Authenticatieregels werken niet goed

Gisteren had ik ineens geen toegang meer tot mijn email (zowel freedom adres als eigen domein). Na contact met de helpdesk heb ik mijn wachtwoord gereset en alle authenticatieregels opnieuw aangemaakt maar het lijkt nog steeds niet helemaal goed te werken.

Wat ik wil:
-Standaard wachtwoord gebruiken voor alleen mijnFreedom dashboard
-Ander wachtwoord voor Webmail, SMTP
-Ander wachtwoord (zelfde als Webmail, SMTP) en alleen toegang vanaf mijn thuis ip (ivm geen 2FA op IMAP) voor IMAP
-Calender geblockt aangezien dit niet wordt gebruikt.

Ik heb hiervoor de volgende regels aangemaakt:


(0.0.0.0/0 en ::/0 ingevoerd voor alle adressen, weergave in de screenshot is wat hij er zelf van maakt)

De ::ffff:46.4.253.181 regel is, zo lijkt het, nodig omdat Webmail anders niet werkt en de onderste regel is mijn eigen ip adres zodat ik alleen via Webmail + 2FA en IMAP vanaf mijn eigen ip toegang heb tot mijn email.

Wat alleen niet werkt is het volgende:
-Ik kan nog steeds bij mijn Webmail dmv het standaard wachtwoord wat alleen voor het Dashboard zou moeten werken, email verzenden gaat dan niet. Inloggen via het eigen Webmail/SMTP/IMAP wachtwoord werkt alles wel
-Ik moet zoals vermeld ::ffff:46.4.253.181 toevoegen met het unieke Webmail wachtwoord om uberhaupt met het unieke wachtwoord toegang te krijgen tot de Webmail, dit was tot gisteren niet het geval.
-Of IMAP alleen werkt op mijn thuis ip en of daarvoor ook het standaardwachtwoord werkt heb ik nog niet kunnen testen

Doe ik iets fout of werken de regels niet goed?

Ik zou namelijk verwachten dat de ::ffff:46.4.253.181 regel niet nodig zou zijn en het standaard wachtwoord alleen voor het Dashboard werkt?

Bij mij komen de IPv6 adressen helemaal niet op het scherm.
De webmail regel durf ik niet aan te komen, omdat ik niets zie.
Ook de /32 en /48 achter de IP moet je wel doen bij een enkelvoudig IPv4 adres en IPv6 range
Ook dat zie ik niet meer achteraf.