Bellen met keuzemenu werkt niet (?)

Vandaag merkte ik dat het intoetsen van een keuzenummer bij mij niet werkt.
Fritz!Box 7590 en twee Fritz!Fon C5 toestellen aangesloten. (DECT)
Alle software up to date. Het werkt niet met beide toestellen.
Als ik het nummer (m’n huisarts) bel met m’n gsm kan ik wel keuzenummers intoetsen.
Is dit een bekend probleem of is er bij mij iets mis ?

Reijer.
Ik zie nu pas dat dezelfde vraag al gesteld is.
Ik ga aan de slag.
Maar ik kan niet vinden waar ik 'in-band" kan kiezen.
Afsluiten met een # ga ik zo snel als mogelijk proberen.

Onder “Telephony” → “Telephone Numbers”. Dan op “Phone Numbers” je nummer bewerken. Helemaal onderaan (in “Additional Settings”) zet je “DTMF transmission” op “RTP or in-band”. Vervolgens opslaan en dan moet het werken.

Dank je, maar daar heb ik gezocht. Bij mij kan ik onder “meer instellingen” alleen de verschillende IPv4 en IPv6 voorkeuren instellen.
En “versleutelde telefonie” activeren.
(Voor de zekerheid: ik heb de FB ook even op Engels ingesteld, maar dat maakt gelukkig geen verschil.)
Nogmaals, ik heb een 7590 met softwareversie 7.27
In de handleiding vind ik de term DTMF maar één keer. Maar daar gaat het om deurintercoms.

Heb je de provider lock nog op Freedom staan?
Phone20210721

Ja, staat op Freedom.
Als ik kies voor andere aanbieder kan ik wel de DTMF aanpassing doen.
Maar na drukken op OK worden die wijzigingen niet overgenomen.
Ik heb een uur met de helpdesk gebeld: nog geen oplossing; adviseren reset naar fabrieksinstellingen.
Wordt vervolgd.

Had mijn ervaring hierover al eens eerder gedeeld.

Je hebt toch wel view: op advanced staan?
Te zien, rechts boven en links onder.

Ja.
Fabrieks reset wacht ik nog even mee: ik heb de internetverbinding hard nodig deze dagen; ik wil niet het risico lopen dat er iets misgaat.

Hoe werkt het met OS 7.28 ?

Er is (ook) in OS 7.28 verschil tussen Telefoonaanbieder Freedom en Andere aanbieder. Ik heb een Freedom telefoonnummer en daar kan ik In-band niet instellen en een cheapconnect numer en daar kan ik het wel.

7.28 geïnstalleerd: geen verschil.
Ik kies voor “andere aanbieder” wijzig de DTMF instelling naar “RTP of inband”, bij “proxyserver” vul ik ook “sip.freedom.nl” in (advies van de helpdesk). Klik op OK.
En als ik dan weer op “bewerken telefoonnummer” klik, staat “Telefoonaanbieder” weer op Freedom en kan ik geen DTMF instelling wijzigen.
Na de update van 7.27 naar 7.28 en de herstart daarna verwacht ik niet dat een reset naar de fabrieksinstellingen verschil gaat maken. Of zie ik dat verkeerd ?

Nu er 2 zijn die dit bevestigen, lijkt me een factory reset niet zinvol.
Ik kom maar op 2 dingen uit, waar ik weinig van weet.
De automatic configuration die je uit kan zetten.
En de gegevens die freedom over zichzelf in de fritzbox heeft laten zetten.
Ik zou even bellen met AVM.

Screenshot