[Amino:] verbeteringen software

Als ik NPO kijk via de setup box zie in Fritz dat het aantal kbps wel klopt.

Nu adverteren ze met 4K

CD website:
En omdat glasvezel internet nog lang niet overal beschikbaar is, duurt het voor veel mensen nog lang voordat ze via de kabel in Ultra HD naar het journaal kunnen kijken.

De ontvanger stond vanochtend onbedoeld op zender 600 (Penthouse) en er werd een pincode gevraagd ivm ouderlijk toezicht. Nu heb ik niks met die zender en wilde ik dus gewoon naar NPO1. Maar dat ging dus niet. Ik moest en zou een pincode invoeren. Een willekeurige werd niet geaccepteerd. Dus wat nu. Er was geen beweging in te krijgen. Pas na herstart van de ontvanger kon ik weer naar nummer 1. Vervelend zoiets. Wat kan je er aan doen, zonder het herstarten van de ontvanger?

1 like

12Mbits/s is erg hoog en een HD zender zit vaak tussen de 2 en 4 Mbit/s.

Via satelliet zijn er wel enkele zenders die veel transponder ruimte gebruiken en denk dan BBC en publieke zenders in Duitsland.

4K gebruikt een efficiëntere codering en ik moet nog eens kijken hoeveel ruimte die innemen en ik denk zeker het dubbele van HDTV. Niet het viervoudige wat je zou verwachten.

Uit de melding op de Amino kan je opmaken dat het apparaat YouTube streamen technisch wel ondersteunt maar dat de functionaliteit niet is geactiveerd. Wellicht vanwege een kostenaspect.
De XS4all STB ondersteunde YoutTube streaming wel en had meerdere apps geintegreerd. Vooral het YouTube streamen mis ik nu. De YouTube app was ooit beschikbaar op mijn 10 jaar oude Samsung smart TV, maar is dat nu ook al jaren niet meer. :frowning:

Heb je al een eens een RaspberryPI met Kodi overwogen?
Dan heb je het meer in eigen hand.

Klopt het dat het geluid op geen enkele zender via Amino Aria A710 in Dolby D/AC3 wordt uitgezonden. Ik krijg alleen BBC First in Dolby D.
Ook de de films en series via on demand krijg ik niet Dolby Digital. Ook mis in het menu audiosynchronisatie/lipsync. Geluid loopt nl. niet helemaal synchroon met het beeld.

Er zijn verbeteringen, maar omdat mijn vrouw iedere morgen moeite moet doen om “nederland in beweging” vanaf het begin te kunnen terugkijken, krijg ik problemen met haar. Zij wil dat de afscheid gaan nemen van freedom als dit niet snel wordt opgelost. (je moet steeds naar het einde van het daaraan voorafgaande programma gaan, om bij het begin te starten.)

Helaas zijn de signalen er niet meer die aangeven dat een programma begint (PDC/VPS) en je zou maar de reclames kunnen overslaan.

Het kan nog wel maar dan moeten zij CanalDigitaal een zender logo scanner inzetten. Zodra reclame of eigenpijperij er op is dan ontbreekt het zenderlogo.

Ook zijn er zender die via Teletext aangeven of het reclame tijd is.

Ik gerbruik het zenderlogo om de reclames uit opgenames te verwijderen.

Dank je voor deze reactie. Wat me een beetje irriteert is dat er nog steeds geen duidelijke tabel is, waarin alle wensen inzichtelijk worden gemaakt en waaraan toegevoegd de status van het onderwerp. Nu moet je in allerlei afzonderlijke items gaan kijken of daar een antwoord op jouw specifieke wens te vinden is. Ik heb al verschillende keren een suggestie dienaangaande gedaan.

Je kijkt naar NPO2.
Je drukt op de EPG knop.
Je kiest een programma op NPO1 dat nog loopt.
Je drukt ‘begin gemist’
Het programma loopt uit.
Op de in de EPG vastgestelde eindtijd, ga je terug naar NPO2

Voorstel:
Laat begin gemist doorlopen op de dezelfde zender.

Er is onlangs iets gewijzigd want “begin gemist” werkt nu zonder problemen. Voorheen moest ik wachten tot het programma was afgelopen maar nu kan ik ook bij lopende programma’s het begin kijken. Erg fijn want ik krijg nu aanzienlijk minder commentaar te horen van de andere helft van het huishouden.

1 like

Bij mij werkt het nog steeds niet. Gisteren wilde ik het journaal van 19:00 uur vanaf het begin kijken. Werkte niet. Even gewacht tot het volgende programma OP1 een tijdje bezig was. Dat programma kon ik wel vanaf begin kijken.