Begin gemist werkt _soms_ niet

In een ander topic vermeldde ik dat ik zo blij was dat “begin gemist” sinds een tijdje werkt. Nu werkt dat nog steeds meestal, maar helaas niet altijd.

Vandaag (1 oktober) kon ik zowel het journaal van 18:00 uur als het daarop volgende 1Vandaag op Nederland 1 niet vanaf het begin kijken terwijl de uitzending nog bezig was. Vreemd genoeg kon ik hetzelfde journaal (dus dat van 18:00) op Nederland 2 wel vanaf het begin kijken.

Met latere programma’s heb ik vandaag verder geen problemen meer gezien. Maar er klopt dus ergens iets nog niet helemaal.

Het valt me ook wel op.
Ik ben gestopt om me er aan te ergeren.

Canaal Digitaal maakt ook reclame op tv
tv+internet
Internet van horror provider online.

Bij ons lukte het gisteren wel met Wallander op Een.be, echter werd aan het einde de boel afgekapt. Hoeveel we gemist hebben, weten we niet…

Zaterdagavond 30-10-2021, tussen 21 en 22, belabberd kijken naar Begin gemist uitzendingen op NPO1. “begint tie weer” … is de reactie hier thuis. Nog steeds een veelvoorkomend issue waar men maar niet de vinger achter krijgt of niets meer aan doet, ik weet het niet.

Ook hier werkt begin gemist niet goed als het betreffende programma nog niet helemaal is afgelopen. Hij springt niet naar het begin (of iets ervoor), maar een stukje te ver. Zeer regelmatig bij BBC First, maar ook wel op andere zenders.

Dit viel mij ook op.
leek wel heel erg op foute tijden in de EPG.
Ik zag b.v. dat Op1 precies 9 minuten ernaast stond t.o.v. tvgids.nl op donderdag.


screenshots van EPG en gids over elkaar.

is al een ouder probleem en ligt aan Canal plus. ondaks de hulp van Freedom krijg elke keer hetzelfde antwoord. Freedom heeft zoals ik het ervaar met Canal plus geen grip op Canal Plus

Waarschijnlijk bedoel je Canal Digitaal. Freedom koopt TV in van hun en er is al heel veel gedaan maar het is een lang verbeter traject bij Canal Digitaal en er is al veel bereikt.

Freedom heeft er alle belang bij dat TV goed werkt want nu is het nog zwakke kant in de beoordelingen van Freedom.

1 like

ja klopt Canal digital,

zal zijn dat Freedom er belang bij heeft, Canal digital laat het er gewoon bij zitten en heeft steeds de zelfde problemen terugkerend voor zo ver wij dat ervaren. opnamen die niet werken, of niet gedan worden of opnamen die maar en klein stukje zijn, beeld met blokken erin. de verbinding daar ligt het niet aan, zijn ook geen klachten over. of je nu via Freedom of mobile via T-Mobile of Vodafone of KPN doet je hebt exact dezelfde klachten over Canal Digitaal.
streaming hebben wij geen enkel probleem mee behalve met Canal digital

Laatste dagen wordt het weer erger.
Uitzendingen die met ‘uitzending gemist’ het begin missen.
Ook uitzendingen die na een kwartier na het einde nog niet beschikbaar zijn om te kijken.

En ook vandaag loopt het begin gemist vast of start helemaal niet op. foutmelding s306 volgt na lang wachten.

Ik ben fan van Freedom, maar ben Canal Digital meer en meer zat. Leek te verbeteren de laatste tijd, maar is weer erg instabiel. Jammer!

Helaas ook weer vaak storingen bij terugkijken. Begin gemist start meestal wel, maar opname bevriest vaak na een tijdje. Soms werkt het door terug te gaan naar live en opnieuw naar begin gemist, maar steeds vaker lukt dat ook niet.

Het blijft echt een heel vaag probleem. Sommige hebben extreem veel storingen en anderen (wij bijvoorbeeld) vrijwel niet.
Ben echt zeer benieuwd waar dit probleem vandaan komt en of het bijvoorbeeld regio of type aansluiting of een combinatie hiervan gerelateerd is.

Ook bij ons hier in Haarlem: “begin gemist” stoort almaar. Na enkele minuten bevriest het beeld en is er geen beweging in te krijgen. Dus wachten tot het programma is afgelopen, zodat je het achteraf alsnog kunt bekijken. Wat ik overigens vreemd vind is dat er op de website van freedom wel een knop “storingen” is, waar je voorbije meldingen kunt bekijken, maar geen knop “storing melden”. Na veel zoeken kom je op dit forum terecht.

‘Begin gemist’ heeft hier de afgelopen dagen helemaal nooit gewerkt. Na enkele minuten gaat het beeld stilstaan en komt niet meer in beweging. Gebeurde elke keer dat ik er gebruik van wilde maken op verschillende zenders. Ik woon in het oosten.

Even geprobeerd: NPO1 nieuws van 20:00. Begin gemist via Amino loopt vast, via browser geen probleem.

Na een redelijk jaar 2021 begint de tv-ontvangst weer aanzienlijk slechter te werken.
Nu dus al een week of zo geen werkend begin gemist op NPO1/achtuurjournaal meer. Als je dit kiest, verschijnt de “zandloper” en na een paar minuten een foutmelding. Jammer, 8 uur haal ik niet altijd op tijd…
Verder werkt het op RTL7/Dakar ook niet goed meer. Het start wel, maar het beeld bevriest na een aantal minuten (paar keer geprobeerd). Balen!

Herstel, ook via de browser bevriest het beeld af en toe, alleen gaat het programma dan even later wel verder…

Beste Anton, het probleem is niet vaag. Ook hier (in het zuiden) de laatste dagen nagenoeg steeds bij begin gemist een bevriezing. Steeds als het live programma eindigt bevriest de stream. Software fout bij opslag?
Ik mag hopen dat Canal Digitaal een fatsoenlijke log bijhoudt van zijn streams. Dan kunnen we overgaan op feiten, in plaats van dat gebruikers steeds datum, tijd, omstandigheden, zender en storingsduur moeten doorgeven. Dit is geen individueel gebruikers probleem maar een structurele fout bij Canal Digitaal. Wanneer de internet verbinding tijdens de TV fout controleert presteert die steeds op volle snelheid.
Sterkte en een mooi Freedom 2022