Bij keuzemenu's komt mijn keuze niet door en nummer verbergen werkt niet

Net overgestapt, alles aangesloten, werkte … Maar toen ik een instantie belde en bij een keuzemenu kwam bleek dat mijn keuzes niet doorkwamen. Ook werkt nummer verbergen niet (zou moeten kunnen met 31 voor losse gesprekken of met CLIR en dat zou voor thuiswerken zonder telefoon van de baas wel fijn zijn). Ik heb een Fritzbox 5530.

Probeer deze instelling eens, voor het keuze menu.

dag @Pim ,

maanden geleden had ik een soortgelijke ervaring op mijn 7590-modem.
Ik moest toen iets bij de Belastingdienst voor elkaar krijgen:
→ de “4” in mijn gegevens werkte wèl
→ de “4” in de menu-keuze werd niet ontvangen

Ik heb dat toen gemeld aan de HelpDesk van :spraydot: Freedom, maar er twee dingen bij gezegd:
.1. ik had het al mobiel bellend opgelost, dus voor mij geen haast
.2. Ter-info, zodra er nog iemand moeite mee zou krijgen

Probeer eerst de gegeven oplossing van @Erik
en mail het resultaat ook maar naar de HelpDesk

Ik heb het met AVM ooit eens uitgezocht, waarom het mis gaat.
Sommige centrales van bedrijven houden zich niet exact aan het protocol.
Ze schakelen de codec om als je in het keuze menu zit.
Hierdoor gaat het soms mis.
In-band is ouderwetse tonen in het audio spectrum.
Ik was soms ook de de audio kwijt of ze konden mij niet horen na het keuze menu.

Erik en drs W.,
Dank voor het mee denken en de suggesties. Bij instellen op in-band zag ik daar ook vakje met CLIR (Calling Line Identification Restriction), aangevinkt en ik bel weer anoniem.
Ik heb nog geen nummers met keuzemenu gebeld, dat dus nog niet getest (maar hekje werkte pas wel, dus waarschijnlijk ook in orde. En anders jullie suggestie van mijn mobiel gebruiken).
Ik kwam al zoekend nog tegen dat wisselen tussen puls en toon kiezen een rol kan spelen (Op mijn toestel door op * te toetsen).

Je moet altijd afsluiten met een hekje, misschien dat die ook wat doet ?!?
Heb ik niet onderzocht .

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.