Misschien te vroeg, maar beter te vroeg dan te laat. Al hoewel, nog minder dan 2 weken en we kunnen weer aangiften doen bij de belasting. Is Freedom alweer bezig met het verzamelen van gegevens en het opsturen, per mail, van de jaaroverzichten (certificaten)? Die van ons staat nog altijd niet bij CrowdAboutNow en vorig jaar kregen we deze van Freedom zelf. Voorgaande jaren ging dit niet helemaal soepeltjes en was nog de vraag wie wat moest versturen. Hopelijk is het dit jaar wel goed en mogen wij deze weer ontvangen vanuit Freedom. Alvast heel erg bedankt!
Nu wil ik niet vervelend zijn, maar heeft Freedom hier een antwoord op aub? Nog een weekje en we moeten weer aan de slag om aangiften te doen. Alvast heel erg bedankt. Fijn weekend.
Het officiƫle adres daarvoor is crowdfunding@freedomnet.nl, dit forum is meer een platform voor leden onderling, al zijn er wel een paar Freedom medewerkers die af en toe inspringen. Vorig jaar kreeg ik mijn overzicht op 18 februari en daar zijn we nu een paar dagen overheen. Maar ik zou ze nog een weekje geven. Ik heb ooit eens mijn aangifte op 1 maart om 00:37 ingestuurd, maar sinds mijn pensioen moet ik steeds bijbetalen en dan loont die sport niet meer.
Hi Internetjunk,
Het staat voor komende week op de agenda.
De waarde van de certificaten is niet gewijzigd, dus je kan de waarde van vorig jaar aanhouden voor je aangifte.
Hallo Twan,
Ik heb het Jaaroverzicht 2025 van Crowdabout al. Ik wacht nu op het STAK jaaroverzicht 2025. Wordt dat aanstaande week verstuurd?
Dan heb je of iets anders of ze hebben mij nog niets verzonden. Want het gaat vanuit Freedom en niet Crowdabout. Ik heb in ieder geval nog niets ontvangen ![]()
Als je inlogt bij Crowdabout kun je daar hun jaaroverzicht 2025 downloaden (leningen).
Het STAK jaaroverzicht 2025 komt via Appelpunt. Ik wacht op dat overzicht (Jaaroverzicht 2025 van certificaten op aandelen Freedom Internet BV)
De eerste crowdfunding was een lening, o.a. omdat dit tijdelijk is deze blijft in beheer bij Crowdabout now.
Bij de tweede en de derde crowdfunding kocht je certificaten van Freedom na afronding is het permanent. Deze administratie overdragen aan de STAK en is in beheer bij stichting appelpunt.
Maar ik heb geen lening aan Freedom gegeven, ik heb alleen appelpunten gekocht. Daarom kan je het niet inzien bij CroudAbout.
Ja, die informatie snap ik en ik heb ook certificaten aangekocht. Dus ik zit nu op STAK te wachten voor overzicht belastingaangiften van 2025. Begrijpelijk dat ik die van 2024 kan aanhouden, want die is hetzelfde. Maar voor mijn belastingaangiften wil mijn administrateur graag ook die van 2025 hebben. Natuurlijk zal die die wel gewoon invullen maar je weet het, mensen met een administratie achtergrond willen graag dingen ook zwart op wit ontvangen ![]()
Maar het is me duidelijk dat het niet van CrowAbount komt maar van STAK. Dan wacht ik op STAK ![]()
De overzichten worden nu verzonden. Gezien de hoeveelheid mails, wordt het versturen over de komende uren uitgesmeerd. Succes met jullie aangifte!
Ik heb ze gezien, heel erg bedankt weer en tot volgend jaar ![]()