienummer in de Amino Ario 700.

Ik heb:
Build-versie: 110879
Branch-versie: stable-10.0.1:stb_m7be2
Portaalversie: 10.0.1
Omgeving: cdsstatic
Systeemversie: 2.0.2.100_build6-etc–yt20-vas–opera4–agama
Boot loader: 20.1.83_build6-bbl

Dank jullie voor de reacties.
De Fritzbox heb ik opnieuw opgestart, de Amino700 terug naar fabriekinstellingen. Aan het einde vam de cyclus staat de update op 13 maart 2023.
Na de resets kennen kanaal 1 t/m 10 nog steeds geen live weergave.
Nog wat details. De infobalk komt wel opzetten. Het beeld is bevroren of zwart. De tijdbalk loopt wel langzaam door als info opgevraagd wordt. Na 1 keer op play drukken lijkt het kanaal met een hik op pauze te gaan en na dan nog een keer op play drukken gaat het kanaal lopen. Bij het verlaten van het kanaal komt de vraag of je mode van “begin gemist” wilt verlaten.
Gaat dus echt niet goed. Zijn er nog mogelijke oplossingen die ik hier thuis kan doen te bedenken?

Klopt meestal, maar is eigenlijk te belachelijk voor woorden. Een Settop box die niet goed samenwerkt met een internet modem/router. Had ik bij XS4KPN geen last van. Dus ligt aan de Amino. Dat ding is gewoon bagger, maar dat wil men niet zien, want het is toch op te lossen een een power off/on reset …
Dat dat door Freedom als oplossing wordt gegeven en als dé oplossing wordt gepresenteerd is een provider onwaardig.

Het lijkt erop dat multicast (via VLAN4) niet goed loopt.
Door pauze / play (play / play doet hetzelfde) in te voeren stap je van Multicast (via VLAN4 ) over naar OTT (via vlan 6, internet) weergave.
Immers een multicast stream is niet te pauzeren(dan zou heel nederland wachten tot je weer op play drukt…), dus na pause krijg je een prive streaming sessie zodra je doorstart.

Ik heb zelf geen FB, maar ik zou daar even kijken naar instellingen voor multicast, TV oid.
Denk ook even aan evt. switch instellingen m.b.t. multicast als er een switch tussen FB en STB zit. (igm snooping, multicast enable etc. etc.).

Ik heb hier een netwerk kabel direct van de Fritzbox 5490 LAN3 naar de Amino.
Live tv loopt hier gewoon zonder problemen.
Op LAN2 zit een switch die de rest van het huis doet.

Pauze / play werkt helaas niet op alle zenders. Bij lokale omroepen is pauzeren niet toegestaan en bij VRT 1 (voorheen Één) is het wel toegestaan maar werkt het niet: de ronddraaiende verticale balkjes blijven eindeloos draaien en de play knop werkt daarna ook niet. (Stop werkt wel maar heft een geblokkeerde stream niet op.)

Allen bedankt voor het meedenken, het is helaas niet opgelost.
De LAN kabel van de Amino heb ik ook nog verlegd van direct in de FB7590 naar een switch waar deze voor de verhuizing op was aangesloten. Het helpt allemaal niet - ik ga het bij de helpdesk aankaarten.
Groet!