Automatisch doorverbinden naar ander nummer in VoiP omgeving

Het zou prettig zijn als ik kan instellen dat inkomend telefoonverkeer automatisch doorgestuurd wordt naar een ander toestel, bijvoorbeeld een 06-nummer, indien niet binnen een bepaalde tijd opgenomen wordt.
Mocht ook het 06-nummer niet opgenomen worden, graag de mogelijkheid dat een antwoordapparaat in werking treedt.

In mijn Fritzbox 5490 kan ik het bovenstaande niet instellen.

Heb je de helpdesk van Freedom geraadpleegd?
https://www.freedom.nl/helpdesk/bellen/faq-bellen

Heb je het geprobeert in te stellen in de fritzbox?(call diversion)
Ik weet niet hoeveel uitgaande lijnen er zijn per nummer?

Dat met een kiesrij, zag ik dat ze daar mee aan het experimenteren zijn bij avm.

Ja, ik heb de Call diversion bekeken, en daarmee kun je enkel ALLE binnenkomende calls naar bijv. een 06 doorsturen. Al dan niet gedurende een bepaalde tijdsperiode.
Maar als ik thuis ben wil ik ze gewoon meteen op het normale toestel hebben. Zonder verder weer iets te hoeven instellen in de Fritzbox dat ik thuis ben. :slightly_smiling_face:

Bij xs4all kon ik het zo instellen dat het toestel 5x overging, vervolgens werd er doorgeschakeld naar mijn smartphone, en als ik dan nog niet opnam, werd het antwoordapparaat ingeschakeld. (Handig bijvoorbeeld als je in de tuin zat of even boodschappen doen was.)
Bij mijn weten moesten deze instellingen online gebeuren, maw niet in de Fritzbox.

Je kunt kiezen tussen 20s 40s en beide over laten gaan.

Nou nee. :slightly_smiling_face: Dat is juist precies het punt:
De optie ‘ * The “Type of call diversion” (“Immediately”, “Delayed” or “When busy”) is ‘greyed out’; maw ik kan die optie totaal niet kiezen, die optie is niet beschikbaar. Waardoor ALLE inkomende calls naar mijn smartphone gaan.

Tenzij ik dat elders weer beperk tot een bepaald tijdsslot (Call Diversion eerste blad: schedule).

Op de help van Fritzbox waar jij me ook naar verwees staat:
“ * Your telephone provider supports the configuration of call diversion at its exchange”

Dus daarom dacht ik: Dit moet in de Voip Omgeving ingesteld kunnen worden. Ik zou graag zien dat Freedom dat mogelijk maakt.

Mijn abo is nog van voor het Freedom telefoon tijdperk.
Ik heb 2 prepaid nummers waarvan er Ă©Ă©n meer lijnen heeft.

Als ik “All Incoming calls” kies is het ook grijs.
Kies ik een nummer op de 2e regel werkt het wel.
FON1 en FON2 is dan ook een optie.(raar)

Dat is ook een kronkel bij ‘incoming’ van de toestellen ‘All’ is iets anders als alle lijnen aan vinken.

2 likes

Ja, inderdaad, als je ‘all incoming calls’ niet aanvinkt, maar ‘calls to a telephone number’ en dan daar je eigen huistelefoonnummer invult, dan kun je inderdaad bij de ‘destination phone number’ ook ‘delayed’ en dergelijke invullen. :smiley: Strange indeed.

Dus ik kan nu met een gerust hart in de tuin gaan staan of een boodschapje doen, Erik, de telefoontjes worden na 6x overgaan doorgestuurd naar mijn smartphone. Dank je wel! :+1:

Nog 1 probleem(pje):
Als er nu een boodschap ingesproken wordt (en ik mijn smartphone dus niet opneem), krijg ik van Freedom een mail met het ingesproken bericht terwijl ik dat graag op het antwoordapparaat van mijn huistelefoon zou krijgen (dus niet op de Fritzbox). Net als vroeguh bij xs4all.
Bij de huistelefoon staat uiteraard het antwoordapparaat aan, dus als je dit raadsel ook zou kunnen oplossen, Erik
 :smiley:

Misschien kunnen we dat raadsel ook wel bij de helpdesk oplossen. Mail ons even op helpdesk@freedomnet.nl (als je dit al niet gedaan hebt) of bel ons op wanneer het spoed heeft. Op dit moment kun je (nog) niet de voicemail van Freedom zelf uitschakelen, maar op de helpdesk kunnen we dit wel voor je doen. Dan neemt je antwoordapparaat het vanzelf over.

Geef bij je vraag ook even aan hoe lang je dan de rinkeltijd wilt hebben staan. Deze staat standaard op 42 seconden. :wink:

3 likes

Haast heeft het zeker niet, Bastiaan, dus er is geen spoedige actie nodig. :slightly_smiling_face:

Inmiddels heeft de rest van de familie aangegeven dat zij toch nooit de berichten op het antwoord apparaat beluisterden (ze weten blijkbaar niet eens hoe :face_with_raised_eyebrow: ) dus dan is toch het handiger om de voicemail te behouden en de berichten op mijn mailadres binnen te krijgen.

Wel zou het prettig zijn om de rinkeltijd aan te passen, 42 sec is wel erg lang. Zeker als je bedenkt dat je in de Fritzbox nog de optie kunt kiezen van ‘long delay’ naast ‘delayed’.

Erik had het over 20 (delayed) en 40 (long delay) seconden. Zelf zou ik 30 seconden als standaard (delayed) prettig vinden.
Ik zal daarover de helpdesk een verzoek sturen om de standaard voor mij in ieder geval even te veranderen. Dank je voor het advies.

Misschien een idee om dat in de (nabije) toekomst ook zelf te kunnen instellen? Naast de mogelijkheid om voicemail aan/uit te kunnen zetten.

Ik handel alle voicemail in de fritzbox af.
Die kan ook een pre selectie doen, wie direct of later naar de voicemail gaat.
Fritz stuurt ook de mails.
Met behulp van sieve kun je nog eens van alles doen met die mails.

De voicemail is handig, als alles er uit ligt.
Dan is het Don’t panic! er is een reserve voicemail.
Daarvoor is 42s de perfecte instelling.