Beoordeling sites die alles van je willen weten

Kreeg een mailtje van een website waar ik wat gekocht had of ik een beoordeling wilde invullen. Geen probleem, was zeer tevreden over ze.
Kreeg in de mail een directe link naar kiyoh.com.
Alles ingevuld en moest nog 1 vakje aanvinken dat ik akkoord ging met hun voorwaarden:

Heb de pagina maar afgesloten, dan maar geen beoordeling. Wat hebben zij te maken met mijn persoonsgegevens en ip adres…

Heb wel de webshop gemaild met de reden dat ik niet met die voorwaarden een beoordeling wil invullen. Kreeg een wat inhoudsloos antwoord van ze terug…

Valt me vaak op dat beoordeling sites fiks aan het data graaien zijn en dat webshops met dat soort sites in zee gaan.

5 likes

Beoordelingen doe ik niet meer aan. Kom je allemaal op externe websites uit die dan alles van je mogen gebruiken aan informatie. Zodra ik een mail krijg of ik een aankoop wil beoordelen (maak je soms ook nog kans op 50,- euro als je invult, JAJA wie geloofd dat?) dan gooi ik deze gelijk weg. Deze sites zijn er alleen maar om je gegevens te krijgen en door te verkopen.

1 like

Hoi

Ik beoordeel als volgt;
Als het me bevalt koop ik er nog eens wat. Een betere beoordeling kan men zich niet wensen dacht ik zo.

Vr.Gr,
Rob

4 likes

Als ik ergens iets koop, het word geleverd en daarmee is de kous af, dan beoordeel ik ook nooit. Dat is immers het minste wat je van een webshop kan verwachten.

Maar als er iets mis gaat met de bestelling, levering, of het product (wat altijd kan gebeuren), en dat wordt snel en goed door ze opgelost, dan ben ik wel geneigd om een beoordeling te schrijven, dat hebben ze dan wel verdiend.
Maar dan niet op sites als kiyoh die veel meer van je willen weten dan noodzakelijk voor die beoordeling.

Als derden persoonlijk vragen of ik zaken met iemand gedaan heb dan geef ik aan hoe ik behandeld ben… positief of negatief.
Of als iemand een adres voor een item zoekt dan wil ik dat best melden MET beoordeling. met N=1 disclaimer.

Ik blokkeer dat soort review sites op DNS niveau.

Reden daarvoor is dat de verkopende partijen vaak scripts van de review sites in hun website opnemen en daarmee tracking door de review site mogelijk maken (welke producten bekijk je, bij welke webwinkels kijk je allemaal, enz). Of ze dat daadwerkelijk doen weet ik niet zeker, maar ze op hun blauwe ogen geloven dat ze dat niet doen terwijl de (onzichtbare) technische mogelijkheid er is doe ik zeker niet :slight_smile: .

1 like