Ik vroeg me af hoe ik in mijn e-mail een automessage of afwezigheidsmelder kan instellen (via Roundcube). Momenteel ben ik namelijk bezig te helpen een uitvaart te regelen en heb daarna aansluitend vakantie. Omdat ik de focus erin wil houden, heb ik mezelf voorgenomen om gedurende die tijd een soort van onbereikbaar te zijn. Echter kan ik in Roundcube niets vinden.
Je kunt een mail filter instellen op mijn.freedom.nl. Dat is dus niet in roundcube zelf, maar als je op het Mijn (huis) icoontje in de linker zijbalk drukt, kun je via Email-account > E-mailfilters een filter toevoegen met als actie: “automatisch beantwoorden”. Als conditie kun je aangeven vanaf wanneer en/of tot wanneer je de automessage actief wilt hebben.
Goedemorgen,
Ik ben ook bezig een automatisch antwoord voor een speciaal email adres in te stellen voor mijn geocache. Helaas lijkt het antwoorden niet te werken, het filter wordt wel uitgevoerd omdat ik als laatste ook aangegeven heb dat het bericht in een map geplaatst moet worden, en dat gebeurd.
Het antwoord krijg ik echter als verzender nooit.
Iemand een tip?
Groet,
Rick
Heb het bij Freedom niet getest.
Veel van die filters hebben een veelpleger beveiliging.
Dan komt het maar 1 of 2 keer aan.
Als iemand out of office is, hoef je de melding niet bij iedere notulen te krijgen.
1 keer is genoeg.
Dag Erik,
Die staat ook bij Freedom ingesteld, standaard op 7 dagen maar heb die naar 1 dag gezet.
Echter heb ik nog nooit een antwoord gekregen, dus lijkt het erop dat het niet werkt.
Groet, Rick.
Hier werkt de auto reply wel. Om het effect van andere filters/acties uit te sluiten, heb je het filter al boven de anderen gezet middels het pijltje onder de streep?