Begin gemist werkt _soms_ niet

In vervolg op mijn melding hierboven: ook bij pauze, treedt er een bevriezing op na een paar minuten.
Blijft mijn vraag: waar kan je dit soort storingen melden?

Deze storingen zijn bekend, en er wordt door Freedom hard aan getrokken om alles bij CD te laten verbeteren. En er is ook al heel erg veel verbeterd, maar nog een behoorlijke weg te gaan.

Probleem is eigenlijk, zoals ook al op de ledenavond vermeld, dat CD vrijwel geen ervaring had met leden die terugkijken/pauze gebruiken/begin gemist gebruiken. Niemand weet eigenlijk waarom, maar dit is een gedrag van Freedom gebruikers (mijzelf incluis) wat bij de eigen CD klanten niet of nauwelijks voorkomt.
Door Freedom/CD wordt dan ook constant aan de verbindingen en signalen gemeten om de oorzaak te kunnen achterhalen.
Dat het nog verre van optimaal is, mag duidelijk zijn, en dat ons geduld (van sommige leden meer dan van anderen) op de proef gesteld wordt ook.
Maar bovenal mag je er een blind vertrouwen in hebben dat Freedom/CD alle problemen uit de wereld weten te krijgen.

Maar op je initiële vraag, deze community is er de juiste plaats voor. En je melding bij voorkeur van zoveel mogelijk bijbehorende informatie plaatsen, wat je allemaal al gedaan hebt aan reboots en dergelijke welke niet geholpen hebben, en als het incidenteel voorkomt, ook de tijd wanneer het plaatsvond.
Alle beetjes informatie kunnen helpen om dit probleem weer iets sneller uit de wereld te krijgen.

Ik heb op dit moment de zender 192TV aanstaan, en ook die hakkelt zo nu en dan, maar zonder dat er echt een patroon in te ontdekken valt.

globaal gesteld, sinds de kerst zijn er weer zeer veel haperingen waarneembaar met begin gemist. Beeld bevriest, je kunt alleen naar het begin waar het dan weer bevriest. Enige optie is dan naar de actuele uitzending kijken, of een paar uur wachten. Er ontstaat bij ons thuis inmiddels zoveel ergernis dat er vragen komen om een andere televisieservice te gaan zoeken.
De mededeling “We mogen erop vertrouwen dat Freedom/CD alle problemen uit de wereld krijgen” werkt thuis niet meer. Denkt Freedom erover na om een andere t.v. oplossing aan te bieden, of moeten we zelf op zoek?
Het Freedom initiatief spreekt ons nog steeds aan, maar de CD service begint echt ergernis op te roepen.

1 like

Ja, het probleem lijkt zich weer vaker voor te doen. Ik heb het idee dat het vaker voorkomt aan het begin van de avond en dan met name bij de journaals. Vreemd genoeg gebeurt het regelmatig dat begin gemist op Ned 1 niet werkt terwijl het bij het gelijktijdig uitgezonden journaal op 2 wel werkt.

Dat is ook het ergste waar ik me aan stoor.

Wat ik ook zie.
Of dat je het journaal net hebt gemist. hebt Dat het soms meer als een kwartier duurt, totdat je het terug kunt kijken.
Ook dat kwartier is niet constant, het is net of er een beperkte capaciteit is om het te verwerken.
Dat het systeem nog met een andere zender aan het verwerken is.

Zoals ik het zie, loopt de begin-gemist buffer en en uitzending-gemist opslaan niet vloeiend in elkaar over.

Ingeval je het nog niet zelf hebt geprobeerd: in plaats van het menu/de gids te gebruiken druk ik op de :previous_track_button: knop op de afstandsbediening terwijl de uitzending nog loopt en daardoor geen last bij terugkijken.

Die knop gaat je niet helpen als de volgende uitzending al loopt.

eh nee…in dat geval niet

Nou, het lijkt er op dat het euvel verholpen is. Gelukkig, dank voor de inzet.

Niet om graag te mopperen maar om aan te geven dat het nog niet is opgelost: de laatste paar weken lijkt het probleem (weer) te verergeren, met name bij het journaal van 18:00 uur en éénVandaag. Soms kunnen we pas het het genoemde journaal zien als 1V al meer dan 10 minuten bezig is. Tot voor kort schakelden we dan naar Ned2 om daar het journaal van 18:00 uur terug te kijken maar ook dat gaat steeds vaker niet. Als het lopende programma al een tijdje is afgelopen dan gaat het terugkijken vaak wel goed (al zien we daar soms andere problemen) maar dat is niet wat we willen.

Het programma Pointer (op 29/1) liep van 22:09 tot 22:43. Dat is 34 min. Ik heb het teruggekeken met begin gemist. Na 24:12 minuten is het afgekapt (“De Societeit begint over 14 seconden”). Vandaag heb ik het ook geprobeerd met de CD app op mijn browser, maar het resultaat is hetzelfde - de uitzending wordt afgekapt.

Ik heb vandaag 2 uur besteed aan het lezen van discussies in de Community over dit onderwerp. “Begin gemist werkt_soms_niet.” Ik vraag me af:

  1. Of er ooit een oplossing voor dit probleem komt, of heb ik iets gemist?

  2. Wat de rol is van Freedom in het oplossen van dit soort problemen? M.a.w als er een probleem is met mijn verwarming thuis, verwijst mijn installateur mij niet naar ‘de Community’ om een oplossing te zoeken. Hij maakt een afspraak en komt langs.
    vr. groet,
    Colm

Maar als er een softwarefout in de besturing van jouw ketel zit, kan de installateur ook niets voor je doen, anders dan het aan de fabrikant melden en hopen dat die snel met een update komt.

En ik weet dat Freedom zeer intensief meldingen maakt bij de fabrikant. Maar net als jouw verwarmingsmonteur kunnen ze niet veel meer dan dat.

Komt nog bij dat jouw verwarmingsmonteur nog kan voorstellen dan maar een ander merk ketel te gaan installeren.
Die luxe heeft Freedom helaas niet.

Het is een tijdje rustig, gelukkig. Het meeste werkt. Soms nog eens - bij terugkijken - ver voorbij het begin - maar a lá. Wat nog wel een vraag is: hoe komen we van die irritante “home-pagina” af. Zo vervelend als je steeds iets krijgt waar je niet om gevraagd hebt en wat volslagen overbodig is.

Ik ben grotendeels opgehouden er over te mopperen maar het werkt nog steeds niet naar behoren. Als ik bijvoorbeeld het journaal van 18:00 uur terugkijk dan zou het daarna over moeten gaan in 1Vandaag maar somt werkt dat helemaal niet, soms krijg ik een fout S151 en soms springt het midden in de uitzending terug naar het begin.

Het gedrag is ook anders, als je van een andere zender start.
Als je nieuws NPO1 met gemist kijkt en het start van live NPO2 ga je bij het einde naar de homepage.
Daarin zit ook een foutje, dat een ticket heeft. Je kunt in een loop raken op dat moment.
Soms zo hardnekkig, dat je moet resetten.
Heb het ook wel eens gehad, bij een start vanaf dezelfde zender.
Als wenst, dat het door loopt, eerst naar NPO1 gaan en dan gemist van NPO1 aanspreken.
Dan loop je de meeste kans, dat het goed gaat.

Deze week gaan ze wat veranderen, alles kan dan ineens anders werken.

Wilfred schreef: “Bij ons lukte het gisteren wel met Wallander op Een.be, echter werd aan het einde de boel afgekapt. Hoeveel we gemist hebben, weten we niet…”
Dat is nu iets waar CD een keer weinig aan kan doen: bij de VRT beginnen programma’s vaak zoveel te laat dat zelfs met extra minuten opname aan het eind je het einde niet haalt. En bij programma terugkijken gaat het dan soms fout wanneer het volgende programma iets heel korts is (zoals loterij uitslagen).
Als we vroeger bij XS4ALL opnamen haalden we bij VRT ook regelmatig het einde van een programma niet, ondanks dat er 10 minuten extra werden opgenomen.

Klopt. De VRT is zo vaak te laat. Ik maak er een gewoonte van om binnen een week VRT opnames te bekijken. Als het weer misgaat kun je via de ‘ingebouwde’ uitzending gemist tot een week terugkijken. Je zoekt dan gewoon het programma op dat na Wallander uitgezonden werd. Met weemoed denk ik terug aan de tijd dat je de in en uitloop-tijd zelf kon instellen. Bij de Vlaamse zender zette ik die altijd op 15 min.

Het een tijdje rustig. Het meeste werkte. Maar wat nog steeds een vraag is: hoe komen we van die irritante “home-pagina” af. Zo vervelend als je steeds iets krijgt waar je niet om gevraagd hebt en wat volslagen overbodig is.
Bovendien, sinds enige tijd is er kennelijk een opwaardering van de software geweest, waardoor de bediening is gewijzigd, maar wat leidde tot soms buitengewoon trage reactietijden. Heb nu al verschillende keren de ontvanger moeten herstarten, zodat er weer beweging in kwam.

Heb je al eens de stroom van de ontvanger gehaald? Dat heeft bij mij geholpen. Geen traagheid meer.