Belasting aangiften 2023

Ben er een beetje vroeg mee, maar gezien de velen communicatie de afgelopen jaren over dit onderwerp, dacht ik maar wat eerder te gaan vragen.

Is het nu bij Freedom en Crowdaboutnow goed geregeld en krijgen we komende jaar vanuit Freedom bericht met jaaroverzicht of toch vanuit Crowdaboutnow (en nu wel met de juiste informatie). Ik weet dat we voor aangiften 2023 nu 2x een certificaat moeten invullen want nu hebben we er 2 ipv 1 (vorig jaar).

1 like

De feestdagen hebben we gehad, begrijpelijk dat Freedom en Crowdaboutnow even geen tijd hadden om hierop te reageren. Iedereen is weer aan het werk en het lijkt me ook geen ingewikkelde vraag. Is het probleem bij jullie, of bij de ander, verholpen en kunnen we dit jaar een normale belastingaangiften doen met een juiste jaaroverzicht?

Dit is een gebruikersforum, geen helpdesk. Freedom kan je bereiken via Contactformulier | Freedom Helpdesk , Crowdaboutnow via Contact | CrowdAboutNow
Gezien de verwarring vorig jaar ga ik er wel vanuit dat het ditmaal goed geregeld wordt. Maar ik wacht in alle rust en vertrouwen af tot 1 maart.

Aangezien Freedom in mijn vorige berichten hierover ook een melding maakten, en het voor iedereen van belang is dat er duidelijkheid komt, vond ik het wel een reden om deze vraag hier te stellen.

Daarnaast, leuk om elke keer het contactformulier te sturen maar als je daar een melding maakt en je krijgt er geen reactie op terug dan ga je ook achter je oren krabbelen. Dus prima om me door te verwijzen maar als Freedom daarop geen reactie geeft dan moet het wel via hier.

Rustig afwachten tot 1 maart is geen optie. Ik wil graag duidelijkheid en niet weer op het laatste moment een melding krijgen dat je niet bij de een moet zijn, maar bij de ander. En dat je dan veel later pas andere informatie krijgt die je moet volgen. Daarnaast, voorgaande jaren ging het ook niet goed, vertrouwen??!! Ik ben een zeur, ik weet het, maar weet het liever op tijd, wat ik moet doen, dan te laat. (en jaja, je hoeft niet direct op 1 maart aangiften te doen)

Er zijn twee verschillen:

  1. Lening uit 2019. Voor het overzicht hiervan kun je bij CrowdAboutNow zijn. Die zullen ook de uitbetaling doen van rente en aflossing.

  2. Certificaathouders. Het is ons helaas niet gelukt om alle administratie reeds op een platform te krijgen dat aan onze wensen en eisen voldoet (bv geen BigTech server-backend) en alle vernieuwde wet- en regelgeving eisen hieromtrent. We zijn daar wel mee bezig en hopen in ieder geval de administratie in 2024 wel op een dergelijk platform te krijgen. Dat betekent dat de in februari weer iedereen zullen mailen met een jaaropgave. Heb je meerdere keren meegedaan ontvang je meerdere opgaven.

2 likes

Heel erg bedankt voor je antwoord Anco.
Dan hebben alle community gebruikers hier antwoord op en hoeven we niet allemaal los aan te vragen. Super bedankt!

Zie ook:

en het antwoord van Anco.

1 like