Bellen: Inkomende gespreken komen niet door toestel (na overstap XS4ALL --> Freedom)

Ik maak gebruik van Fritzbox 7590 ( FRITZ!OS: 7.29) en inkomende oproepen komen niet binnen op het vast toestel (uitgaand werkt wel). Dit was de situatie nadat ik was overgestapt van XS4ALL naar Freedom. Mijn Viop telefoonnummer heb ik meeverhuisd naar Freedom.

Oplossing voor mij om niet alleen Telefoonnummers opnieuw te configureren maar ook de telefoonapparaten (in mijn geval een analoog toestel op FON2(analoge telefoon)

De provider telefoon(121), reset alleen als je begint met een schone Fritzbox.
Profiel dan alleen op Freedom laten staan.
Dus terug naar fabrieksinstellingen om van xs4all invloed af te komen.
Lijn 122+ zijn wel aan te passen.

Als je meer lijnen hebt.
Moet je niet op "React to all Numbers’ zetten, maar alle lijnen afzonderlijk een vinkje.

afbeelding

@IceCube Ik hoop dat je al even telefonisch contact met ons hebt opgenomen hierover. Als alles goed zou staan in de FRITZ!Box, dan kan het zo zijn dat de routering nog niet helemaal goed gezet is.

Hiervoor kan je dan het beste even met ons bellen. Dat werkt nog wel :slight_smile:

@bastiaan. Ik heb idd al eerder contact gehad opgenomen met freedom op 8 november 2010.
Mijn eerste bericht op dit forum is pas daarna.

Hoi @IceCube. Kan je nog eens testen. De routeringen stonden mogelijk niet goed voor een aantal recente porteringen. Dat zou sinds vanmiddag opgelost moeten zijn bij onze VoIP partner.

Met andere woorden. Zou je het nog eens kunnen testen?

Anders heb ik heel graag in DM een ticketnummer van je, zodat we het even via die route verder kunnen oppakken.

Hoi @bastiaan : Vanmiddag (rond 14u00) getest en ingaande en uitgaande gesprekken gaan nog steeds goed. In het portal https://voip.freedom.nl zie ik de gesprekken ook terug.