Bedrijfen aanspreken op hun privacy beleid

Hulde voor computer winkel www.informatique.nl

Ik ben al tientallen jaren zeer tevreden en zeer vaste klant bij ze en heb vrijwel alles wat met computers en servers te maken heeft bij hen weggesleept.

Gisteren kreeg ik onderstaande email (hier en daar even ingekort)

Het gaat mij uiteraard niet om het winnen van een playstation 5 (zou niet weten waarom ik die zou willen hebben).
Maar ik viel wel over de voorwaarde dat je een account moet hebben bij facebook en/of instagram.

Ik heb dan ook onderstaand antwoord gemaild:

Had niet verwacht een antwoord te krijgen, maar wat schets mijn verbazing, de volgende ochtend onderstaand antwoord:

Het heeft dus echt zin om bedrijven erop aan te spreken als ze (onbewust) niet erg goed met privacy omgaan en je, zoals bij Informatique, je min of meer dwingen om een account aan te maken bij “sociale” media.

3 likes

Heel.goed om ze er op aan te spreken! Ik merk bijvoorbeeld dat ik me ook erger aan alle big-tech reclame op de publieke omroep:

1 like

Wat goed zeg! Dat doen ze dan beter van Van der Valk. Als die namelijk een nieuw hotel openen dan kan je een overnachting winnen en daarvoor moet je op Facebook reclame voor ze maken (of wel, doorsturen van hun bericht).

Ik heb ook al enkele malen een mail toegezonden aan Van der Valk maar krijg elke keer bericht terug dat het jammer is dat ik geen Facebook heb en dat ik niet mee kan doen. Of, dat gebeurd ook, je krijgt helemaal geen bericht meer van ze terug. Dat is dus eigenlijk best heel slecht, al zeg ik het zelf!

Heb je mooi gedaan @Anton en ga zeker ook eens op die site kijken.

Ik was ook blij verrast en heb dat haar ook gemaild. Klagen mag, maar complimenten geven uiteraard ook.
Het leuke met informatique.nl is dat ze je als je advies vraagt over b.v. Een computer of laptop, ze je niet per se willen verkopen waar ze het meeste aan verdienen, maar beginnen met de vraag wat je er mee wilt doen. Zeer verfrissend in de computerhandel business.

Eerlijk duurt het langst, vandaar dat ik al tientallen jaren klant bij ze ben.

3 likes