Beeld niet scherp

Het valt ons op als we bij iemand anders TV kijken dat het beeld veel scherper is. Bij onze Samsung Smart TV is de ondertiteling niet scherp. Nu waren we bij de Mediamarkt voor een nieuwe TV en de verkoper gaf aan dat het ook aan het aangeboden signaal van de provider kan liggen. Dus besloten om de TV maar niet te vervangen. Grote kans dat het beeld net zo is zoals we nu al hebben. Wat is wijsheid. We hebben nu vdsl. Glasvezel komt pas over 2 jaar is de planning. Maar dat kan natuurlijk later worden. Onze zoon kijkt met een zelfde TV via Ziggo en heeft een perfect scherp beeld. Kan het kloppen dat je via vdsl een minder goed beeld hebt? Wij hebben pairbonding met 204 download

De verbindingssnelheid heeft niet zo veel invloed. Ik heb ook een vdsl verbinding en heb de stb zelfs met een 4-draads (100Mb) netwerkverbinding aangesloten.
Ik zou veel meer de verbinding van je stb naar je tv verdenken.
Ik weet niet of je de gelegenheid hebt om te testen met een andere(nieuwe) kabel.

ik heb andere hdmi kabel gebruikt. Maakt geen verschil. De verkoper van de kabel vermoed dat waarschijnlijk aan de TV ligt. Maar die wil natuurlijk graag een TV verkopen.

TV op proef met week retourgarantie? Is wel gedoe natuurlijk.

[fluister mode]
Nu is de mediamarkt nou niet echt de gewezen plaats voor een onpartijdig advies en al helemaal niet voor een deskundig advies.
[/fluister mode]

1 like

Voor de hdmi kabel ging ik naar een dure speciaalzaak. Verkoper kwam met een kabel van 1 meter voor 138 euro. Vond ik wel erg duur.Toen werd het ineens 100 euro. Toen ik dat nog wel erg veel vond voor een kabeltje had hij er nog 1 voor 25 euro. Ook geschikt voor 4K. Maar ik mocht kabel niet terug brengen als ik geen verschil zag. Dit was de verkoper die dacht dat het aan de TV lag. Verkoper Mediamarkt dacht dat probleem aan het aangeboden signaal lag. Mediamarkt handig als je precies weet wat je wilt kopen, niet goed voor advies. De kabel die nu aangesloten is, is ook geen goedkope. Is van merk Monster. De kabel die ik vandaag kocht gebruik ik nu maar voor het tweede scherm aan de computer.

Jemig zeg, je hebt voor 9 euro een Monoprice 18Gbps certified HDMI kabel op een Amazon oid.

Er is zeer veel blabla over hdmi kabels wat niet meer is dan pure oplichting. Er worden op de verpakkingen allemaal niet bestaande kreten gezet in een poging de klanten een poot uit te draaien.
HDMI is een digitale kabel, en die werkt wel of die werkt niet.

Zie ook:

Maar terug on topic, heb je de mogelijkheid om je pc op je tv aan te sluiten, dat zou een goede test zijn om te kijken of je tv wel ok is.

Heb je al gekeken in de fritzbox onder online monitor hoeveel data de iptv zuigt.(bruin)
Je kunt namelijk op verschillende snelheden aangesloten zijn.
afbeelding

Niet naar gekeken. Maar we zijn maar met 2 mensen thuis. Als we TV kijken staan er geen computers of iPads aan. Er wordt geen internet gebruikt.

Op deze manier kun je zien of jouw stream wel op HD staat.
Die snelheid stelt Freedom vast in bij CD.

Heb ook pairbonding met zo’n 40MB download (zit aan het eind van de lijn), maar geen last vast van onscherp beeld. Vermoed ook dat het ergens in de instellingen zit.
Ken de discussies over kwaliteit-prijs verhouding bij HDMI kabels. Als er al meetbare verschillen zijn, kan dat volgens mij nooit oorzaak zijn voor zulk onscherp beeld.

in menu Amino staat alles goed. Ik ga nu denken dat het probleem de TV zelf is.

Had je al wel even je computer/laptop op je tv aangesloten om te testen?