Beeld en geluid niet synchroon in de CD TV app

Hallo allemaal. Sinds een maand of 2 ben ik van Freedom TV overgestapt naar een TV abo rechtstreeks bij Canal Digitaal. Ik kan nu dus alleen via de SmartTV app van CD kijken of eventueel op een ander device. Ik heb een recent model 4K SmartTV model 2021. Wat ik ervaar is dat het geluid vaak niet synchroon met het beeld loopt. Dan kan ik natuurlijk de vertraging van het geluid op de TV bijstellen, maar na verloop van tijd is de synchronisatie van het beeld en geluid weer verlopen. Overschakelen naar een andere zender en weer terug brengt de synchronisatie vaak ook weer even terug. Toen ik nog het Freedom TV abo had was het beeld en geluid altijd synchroon geweest. Ik keek weliswaar altijd via de Amina Aria 701. Komt het bij jullie voor dat beeld en geluid niet synchroon loopt in de CD TV app via Freedom TV?
BVD

Ik heb een TV abbo via Freedom, maar omdat ik ook streaming wil gebruiken heb ik een nokia streamingbox (androidTV) aangesloten op de TV en niet de Amino.

Ik merk heel af en toe, zeker niet meer dan een keer per week, dat er een kleine synchronisatie afwijking is.

Nu moet ik er bij zeggen dat ik vaker kijk naar live verslagen of docu’s waar de commentator niet in beeld is en niet vaak naar films en series.

Dank voor je reactie, Jemmie. Ik stelde de vraag om na te gaan of er verschil bestaat in de TV app tussen het abo via Freedom en CD. Ik moet via mijn CD abo soms een paar keer per avond ondervinden dat het geluid achterblijft op het beeld. Soms ook bij de ene zender meer als bij de andere. Meestal is het even overschakelen naar een andere zender dan de tijdelijke oplossing. Niet optimaal, maar je moet wat. Ik overweeg dus om weer terug naar het Freedom TV abo te gaan en via de Amino te kijken. Daar had ik helemaal geen last van achterblijvend geluid.

Ik was van plan om ook over te stappen naar rechtstreeks TV van CD, maar ik wacht hier toch maar even mee.

Ik denk dat je daar goed aan doet.

Even ter informatie, heb jij een wifi verbinding naar je smart-tv of bekabeld?

Ik heb een kabel verbinding van de router naar TV.

Hier is dat ook. Maar het is wel elke dag dat het gebeurt.

Sinds gisteren weer bij Freedom TV en TV kunnen kijken via de CD TV app. Vandaag de Amino Aria 701 ook ontvangen en weer in gebruik gesteld. Toch wel een veel betere beeldkwaliteit tov de TV app. Toch weer een ervaring rijker na een abonnement van ongeveer 2 maanden rechtstreeks bij Canal Digitaal. Blij weer aangesloten te zijn bij Freedom TV.

2 likes