Bellen met 0800 en 0900 nummers niet mogelijk

Sinds paar dagen bellen via Freedom geactiveerd. Het is niet mogelijk om met 0800, 0900 nummers en 1400 het nummer van de overheid te bellen. Waarschijnlijk ook niet met 112. Vraag ook aan de helpdesk gesteld maar nog geen antwoord. Misschien weet iemand hier de oplossing wat ik moet veranderen in de instellingen op de Fritzbox 7583.

Je kunt hier nakijken of het niet in de instellingen zit.

Alle instellingen staan goed. In het systeemlog staat: internet telephony with 1400 via sip.freedom.nl failed. Cause: Not Found (404).
Dezelfde melding krijg ik bij een 0900 nummer

Hiervoor zat ik bij Budgetphone. Daar was hetzelfde probleem en hebben zij het opgelost. Lag aan hun server. Ik wacht op geduldig op de hulp van helpdesk. Kan het niet worden opgelost ga ik weer terug naar Budgetphone. Ik vind het belangrijk dat ik de 0900 nummers en 112 kan bellen met mijn vaste lijn.

0900 nummers zijn misschien voor sommigen belangrijk, 112 is imho absuluut noodzakelijk. Alleen is dat laatste niet makkelijk te testen :slight_smile:
Je hebt dus absoluut een issue.

Dat was de tip om te testen via ander forum. Als het overheidsnummer 1400 niet werkt dan werkt 112 ook niet.

1 like

112 is imho absuluut noodzakelijk. Alleen is dat laatste niet makkelijk te testen

Kwestie van gewoon even bellen :wink: :rofl: :sweat_smile:

Ik hoor het resultaat wel van je (en de hoogte van de boete die je gekregen hebt) :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Melding van de helpdesk dat het probleem is opgelost door de leverancier bellen. Het lag niet aan een instelling in de Fritzbox.

2 likes

Nice dat het gefixt is. Met internet only word het lastig testen @Anton :slight_smile:
Maar “Oeps, ik drukte per ongeluk op de noodknop” of “Mijn 1-jarige heeft jullie per ongeluk gebeld” helpt vast :wink:

1 like

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.